Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «فردا»
2024-04-23@13:34:54 GMT

ماشین لاکچری بازیگر پیشکسوت +عکس

تاریخ انتشار: ۲۷ آبان ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۵۸۲۳۴۵۰

ماشین لاکچری بازیگر پیشکسوت +عکس

ماشین لاکچری بازیگر پیشکسوت +عکس.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

منبع: فردا

کلیدواژه: ماشین لاکچری محمد شیری عکس

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.fardanews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فردا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۸۲۳۴۵۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

مشاهده سرو یک نوع قلیان کشنده در کافه‌های لاکچری شهرهای تهران، تبریز و شیراز | بعد از کشیدن این قلیان افراد از خود بی‌خود شده و بعد بیهوش می‌شوند

به گزارش همشهری آنلاین به نقل از تسنیم، در سایه غفلت نهادهای مسئول، مدتی است قلیانی به‌نام اکسیژن در برخی از کافه‌های لاکچری تهران از جمله در غرب و شمال تهران (محدوده صادقیه و تجریش) به جوانان به‌صورت آزادانه عرضه می‌شود!

این قلیان ‌که در تبلیغاتش، شادی‌آور بودن برای مصرف‌کننده را مطرح کرده از ترکیب برخی از گازهای خطرناک تشکیل شده است و می‌تواند عوارض بسیار شدید برای فرد مصرف‌کننده به‌همراه داشته باشد.

حالتی که برای مصرف‌کننده پس از دقایق کوتاهی استفاده از این قلیان ایجاد می‌شود یک حالت از خود بی‌خود شدن به‌همراه شادی کاذب و خلسه است.

حسن آذری‌پور؛ عضو کمیته کشوری کنترل دخانیات وزارت بهداشت درباره خطرناک بودن قلیان اکسیژن می‌گوید: با توجه به اینکه اکسیژن خالص در حد مشخصی به‌لحاظ پزشکی عوارضی را برای فرد به‌همراه دارد باید مصرف آن تحت‌نظر کارشناسان و مقدار اکسیژن آن مشخص باشد؛ چون به هر حال اکسیژن خالص منجر به مسمومیت می‌شود و در فرد استعمال‌کننده سردرد ایجاد می‌کند همچنین منجر به اتّساع عروق مغزی می‌شود و برای فرد مشکلات چشمی به‌همراه می‌آورد.

نکته تعجب‌آور و مشکوک ماجرا آن‌جاست که گفته می‌شود فردی که این قلیان را تولید و ثبت کرده، تأییدیه‌هایی از دانشگاه علوم پزشکی و خدمات درمانی گرفته است! البته گفتنی است که علاوه بر تهران، این نوع قلیان‌ها ظاهراً در شیراز و تبریز هم عرضه می‌شوند.

وزارت بهداشت هیچ‌گونه مجوزی برای عرضه قلیان اکسیژنی صادر نکرده است

به‌دنبال استعلام سازمان میراث فرهنگی و گردشگری درباره استفاده از قلیان اکسیژن، مرکز نظارت و اعتباربخشی امور درمان این وزارتخانه طی نامه‌ای به معاونت سلامت دانشگاه‌های علوم پزشکی تهران، ایران و شهید بهشتی خواستار بررسی کارشناسانه و علمی این مورد شد. درپاسخ به این استعلام دانشگاه‌های علوم پزشکی شهید بهشتی و ایران طی نامه‌هایی به مضرات استفاده از قلیان اکسیژنی اشاره و مخالفت علمی خود را اعلام کردند.

دانشگاه علوم پزشکی تهران طی نامه‌ای، استفاده از این قلیان را منوط به رعایت شرایط خاص کرده است که امکان تأمین این شرایط در محیط‌های عمومی امکان‌پذیر نیست و این وزارتخانه ضمن رد این خبر مجدداً اعلام کرده است که عرضه قلیان اکسیژنی در اماکن عمومی ممنوع است و با متخلفین برخورد خواهد شد.

مشاهده مسمومیت و حالت بیهوشی بین مصرف‌کنندگان

تاکنون گزارش‌های مختلفی از مسمومیت و حالت بیهوشی موقت برای مصرف‌کنندگان این قلیان به دست ما رسیده است که در صورت عدم مراجعه به مراکز درمانی، قطعاً واقعه تلخی برای مصرف‌کننده اتفاق می‌افتاد.

هرچند آنچه این روزها در کافه‌ها به‌عنوان "قلیان اکسیژن" عرضه می‌شود با نمونه ثبت‌شده آن کاملاً متفاوت است اما سؤال اساسی اینجاست؛ کدام نهاد نظارتی و امنیتی اجازه ارائه این ترکیب خطرناک را برای جوانان صادر کرده است و چرا "پلیس اماکن" با عرضه غیرقانونی این قلیان در نقاط مختلف تهران و دیگر شهرها برخورد نمی‌کند؟!

سؤال اصلی این است: آیا درآمد بسیار بالای استفاده از قلیان اکسیژن برای ارائه‌دهندگان آن در عدم برخورد نهادهای مسئول با این پدیده خطرناک و کُشنده تأثیر داشته است؟!

کد خبر 846443 برچسب‌ها خبر مهم دخانیات - قلیان

دیگر خبرها

  • هنرمندان مازندرانی به عیادت مش فتاح رفتند
  • مشاهده سرو یک نوع قلیان کشنده در کافه‌های لاکچری شهرهای تهران، تبریز و شیراز | بعد از کشیدن این قلیان افراد از خود بی‌خود شده و بعد بیهوش می‌شوند
  • عیادت هنرمندان مازندرانی از پیشکسوت سینما و تلویزیون
  • صفا آقاجانی بازیگر پیشکسوت جراحی شد
  • بازیگر پیشکسوت سینما و تلویزیون جراحی شد
  • صداپیشه و بازیگر پیشکسوت بستری شد
  • بازیگر پیشکسوت زیر تیغ جراحی رفت
  • هوس لاکچری در ۰۳/۰۳/۰۳
  • شام لاکچری فضانوردان آپولو ۸ چه بود؟ (+عکس)
  • (ویدئو) عنوان عجیب قصر لاکچری «هفت سر اژدها» سوژه خنده کاربران شد