Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «باشگاه خبرنگاران»
2024-03-19@11:30:35 GMT

ترسو‌ها به جام جهانی نمی‌روند

تاریخ انتشار: ۲۷ آبان ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۵۸۲۳۴۹۹

ترسو‌ها به جام جهانی نمی‌روند

به گزارش گروه وبگردی باشگاه خبرنگاران جوان،  تیم ملی فوتبال ایران در شرایطی پنجشنبه هفته گذشته به مصاف تیم عراق رفت که با توجه به نتایج ۳ بازی گذشته خود و حضور در رده سوم مرحله گروهی مقدماتی جام جهانی نیاز مبرمی به پیروی در این بازی داشت. با این وجود و در شرایطی که به نظر می‌رسید تیم ملی در این بازی با یک برنامه هجومی وارد زمین شود، برخلاف انتظار هیچ اثری از تیم قدرتمند سال‌های اخیر در زمین دیده نمی‌شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

نبود برنامه تاکتیکی در کنار بی‌نظمی بازیکنان در تمام پست‌ها باعث شده بود تا عراق آن طور که خودش دلش می‌خواهد بازی کند. مدافعان کناری تیم ملی در این بازی بار‌ها روی سرعت بازیکنان عراقی جا ماندند و حتی تعویض نادری با محمدی هم نتوانست ضعف سمت چپ خط دفاعی ایران را پوشش دهد.

نکته مهم، اما به نوع سیستمی بود که سرمربی تیم ملی برای این بازی در نظر گرفته بود. در شرایطی که ویلموتس بار‌ها اعلام کرده تنها از سیستم هجومی استفاده می‌کند در بازی مقابل عراق از امید ابراهیمی و شجاعی در هافبک دفاعی و نوراللهی در این پست استفاده کرد و در نهایت چوب همین محافظه کاری خود را خورد. درست مثل بازی مقابل بحرین که تغییرات سرمربی تیم ملی و عدم ارائه فوتبال هجومی باعث شکست تیم ملی شد.

امید ابراهیمی بعد از نیمکت‌نشینی در بازی مقابل کامبوج در دو دیدار بحرین و عراق به کار گرفته شد و تقریبا یکی از ضعیف‌ترین بازیکنان میدان بود و گل اول عراق هم روی اشتباه محرز او به ثمر رسید. کنار این‌ها سورپرایز ویلموتس برای این دیدار حساس بود که ناگهان تصمیم گرفت از مسعود شجاعی در ترکیب اصلی استفاده کند. مسعود در این بازی آنقدر عملکرد ضعیفی داشت و تعویض نشد تا از زمین اخراج شد.

در هر صورت تیم ملی حالا راه بسیار سختی برای صعود از گروه خود دارد و سرمربی تیم ملی باید این را بداند که اگر قرار باشد در ادامه راه هم این طور بترسد و محافظه کار باشد هیچ‌وقت رنگ موفقیت را نمی‌بیند.

منبع:میزان

انتهای پیام/

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: اخبار ورزشی تیم ملی فوتبال ایران جام جهانی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۸۲۳۴۹۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

نقدی بر روند یکه تاز لیگ تحت هدایت نکونام/ استقلالِ صدرنشین دلنشین نیست

به گزارش خبرنگار ورزشی خبرگزاری علم و فناوری آنا، استقلال آخرین بازی سال 1402 را با خلاقیت سهرابیان روی ضربه سر این بازیکن برد اما تیم نکونام طوری بازی می‌کند که هواداران تیم هم خیلی انتظار نمایش بهتری را ندارند و انگار بیشتر آنها با همین سبک و سیاق و البته نتیجه‌گیری تیمشان کنار آمده‌اند. در دقایقی از بازی استقلال و هوادار به نظر می‌رسید استقلالی‌ها مقابل رئال مادرید بازی می‌کنند که تا آن حد عقب کشیده بودند. هوادار تیمی است هفته گذشته ۴ گل از تراکتور خورد و تازه چند گل دیگر هم نخورد، اما به جرات می‌توان گفت استقلال خوش شانس بود که هر سه امتیاز بازی را از این تیم گرفت. تیم جواد نکونام بعد از گل آرمین سهرابیان موقعیت‌های بسیار کمی خلق کرد و از ابتدای نیمه دوم به همان پیروزی یک بر صفر قانع بود که البته به هدف خود هم دست پیدا کرد.

در اینکه استقلال تا پایان هفته بیست و یکم نتایج بسیار خوبی گرفته شکی وجود ندارد، اما قطعاً با این روش بازی در ادامه مسابقات به مشکل می‌خورد به خصوص وقتی بدانیم رقبای این تیم هم شرایط بهتری پیدا کرده اند و به طور مثال پرسپولیس و سپاهان تیم‌های هجومی‌تر و جذاب‌تری هستند. حتی تراکتور را هم می‌توان جزو تیم‌های هجومی لیگ برتر دانست و قطعاً اگر قرار باشد استقلال در تمام بازی‌ها با همین سبک و سیاق بازی کند به مشکل بر می‌خورد.

جواد نکونام در هر بازی با تفکر گل نخوردن راهی میدان می‌شود و البته امیدوار است در طول ۹۰ دقیقه بالاخره بر اساس یک اتفاق یا حتی تاکتیک‌های مورد نظرش به گل برسد که تا امروز چنین شده و استقلال در بازی‌های زیادی به پیروزی رسیده است، اما همیشه این‌طور نیست که تیم‌های حریف در باز کردن دروازه استقلال ناکام بمانند به طور مثال در جام حذفی مس رفسنجان دو بار دروازه استقلال را باز کرد و وقتی گل اول را به ثمر رساند مشخص شد که استقلال پلن دیگری برای جبران گل خورده ندارد.

تاکید می‌کنیم که از نظر کسب نتیجه استقلال تا امروز فوق العاده بوده و حتی توانسته دروازه خود را در تهران مقابل تیم‌هایی، چون سپاهان و پرسپولیس بسته نگه دارد، اما سبک بازی این تیم اصلاً دلنشین و تماشاگر پسند نیست و حتی در میان طرفداران استقلال هم منتقدان خاص خود را دارد هرچند که بسیاری از هواداران استقلال ترجیح می‌دهند تیمشان با همین مدل بازی قهرمان لیگ برتر شود.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • نگرانی گواردیولا: الان وقتش نبود هالند!
  • ترسو می‌میرد، برای رفتن به فینال می‌جنگیم
  • نقدی بر روند یکه تاز لیگ تحت هدایت نکونام/ استقلالِ صدرنشین دلنشین نیست
  • تساوی در دربی هجومی اهواز؛ گلرها شیر بودند
  • زنگ خطر برای یوونتوس؛ سهمیه لیگ قهرمانان در خطر
  • آسان‌ترین و دشوارترین مسیر قهرمانی فصل
  • رضایی آماده دیدار با گل گهر/ دست باز مورایس برای چینش فاز هجومی
  • شب تلخ مهری و آپوئل با خوشحالی تمام شد!
  • نوار گلزنی های متوالی تاتنهام در لیگ برتر انگلیس پس از 39 بازی پاره شد
  • نوار گلزنی‌های متوالی تاتنهام در لیگ برتر انگلیس پس از 39 بازی پاره شد