Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش اقتصادآنلاین به نقل از عصر ایران، نیروی هوایی آمریکا برنامه ریزی های دقیقی را در راستای به کار گیری هواپیماهای جنگی "یکبار مصرف" دنبال می کند. این محصولات می توانند منتج به برتری هوایی قابل ملاحظه ای برای سیستم دفاعی یک کشور شوند.

پروژه پرنده های نظامی یکبار مصرف نیروی هوایی آمریکا

مقامات نیروی هوایی آمریکا طی کنفرانس اخبار دفاعی سال 2019 اعلام کردند که یکی از تکنولوژی های اصلی در دست توسعه، به کار گیری هواپیماهای جنگی یکبار مصرف با هزینه تولید و نگه داری پایین است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

بر اساس گزارش وب سایتی به نام "دنیای جت های جنگنده"، سخنگوی نیروی هوایی این کشور هنگام صحبت در مورد هواپیماهای بدون سرنشین از واژه هایی نظیر "قابل استفاده مجدد" و "یکبار مصرف" استفاده می کند.

البته هم اکنون نیز نیروی هوایی آمریکا ناوگانی بزرگ متشکل از هواپیماهای بدون سرنشین را در اختیار دارد که عمدتا برای مقاصد مختلفی همچون نظارت، شناسایی، جست و جو و بازیابی کارایی خود را ثابت کرده اند. از جمله مهم ترین این دسته پرنده های نظامی بدون سرنشین می توان به پهپاد جنرال اتمیکس MQ-9 ریپر و نورثروپ گرومن RQ-4 گلوبال هاوک اشاره کرد. ریپر همچنین مجهز به پتانسیل های نظامی از جمله موشک های ضد زره هوا به زمین هل فایر، بمب های هدایت شونده به وسیله GPS و بمب های هدایت شونده لیزری است.

پهپاد جنرال اتمیکس MQ-9 ریپر

نورثروپ گرومن RQ-4 گلوبال هاوک

با وجود موفقیت های به دست آمده در این زمینه، صنایع دفاعی همچنان در تلاش برای طراحی پرنده های جنگی یکبار مصرف با قابلیت اختقا و پرواز در مسافت های طولانی به منظور مقابله با تجهیزات مدرن دشمن هستند. پیشرفت های نظامی روس ها و چینی ها باعث شده که پنتاگون تمرکز خود را بر توسعه جنگ افزارهای قویتر افزایش دهد و به نوعی وارد روند بازسازی سیستم های دفاعی شود.

 از طرفی دیگر بمب افکن ها، جنگنده ها و دیگر هواپیماهای مورد استفاده، هزینه زیادی را به صنایع نظامی هر کشوری تحمیل می کنند. برای مثال استفاده از جنگنده پیشرفته لاکهید مارتین F-35 لایتنینگ II هر سال حدود 89.5 میلیون دلار هزینه به دنبال خواهد داشت. به این مقدار باید 44000 دلار هزینه دیگر به ازای هر ساعت پرواز را نیز اضافه کنیم. بمب افکن سنگین و جدید نورثروپ گرومن B-21 ریدر نیز 640 میلیون دلار با شرایط اقتصادی کنونی دنیا هزینه خواهد داشت.

لاکهید مارتین F-35 لایتنینگ II

نورثروپ گرومن B-21 ریدر

هزینه هایی که بدان اشاره شد منتج به شکل گیری نخستین جرقه ها برای افزایش تولید هواپیماهای بدون سرنشین یکبار مصرف و بدین ترتیب ارائه راه حل قطعی خروج از مارپیچ مخارج شد. نیروی هوایی آمریکا اخیرا مشغول تخصیص بودجه و برنامه ریزی برای ساخت انبوه یک هواپیمای بدون سرنشین رادارگریز به نام Kratos XQ-58 Valkyrie است که 272 کیلوگرم ظرفیت حمل بمب و 2778 کیلومتر برد دارد.

 با توجه به عدم نیاز این محصول نظامی به خلبان(انسان)، سیستم های الکترونیک هوانوردی پیشرفته و در اختیار داشتن دوام کافی برای 12000 ساعت پرواز، پیش بینی می شود که هزینه تمام شده برای پهپادی همچون Valkyrie تنها 3 میلیون دلار باشد. این موضوع نیروی هوایی را قادر می سازد تا بتواند با هزینه یک F-35 اقدام به خریداری 30 فروند Valkyrie کند که خود موفقیتی بزرگ در عرصه نظامی محسوب می شود!

Kratos XQ-58 Valkyrie

همچنین به نظر می رسد که روزی پهپادهای نظامی بتوانند هواپیماهای جنگی سرنشین دار همانند F-35A، F-22 رپتور و یا حتی بمب افکن نورثروپ گرومن B-21 ریدر را اسکورت کنند. با تحقق این هدف ضمن کاهش قابل توجه هزینه های عملیاتی و حفظ جان نیروهای انسانی، خلبانان پرنده های نظامی قادر به استفاده از هر پهپاد برای مقصودی مشخص خواهند بود. به عنوان نمونه هواپیماهای بدون سرنشینی که جنگنده های مدرن را همراهی کنند، توانایی جست و جو و شناسایی پرنده های جنگی سرنشین دار دشمن را نیز خواهند داشت. در ادامه امکان حمله به اهداف غیر خودی با به کار گیری موشک یا بمب های حمل شونده توسط پهپاد در اختیار خلبان جنگنده اصلی قرار می گیرد. آنهایی که برای اسکورت بمب افکن ها طراحی شوند، می توانند شبکه دفاع هوایی نیروهای دشمن را ردیابی و بدین ترتیب سیستم های راداری آنها را مختل کنند. همین فاکتور باعث خواهد شد که بمب افکن حمایت شده شانس بیشتری برای گریختن از شناسایی به دست آوردن. در مجموع یک هواپیمای بدون سرنشین یکبار مصرف با فدا کردن خود، در قالب یک تله خطرناک برای پرنده های دشمن وارد عمل می شود.

اما همانطور که اشاره شد مهم ترین خصوصیت هواپیماهای یکبار مصرف، توانایی خرید تعداد بیشتری از آنها در مقایسه با نمونه های سرنشین دار مانند جنگنده ها و یا بمب افکن های امروزی خواهد بود. این محصولات متمایز می توانند تمامی وظایف مقرر شده برای یک هواپیمای نظامی عادی با هزینه های تولید و نگه داری گزاف را به دوش بکشند، تنها با این تفاوت که دیگر هیچ گاه به خانه باز نخواهند گشت.

منبع: اقتصاد آنلاین

کلیدواژه: پرنده پنتاگون جنگ دلار بودجه پرنده پنتاگون سرمایه گذاری نیروی هوایی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.eghtesadonline.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «اقتصاد آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۸۲۳۵۱۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

استخدام شهرداری ۱۴۰۳ + ثبت نام آزمون بکارگیری نیروی قراردادی، هزینه و سایت

ثبت نام آزمون بکارگیری نیروی قراردادی در شهرداری‌ها آغاز شد.

به گزارش ایمنا، استخدام شهرداری ها در کشور با برگزاری آزمون استخدامی انجام می‌شود.

ثبت نام آزمون استخدام شهرداری

ثبت نام بخش الحاقیه و امکان ویرایش بخش اول آزمون بکارگیری نیروی قراردادی در شهرداری‌ها، به صورت اینترنتی از روز جمعه ۲۵ اسفندماه ۱۴۰۲ تا پایان روز ۱۵ فروردین ماه ۱۴۰۳ انجام می‌شود.

داوطلبانی که در بخش اول این آزمون، اقدام به ثبت نام کرده‌اند، می‌توانند از بین شغل محل‌های قبلی و شغل محل‌های الحاقیه ، اقدام به ویرایش اطلاعات ثبت نامی کرده و امکان ویرایش همه اطلاعات خود را خواهند داشت. داوطلبانی هم که با توجه به اطلاعات الحاقیه، قصد ثبت نام جدید در این آزمون را دارند، صرفا از بین شغل محل‌های موجود در الحاقیه، امکان انتخاب خواهند داشت. پرداخت وجه آزمون بکارگیری نیروی قراردادی در شهرداری‌ها

پرداخت وجه متقاضیان واجد شرایط، باید با مراجعه به منوی «آزمون» در صفحه اول سامانه، بر روی گزینه «پرداخت هزینه» کلیک کرده و مبلغ ۳٫۶۸۰٫۰۰۰ ریال هزینه ثبت نام در آزمون را به اضافه ۲۰٫۰۰۰ ریال هزینه خدمات پیامکی پرداخت کنند.

«توکن پرداخت»، کد منحصر به فرد و مخصوص هر داوطلب است که در صورت اقدام موفق، جهت پرداخت هزینه ثبت نام به داوطلب اختصاص می‌یابد.

نحوه ثبت نام آزمون بکارگیری نیروی قراردادی در شهرداری‌ها بارگذاری مدارک

در این بخش، مدارک مشخص شده در «بند ب» بارگذاری می‌شود.

اطلاعات فردی

مشخصات فردی داوطلب در این بخش در سامانه ثبت می‌شود.

اطلاعات تحصیلی

اطلاعات تحصیلی داوطلب در این بخش وارد سامانه می‌شود..

سابقه کار

در این مرحله، سابقه کار(صرفا مواردی که در همین دفترچه مورد تایید است) وارد می‌شود.

شغل مورد درخواست

در این مرحله، سامانه با توجه به اطلاعات ثبت شده داوطلب در مراحل قبلی، شغل‌های قابل انتخاب را به داوطلب نمایش داده و داوطلب می‌تواند از بین آنها تنها یک مورد را به عنوان شغل مورد درخواست خود، انتخاب نماید.

تذکر: علاوه بر شغل، محل مورد تقاضا نیز باید انتخاب شده و داوطلب میتواند حداکثر تا ۳ محل را برای شغل انتخابی خود، انتخاب کند.

محلهای انتخابی یک داوطلب، همگی مربوط به شغل انتخاب شده و در یک استان خواهد بود.

اطلاعات تکمیلی

اطلاعات تکمیلی شامل اطلاعات تماس با داوطلب و آدرس محل سکونت است.

کد رهگیری

تاکید می‌شود صرفًا در صورتی ثبت نام فرد به پایان می‌رسد که داوطلب وارد این مرحله شده و از سامانه «کد رهگیری» دریافت کند.

ویرایش اطلاعات

در زمانی که سامانه جهت ویرایش اطلاعات داوطلبان باز است، داوطلبان می‌توانند با مراجعه به پروفایل کاربری خود و کلیک بر روی بخش «ویرایش اطلاعات» اقدام به ویرایش اطلاعات ثبت شده کنند.

نکته

در صورتی که داوطلب جهت ویرایش وارد سامانه شود، حتما باید دوباره تمامی هفت مرحله را به صورت کامل طی کرده و کد رهگیری خود را مشاهده کند، در غیر این صورت، تغییرات مورد نظر اعمال نخواهد شد و همان اطلاعات قبل از ویرایش برای داوطلب معتبر خواهد بود.

نحوه دریافت کارت شرکت در آزمون

کارت شرکت در آزمون، از تاریخ دوشنبه ۷ خردادماه ۱۴۰۳ برای مشاهده و پرینت بر روی سایت مرکز آزمون جهاد دانشگاهی به آدرس https://hrtc.ir/ قرار خواهد گرفت.

زمان برگزاری آزمون

آزمون در روز پنجشنبه ۱۰ خردادماه ۱۴۰۳ در مراکز استان‌ها برگزار خواهد شد. ساعت شروع و محل برگزاری آزمون بر روی کارت شرکت در آزمون درج و به هنگام چاپ کارت به آگاهی داوطلبان خواهد رسید.

لازم به ذکر است صدور کارت شرکت در آزمون، به منزله تایید اطلاعات ارسالی از سوی داوطلبان نبوده و اصل مدارک داوطلبان پس از اجرای آزمون، مورد بررسی قرار خواهد گرفت.

دریافت مشاغل و منابع آزمون کد خبر 736555

دیگر خبرها

  • (تصاویر) بهترین جت‌های جنگنده نیروی هوایی ارتش ایالات متحده
  • تنش‌های مرزی پاکستان و افغانستان بالا گرفت
  • ۵ نکته رازآمیز درباره خطرناک‌ترین هواپیمای بدون سرنشین جهان که نیروی هوایی آمریکا از آن استفاده کند
  • پُرز‌های چِشایی خود را در ارتفاع از دست می‌دهیم!
  • توصیه‌های غذایی قبل از سفر با هواپیما/ پرزهای چشایی خود را در ارتفاع از دست می‌دهید!
  • رادارهای ایران قابلیت شناسایی هر نوع ریز پرنده را دارند
  • هشدار تهدیدآمیز ترامپ درباره راه افتادن حمام خون در آمریکا/ اعلام آماده باش نظامی رهبر کره شمالی برای جنگ/ حمله هوایی جدید ائتلاف آمریکا و انگلیس به الحدیده یمن
  • قبل از سفر هوایی از مصرف این مواد غذایی اجتناب کنید
  • پرواز موفقیت آمیز تاکسی‌های هوایی در چین + عکس
  • استخدام شهرداری ۱۴۰۳ + ثبت نام آزمون بکارگیری نیروی قراردادی، هزینه و سایت