Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «تابناک»
2024-03-19@08:11:16 GMT

دستگیری ۲ لیدر معاند در اعتراضات بنزینی شیراز

تاریخ انتشار: ۲۷ آبان ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۵۸۲۳۵۲۷

سربازان گمنام امام زمان (عج) در سازمان اطلاعات سپاه فجر استان فارس ۲ نفر از فریب‌خوردگان و لیدر‌های وابسته به گروه‌های معاند نظام جمهوری اسلامی ایران را در اعتراض‌های روز شنبه شیراز نسبت به افزایش قیمت بنزین، دستگیر کردند.

به گزارش تابناک به نقل از ایرنا سازمان اطلاعات سپاه فجر فارس اعلام کرد: این ۲ نفر با وعده‌های اقامت و پرداخت پول، ماموریت پیدا کرده بودند تا ضمن تحریک مردم برای حمله به اماکن کلیدی و تخریب اموال عمومی، فیلم این رویداد را تهیه و برای سرکردگان خود در خارج از کشور ارسال کنند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



آتش زدن کلانتری، خودرو‌های پلیس، تخریب ساختمان دولتی و جایگاه‌های سوخت بخشی از ماموریت‌های این ۲ نفر بوده است.

اعتراض‌ها به اصلاح قیمت بنزین که براساس مصوبه شورای عالی هماهنگی سران قوا از دقایق اولیه بامداد جمعه ۲۴ آبان به اجرا گذاشته شد، در شهر‌های مختلف اشکال متفاوت داشت.

در برخی شهر‌ها این اعتراض‌ها تنها در حد تجمع بود و در برخی شهر‌ها با ایجاد ترافیک همراه شد.

علی ربیعی سخنگوی دولت، محمود واعظی رئیس دفتر رئیس جمهوری و محمدباقر نوبخت رئیس سازمان برنامه و بودجه از شامگاه جمعه تاکنون در اظهارنظر‌هایی جداگانه تاکید کرده اند که موضوع تغییر بهای بنزین مصوبه شورای عالی اقتصادی سران قوا و تصمیم همه اجزای نظام است.

همچنین دولت با توجه به دغدغه‌هایی که درباره معیشت مردم وجود دارد موظف است تا تمام پولی که از این مسیر به دست می‌آید در قالب یارانه‌ای جداگانه به حدود ۶۰ میلیون نفر از مردم ایران پرداخت کند و مهمترین مساله دولت در این اصلاح قیمت، اصلاح نظام پرداخت یارانه به نفع همه مردم بوده است.

دولت تاکید کرده است که به سرعت سازو کار پرداخت یارانه اصلاح قیمت بنزین اعلام می‌شود و ۶۰ میلیون ایرانی از آن بهره‌مند خواهند شد.

منبع: تابناک

کلیدواژه: سهمیه بندی بنزین قیمت بنزین طرح حمایت معیشتی غزه بولیوی مذهب جعفری آیت الله صافی گلپایگانی سربازان گمنام امام زمان اطلاعات سپاه معاند شیراز افزایش قیمت بنزین اعتراضات بنزینی سهمیه بندی بنزین قیمت بنزین طرح حمایت معیشتی غزه بولیوی مذهب جعفری آیت الله صافی گلپایگانی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tabnak.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تابناک» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۸۲۳۵۲۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

افزایش ۱۸ میلیون لیتری تولید بنزین در دولت سیزدهم

به گزارش «تابناک» به نقل از ایرنا، جواد اوجی روز یکشنبه (۲۷ اسفند) آخرین جلسه هیات دولت در سال ۱۴۰۲ با ارایه گزارشی از عملکرد وزارت نفت، اظهار داشت: تولید گاز ال پی جی از ۳.۲ میلیون تن در سال ۱۳۹۹ به ۶.۵ میلیون تن در سال جاری افزایش داشته که همه جای دنیا هم در اروپا و هم آسیا برای آن تقاضا وجود دارد.

وی با اعلام اینکه ۳۲ میلیون مترمکعب گازهای مشعل در سال آینده جمع‌آوری خواهد شد، ادامه داد: جمع‌آوری گازهای مشعل از ۰.۴ میلیون مترمکعب در سال ۱۳۹۹ به ۱۱.۵ میلیون مترمکعب در سال ۱۴۰۲ رسیده است که طبق برنامه‌ریزی‌های در سال ۱۴۰۴ به ۶۴ میلیون مترمکعب می‌رسد.

وزیر نفت به افزایش ظرفیت پالایشی نفت خام و میعانات گازی اشاره کرد و گفت: ظرفیت پالایشی کشور ظرفیت پالایش از ۲ میلیون و ۱۰۰ هزار بشکه در روز در سال ۱۴۰۰ به ۲ میلیون و ۳۷۰ هزار بشکه در سال ۱۴۰۲ افزایش یافته که با وارد مدار شدن پالایشگاه آبادان ۱۸ میلیون لیتر به تولید بنزین و ۸ میلیون لیتر به تولید گازوئیل افزوده شده است.

اوجی از افزایش تولید محصولات پتروشیمی از ۶۵ به ۷۵ میلیون تن طی سال‌های ۱۴۰۰ تا ۱۴۰۲ خبر داد و اعلام کرد: افزایش وزنی صادرات محصولات پتروشیمی نیز از ۲۹ میلیون تن در سال ۱۳۹۹ به ۲۴.۴ در سال ۱۴۰۲ رسیده که رشد ۱۹ درصدی را نشان می‌دهد.

وی با بیان اینکه حجم و ارزش تجارت نفت، پتروشیمی و گاز در سال جاری نسبت به سال گذشته افزایش داشته است، اظهار کرد: ۱۲ میلیارد دلار مربوط به بخش پتروشیمی بوده و حدود ۵ میلیارد دلار سهم ال پی جی است.

وزیر نفت تصریح کرد: همچنین ۳۵ میلیارد دلار صادرات نفت انجام شده و تجارت در بخش پالایشی هم ۸ میلیارد دلار بوده که حدود ۵۰ میلیارد دلار تجارت نفت و گاز در سال جاری است.

دیگر خبرها

  • ادعای معاون احمدی نژاد درباره سهم اصلاح طلبان از مجلس دوازدهم
  • محمودزاده، نماینده مجلس: مجلس آینده طرح‌ها و مصوبات غیراصولی زیادی خواهد داشت/ دعوای میان اصولگرایان شدت می‌گیرد/ به دلیل انتقاد از دولت و موضع گیری در جریان اعتراضات سال گذشته ردصلاحیت شدم
  • افزایش ۱۸ میلیون لیتری تولید بنزین در دولت سیزدهم
  • در جریان اعتراضات سال ۱۴۰۱، ۲۰۲ نفر از مردم کشته شدند
  • در جریان اعتراضات سال گذشته، ۲۰۲ نفر از مردم جان خود را از دست دادند
  • قیمت بنزین سهمیه ای و آزاد مشخص شد
  • قیمت فوتون در کارخانه و بازار +جدول
  • واقعه قم، برنامه رسانه‌های معاند برای مقابله با لایحه حجاب بود
  • دولت در سال جدید به کاهش تورم و گرانی‌های افسارگسیخته توجه کند
  • نظارت‌ها بر نازل‌های سوخت استان تهران تشدید شد