Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «تابناک»
2024-03-19@02:29:20 GMT

تحریف سخنان روحانی در شبکه العربیه عربستان

تاریخ انتشار: ۲۷ آبان ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۵۸۲۳۵۲۸

شبکه العربیه عربستان سعودی با تقطیع سخنان اخیر حسن روحانی رئیس جمهوری اسلامی ایران درباره طرح حمایت معیشتی این تیتر را در اقدامی غیر حرفه‌ای برای گزارش خود برگزید: «روحانی: بنزین را گران کردیم، چون نمی‌توانیم نفت صادر کنیم».

به گزارش ایرنا این اقدام شبکه سعودی در حالی است که استناد العربیه برای جعل تیتر مستقیم و نقلی از سخنان رئیس جمهوری با برداشت از این عبارت‌ها صورت گرفته است:

«مردم ما آگاه هستند که فروش نفت ما با محدودیت‌هایی مواجه است اگر هم مواجه نبود، پول نفت برای اینگونه مصارف خیلی مناسب نیست.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

یک وقتی بوده که در سال‌هایی مثل سال ۹۰، ۱۱۰ میلیارد دلار در یکسال درآمد نفتی داشتیم و حالا با آن شرایط خیلی متفاوت است.»

العربیه در پایگاه اینترنتی خود نوشت: «حسن روحانی، رئیس‌جمهوری ایران روز یکشنبه ۱۷ نوامبر با طرح این موضوع که هدف از افزایش قیمت بنزین «کمک به خانوار‌های متوسط و کم درآمد است»، گفت که یکی از راه‌های تامین هزینه‌های این طرح فروش نفت بیشتر است، ولی در حال حاضر، فروش نفت ایران با محدودیت‌هایی مواجه است.»

به ادعای العربیه، «رئیس‌جمهوری ایران در سومین روز از تظاهرات که در اعتراض به افزایش ۳۰۰ درصدی قیمت سوخت تعدادی از شهر‌های ایران را فرا گرفته گفت که هدف از افزایش قیمت بنزین کمک به خانوار‌های متوسط و کم درآمد است.»

این شبکه در این باره نوشت که روحانی گفت: «اساس و هدف دولت در طرح حمایت معیشتی، کمک به خانوار‌های متوسط و کم درآمد است که در شرایط تحریم اقتصادی، به لحاظ معیشتی تحت فشار هستند.»

او افزود: «برای این کار سه راه بیشتر نداریم، یا باید مالیات مردم را افزایش دهیم و از محل درآمد حاصل از آن پرداخت‌ها را انجام دهیم، یا باید نفت بیشتری صادر کنیم و از محل آن این هزینه‌ها را تامین کنیم و یا باید از یارانه‌ها بکاهیم و از محل آن به خود مردم نیازمند برگردانیم... م. فروش نفت ما با محدودیت‌هایی مواجه است و اگر محدودیت هم نداشتیم، پول نفت برای اینگونه مصارف مناسب نیست، در سال ۱۳۹۰ ما ۱۱۰ میلیارد دلار درآمد نفتی داشتیم، اما امروز شرایط متفاوت است. میزان اخذ مالیات را هم بخاطر شرایط اقتصادی جامعه نمی‌توانیم زیاد افزایش دهیم و دریافت مالیات از مردم باید متعادل باشد.»

روحانی گفت که مصرف بنزین در ایران افزایش یافته و توضیح داد: «مصرف بنزین در سال گذشته و اوایل امسال رو به فزونی گرفت و به طور متوسط ۹.۷ درصد رشد کرد، و مصرف روزانه ما امسال ۹۷ میلیون لیتر بود که اگر همین روند ادامه داشته باشد در سال ۱۴۰۰ ما مجددا وارد کننده بنزین می‌شدیم.»

بررسی و رصد رویکرد‌های رسانه‌ای نشان می‌دهد که رسانه‌های سعودی و اماراتی در روز‌ها و ماه‌های اخیر با دامن زدن به موضوع نارضایتی‌های ایران تقلای گسترده‌ای برای تحریک و آشوب سازی و جعل اخبار از داخل ایران انجام داده اند.

منبع: تابناک

کلیدواژه: سهمیه بندی بنزین قیمت بنزین طرح حمایت معیشتی غزه بولیوی مذهب جعفری آیت الله صافی گلپایگانی شبکه العربیه عربستان سعودی حسن روحانی رئیس جمهور ایران طرح حمایت معیشتی فروش نفت ایران افزایش قیمت بنزین سهمیه بندی بنزین قیمت بنزین طرح حمایت معیشتی غزه بولیوی مذهب جعفری آیت الله صافی گلپایگانی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tabnak.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تابناک» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۸۲۳۵۲۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

آرزوی جنایتکاران صهیونیست برای «تجزیه ایران» به گور خواهد رفت

به گزارش خبرگزاری مهر، «ناصر کنعانی» سخنگوی وزارت امور خارجه کشورمان در واکنش به ادعای یکی از مقامات سابق امنیتی صهیونیستی درباره ایران، مطلبی در فضای مجازی منتشر کرد.

کنعانی تصریح کرد: مردخای کیدار (مقام سابق امنیتی رژیم صهیونیستی و عضو اندیشکده صهیونیستی سادات- بگین) در اظهاراتی وقیحانه عنوان کرد که جمهوری اسلامی ایران باید تجزیه و به ۶ کشور تبدیل شود.

وی ادامه داد: وی تحریک قومیت‌های مختلف ایرانی را زمینه تحقق این آرزوی شوم عنوان نموده است. این صهیونیست مفلوک در فروردین ماه سال گذشته نیز، ضمن تأیید اقدامات نظامی صهیونیست‌ها در برخی کشورهای همجوار گفته بود؛ باید ایران را تکه تکه کنیم. این اظهارات به روشنی گویای سودای شوم دشمنان سفّاک نسبت به ایران عزیز است.

سخنگوی وزارت خارجه افزود: هر چند این اولین بار نیست که دشمن صهیونیست، اینگونه وقیحانه منویات درونی خود را عریان می‌سازد و جدای از آنکه جمهوری اسلامی ایران بالغ بر چهار دهه از این دست سخنان شنیده و استوارتر از همیشه به حیات پُر افتخار خود ادامه می‌دهد اما لازم است بار دیگر به صهیونیست‌های رو به زوال یادآوری نمود: از جمع اقوام مختلفی که پیکره زیبای ایران اسلامی را تشکیل داده‌اند، حدود ۲۵۰ هزار نفر جان خود را در طول تقریبی ۴۵ سال گذشته تقدیم نمودند تا این سرزمین، یکپارچه، قوی و مقتدر باقی بماند و وجبی از خاک آن کم نگردد.

کنعانی افزود: آن‌ها که برای سربلندی ایران عزیز و اقتدار جمهوری اسلامی ایران از جان خود گذشتند، مردان و زنانی بودند که از شمال، جنوب، شرق، غرب و مرکز و از میان اقوام گوناگون در زیر پرچم پرافتخار ایران گرد هم آمده بودند.

وی عنوان کرد: جمهوری اسلامی ایران چهار دهه متمادی، شنونده سخنان سخیفی بوده که گویندگان آن سال‌هاست خوراک موریانه‌ها شده‌اند. آرزوی تجزیه ایران نیز به مانند سایر آرزوهای باطل چهل و چند سال گذشته، با جنایتکارانی که نتوانسته‌اند حتی در مقابل یک جنبش مقاومت مردمی در نوار غزه قامت راست کنند و برای جبران شکست‌های ترمیم‌ناپذیر خود زبونانه دست به کشتار زنان و کودکان می‌زنند، به گور خواهد رفت.

کد خبر 6056190 نفیسه عبدالهی

دیگر خبرها

  • افزایش عرضه کارت‌های آزاد بنزین در جایگاه‌های مازندران
  • ذوق‌زدگی روزنامه دولت از افشای فایل صوتی وزیر خارجه روحانی
  • افزایش ۱۸ میلیون لیتری تولید بنزین در دولت سیزدهم
  • (ویدیو) بوسیدن دست کارگر توسط روحانی معروف در برنامه محفل شبکه سه
  • قیمت بنزین سهمیه ای و آزاد مشخص شد
  • درآمد قاچاقچیان سوخت ساعتی ۱۰ میلیارد تومان!/ رکورد مصرف بنزین اسفندماه شکسته شد
  • صهیونیست ها، آرزوی تجزیه ایران را به گور خواهند برد
  • صادرات نفت روسیه افزایش می‌یابد
  • آرزوی تجزیه ایران به گور خواهد رفت
  • آرزوی جنایتکاران صهیونیست برای «تجزیه ایران» به گور خواهد رفت