Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ناطقان»
2024-03-19@06:53:32 GMT

بهترین حالت"نشستن"کدام است؟

تاریخ انتشار: ۲۷ آبان ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۵۸۲۳۵۳۲

متخصص ارتوپدی با اشاره به مضرات دوزانو و چهار زانو نشستن، گفت: بهترین حالت نشستن این است که زانو ۳۰ تا ۴۰ درجه بیشتر خم نشود. ناطقان: رعایت صحیح نشستن و پرهیز از نشستن یا ایستادن زیاد باعث می‌شود از بیماری‌های مفصلی در ناحیه پا و کمر در امان باشیم؛ بیماری‌هایی که تعداد زیادی از مردم در سراسر دنیا را مبتلا کرده و می‌کند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



عادل ابراهیم‌پور، متخصص ارتوپدی و استاد دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی درباره «آسیب‌های ناشی از دوزانو چهارزانو نشستن»، اظهار داشت: وقتی زانو خم می‌شود و از ۴۰ تا ۵۰ درجه بیشتر باشد، بیشترین فشار کشکک روی لقمه‌های زانو ایجاد می‌شود.

وی ادامه داد: دوزانو و چهارزانو نشستن مفصل را درنهایت خم شدن قرار می‌دهد و اگر به مدت طولانی باشد، نهایت فشار کشکک روی مفصل ایجاد می‌شود.

این متخصص ارتوپدی افزود: تغذیه غضروف از مایه مفصل است و مفصل نیز برای اینکه سایش نداشته باشد،‌ باید دائم در تحرک باشد.

ابراهیم‌پور اضافه کرد: نشستن در چنین حالتی باعث می‌شود غضروف در مقابل غضروف قرار گیرد و مایه مفصل در بین این دو نمی‌تواند نفوذ کند؛ در نتیجه سلول‌های غضروفی بلافاصله دچار نکروز یا مردن می‌شوند.

وی بیان داشت: وقتی سلولهای بعدی  می‌خواهند جایگزین سلولی که از بین رفته شوند، خاصیت سلولهای قبلی را ندارند.

وی خاطرنشان کرد:‌انسان بالاترین نوع غضروف مفصلی را در بین تمام حیوانات دارد و این غضروف بسیار گرانبهاست، اما زود از بین می‌رود.

این متخصص ارتوپدی در پاسخ به این پرسش که «بهترین نحوه نشستن چیست؟»، تصریح کرد: بهترین حالت نشسته این است که زانو ۳۰ تا ۴۰ درجه بیشتر خم نشود؛ البته طولانی نشستن و ایستادن نیز بسیار مخرب است و باید تحرک نیز داشته باشیم.

ابراهیم‌پور متذکر شد: در قدیم سن بروز آرتروز در سنین بالا بود؛ برای اینکه کودکان در دوران مدرسه تحرک داشته  و پیاده‌روی می‌کردند، اما اکنون کودکان با سروریس به مدرسه می‌روند و تحرک لازم را ندارند.

وی با بیان اینکه نوع تغذیه مردم تفاوت کرده است، یادآور شد: اکنون مصرف غذاهای فست‌فودی زیاد شده که منجر به افزایش وزن می‌شود و این افزایش وزن نیز بار مفصل را زیاد می‌کند.

این متخصص ارتوپدی ابراز داشت:‌ اگر بار مفصلی زیاد باشد و فرد در حالت نامناسب نشستن قرار گیرد، به سمت آرتروز حرکت می‌کند.

ابراهیم‌پور در پاسخ به این پرسش که «آیا نباید به صورت چهارزانو یا دوزانو بنشینیم؟»، افزود: باید گفت نباید به طور طولانی در این موقعیت‌ها بنشینیم؛ البته برای خواندن نماز اشکالی ندارد؛ چرا که تحرک به دنبال دارد؛ به این شرط اینکه آرتروز نداشته باشیم؛ چرا که وقتی آرتروز شروع شد، چهارزانو و دوزانو نشستن در نماز نیز باعث می‌شود روی غضروفی که وجود ندارد، فشار وارد شده و تخریب صورت گیرد.

وی درباره «نشانه‌های آرتروز»، گفت: درد اولین نشانه وجود آرتروز است؛ ضمن اینکه تورم زانو، کاهش قدرت ماهیچه‌ها و توان آن اندام را نیز به همراه دارد.
منبع: فارس برچسب ها: نشستن ، بهترین حالت ، چهار زانو

منبع: ناطقان

کلیدواژه: نشستن بهترین حالت چهار زانو

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت nateghan.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ناطقان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۸۲۳۵۳۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اختلافات داخلی، چگونه کابینه رژیم صهیونیستی را به زانو در می آورد؟

درحالی که جنگ غزه وارد ششمین ماه پیاپی خود شده اختلافات داخلی در ترکیب کابینه بنیامین نتانیاهو به ویژه اختلاف نظرهای وی با بنی گانتز دیگر عضو کابینه جنگی رژیم صهیونیستی با سرعت زیادی در حال افزایش است. - اخبار بین الملل -

به گزارش گروه بین الملل خبرگزاری تسنیم، با گذشت بیش از یکصد و شصت روز از تجاوز رژیم صهیونیستی به نوار غزه، روند تحولات نشان از افزایش اختلافات درون کابینه ائتلافی نتانیاهو در سپهر سیاسی اسرائیل دارد.

جدایی صعر از گانتز و افزایش پیچیدگی‌های کابینه

روز سه‌شنبه هفته گذشته (12 مارس) گیدعون صعر، رهبر حزب راست میانه امید جدید که از ماه ژوئیه 2022 با بنی گانتز ائتلافی تحت عنوان وحدت داخلی را تشکیل داده بودند، از این ائتلاف خارج شد و خواستار عضویت در کابینه جنگی اسرائیل شد. صعر که تا سال 2020 عضو حزب لیکود بود به دلیل اختلاف با نتانیاهو از این حزب خارج شد و با مخالفان نتانیاهو در این مدت همکاری کرد.

با خارج شدن گیدعون صعر از ائتلاف بنی گانتز، شمار کرسی‌های تحت رهبری وی از 12 به 8 کرسی کاهش یافت. این تحول در درجه اول نشان دهنده افزایش اختلافات درون مجموعه کابینه نتانیاهو است. صعر خواستار عضویت در کابینه جنگی شده ولی ورود صعر به این کابینه که تنها 3 عضو دارد در هاله ای از ابهام است، زیرا از یکسو گانتز مخالف ورود افراد جدید به این کابینه است و در اکتبر 2023 نیز محدود باقی ماندن این کابینه به تنها 3 نفر را به عنوان شرط ورود خود به کابینه جنگی اعلام کرد و آن را به بنیامین نتانیاهو قبولاند.

در نتیجه عضویت افراد جدید در کابینه سه نفره جنگی یا از مسیر موافقت گانتز می گذرد و یا با حذف شدن خود گانتز از کابینه میسر خواهد بود. گانتز پس از خروج صعر از ائتلاف وحدت داخلی، با ورود وی به کابینه جنگی مخالفت کرده و گفته نیازی به اصلاح و تغییر در این کابینه وجود ندارد.

از سوی دیگر اگر شرایط عضویت صعر در کابینه جنگی هم فراهم شود، این امر خود می‌تواند بحران جدیدی درون کابینه ائتلافی نتانیاهو ایجاد کند، زیرا بتصلائل اسموطریچ، وزیر دارایی و ایتامار بن گویر، وزیر امنیت عمومی که هر دو عضو کابینه امنیتی اسرائیل هستند، از زمان تشکیل کابینه جنگی 3 نفره به دلیل اینکه مدیریت جنگ کاملاً به کابینه جنگی محدود شده، به انتقاد از آن پرداخته اند. رهبران جناح راست افراطی، خواستار تأثیرگذاری بر روند پیشبرد جنگ هستند و در صورتی که این مهم محقق نشود، انحلال کابینه 3 نفره را به عنوان خواسته خود مطرح می‌کنند.

اگر صعر فرصت حضور در کابینه جنگی را به دست بیاورد، مشخصاً نارضایتی بن گویر و اصموطریچ افزایش خواهد یافت زیرا آنها هم خواستار عضویت در این کابینه بوده اند. از سوی دیگر در صورت عدم توفیق صعر برای ورود به کابینه جنگی، این مسئله پیامدهای دیگری به همراه خواهد داشت؛ از جمله اینکه ممکن است صعر در اعتراض از کابینه اضطراری خارج شود و به اپوزیسیون باز گردد و یا ممکن است در کنار اسموطریچ و بن گویر به سومین عضو کابینه اضطراری تبدیل شود که با اختیارات کابینه جنگی مخالف است. در هر دو صورت اختلافات درون کابینه تشدید خواهد شد و انسجام سیاسی بیش از پیش از میان خواهد رفت.

 

کاهش اعتماد به دولت

دومین رویداد بسیاری مهمی که در ماه‌های اخیر شاهد آن هستیم کاهش اعتماد به کابینه نتانیاهو در رژیم صهیونیستی بوده است. طبق نظرسنجی موسسه دموکراسی اسرائیل، میزان اعتماد به کابینه که در ماه ژوئن 2023 (تیر 1402) 28 ‌درصد بوده، در پایان دسامبر 2023 (دی ماه 1402) با افتی 5 درصدی به 23 درصد تنزل کرده است. همچنین میزان اعتماد به کنست نیز 4 درصد کاهش یافته و از 24% به 19 درصد رسیده است.

این درحالیست که وضعیت نتانیاهو نیز با گذشت بیش از 5 ماه از جنگ نه تنها بهبود نیافته، بلکه بحران عدم محبوبیت او شدت بیشتری نیز پیدا کرده است. نظرسنجی‌ها نشان می‌دهند، بین 65 تا 70 درصد مشارکت کنندگان خواستار برگزاری انتخابات زودهنگام در اسرائیل هستند و این وضعیت نشان می‌دهد استراتژی طولانی کردن جنگ نتوانسته برای نتانیاهو آب رفته را به جوی بازگرداند.

از سوی دیگر برخی تحلیلگران معتقدند جدایی صعر از ائتلاف گانتز، اگرچه یک انشقاق در اردوی مخالفان نتانیاهو به حساب می‌آید و از این حیث برای بی بی خبر خوبی است اما، از دو جهت نیز پیامدهای منفی برای او در پی دارد؛ اولاً بروز انشقاق در ائتلاف‌های موجود نشان می‌‎دهد، جادوی  جنگ در اسرائیل به انتها رسیده و  سپهر سیاسی اسرائیل در حال بازگشت به روزهای عادی خود است؛ بازگشت به فاز عادی به معنای به حرکت درآمدن بهمن دردسرهای نتانیاهو است؛ از یکسو انتظار می‌رود اعتراضات علیه او کم کم خیابان‌ها را پر کند و از سوی دیگر کمیته‌های حقیقت‌یاب برای بررسی شکست هفتم اکتبر 2023 شروع به کار خواهد کرد.

دومین تاثیر منفی خروج صعر از ائتلاف گانتز، آماده تر شدن فضا برای افزایش صراحت جامعه و نیز احزاب سیاسی مختلف در تمایل به برگزاری انتخابات زودهنگام در سرزمین های اشغالی است. انتظار می‌رود رفته رفته و در ماه‌های بعدی شاهد جدی‌تر شدن تحرکات سیاسی نفتالی بنت، نخست وزیر پیشین و احتمالاً یوسی کوهن، رئیس پیشین موساد برای وزن کشی در رقابت‌های سیاسی بعدی خواهیم بود.

اختلاف بر سر مذاکرات آتش بس

روند مذاکرات نیز تا حدی نشان دهنده بروز اختلاف میان بخش‌های مختلف کابینه ائتلافی بنیامین نتانیاهو است؛ از یکسو راست‌گرایان رادیکالی مانند اسموطریچ و بن گویر به طور کلی مذاکره با حماس و هرگونه وقفه در جنگ را رد می‌کنند و خواستار شکست کامل این گروه هستند ولی به دلیل اینکه درون کابینه جنگی حضور ندارند، نتوانسته اند این خواسته را به سیاست مبدل سازند. اما اختلافات به این نقطه محدود نمی‌شود و در درون کابینه جنگی نیز اختلاف بر سر اختیارات تیم مذاکره کننده زیاد است.

با روشن شدن طرح جدید حماس برای مذاکره بر سر یک آتش بس 6 هفته ای به عنوان فاز نخست آتش بس دائمی و تبادل 42 اسیر اسرائیلی با 1000 زندانی فلسطینی، اکنون هیئت مذاکره کننده اسرائیل به ریاست داوید بارنع، رئیس موساد نیازمند اختیارات بیشتر است. گانتز و گالانت، وزیر جنگ اسرائیل خواستار واگذاری اختیارات بیشتر به هیئت مذاکره کننده هستند ولی نتانیاهو تا این لحظه گفت‌وگو بر سر این موضوع را به تعویق انداخته است. به این ترتیب درون کابینه سه نفر نیز اختلافاتی بر سر مذاکرات آتش بس به وجود آمده و این شکاف در حال افزایش یافتن است.

 

مسئول صهیونیست: اگر کمک‌های نظامی به اسرائیل نرسد در جنگ شکست می‌خوریمهشدار سناتور آمریکایی به نتانیاهو: اسرائیل دوام نخواهد آورد

 

سفر اخیر گانتز به آمریکا و سپس بریتانیا نیز یکی از موضوعاتی است که نشان دهنده اختلافات درونی کابینه نتانیاهو است؛ گانتز به اصلی‌ترین مدعی نخست وزیری بعد از نتانیاهو مبدل شده و دولت‌ جو بایدن و نیز متحدان اروپایی اسرائیل به نخست وزیری او تمایل زیادی دارند. در واکنش به سفر هماهنگ نشده او، نتانیاهو سعی کرد مانع از اختصاص امکانات دولتی به گانتز و همکاری سفارت خانه های رژیم صهیونیستی در آمریکا و بریتانیا با او شود و از این طریق به او بفماند که اسرائیل تنها یک نخست وزیر دارد. در نتیجه می توان گفت بعید به نظر می‌رسد شراکت گانتز و نتانیاهو در قالب کابینه جنگی برای مدتی طولانی دوام داشته باشد.

 انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • شگفتی‌ساز زانو زد: ارومیه اینجاست، در نیمه نهایی
  • عکس جدیدی از علی نصیریان که باورش سخت است
  • ۱۴۰۳، سال به ثمر نشستن اقدامات شهرداری و سیاست‌های شورای اسلامی مشهد
  • ۱۴۰۳، سال به ثمر نشستن سیاست‌های شورا و اقدامات شهرداری است
  • انجام دو عمل جراحی تعویض مفصل لگن در بیمارستان مهر امام علی (ع) تکاب 
  • بهترین اینترنت همراه برای سفر عید کدام است؟
  • چرا باید یک غرفه نمایشگاهی داشته باشیم؟ بهترین غرفه‌ساز‌های نمایشگاهی کدام هستند؟
  • اختلافات داخلی، چگونه کابینه رژیم صهیونیستی را به زانو در می آورد؟
  • کدام کشور بهترین مربیان فوتبال جهان را دارد
  • ۵ چیز دیوانه‌کننده‌ای که علم به تازگی درباره بدن انسان کشف کرده است!