Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ناطقان»
2024-03-19@09:45:43 GMT

سردردها از کدام بیماری‌‌ها خبرمیدهند؟

تاریخ انتشار: ۲۷ آبان ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۵۸۲۳۵۳۵

بسیاری از بیماری‌ها علائم مشترکی مانند سردرد دارند بنابراین تشخیص علت سردردها به درمان انواع بیماری‌ها کمک می‌کنند. ناطقان: یکی از عارضه‌هایی که در طول عمرمان دچار شده‌ایم، سردرد است.  سردردها با یکدیگر تفاوت‌هایی از نظر نوع، علت و زمان وقوع باهم دارند؛ در ادامه این متن با انواع و علل برخی از سردردها آشنا می‌شوید.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



میگرن

یکی از معروف‌ترین سردردهای شناخته شده میگرن است، سردردهای ناشی از میگرن می‌تواند تا چند روز ادامه پیدا کند افراد مبتلا به این نوع سردرد به صدا و نور حساس هستند. این نوع سردرد ممکن است موجب سوزن سوزن شدن صورت و اختلال در صحبت کردن شود، برخی از نشانه‌های میگرن مانند سکته مغزی است، به همین علت در صورت مواجه شدن با این نوع نشانه‌ها به پزشک مراجعه کنید.

افرادی که دچار اختلالات استرس و اضطراب هستند بیشتر از افراد دیگر در معرض ابتلا به این بیماری قرار می‌گیرند.

سردرد  خوشه‌ای

نوع دیگری از سردردها سردرد خوشه‌ای است که همراه با دردهای شدید در اطراف یا پشت یک چشم ایجاد می‌شود، این نوع سردردها معمولا از چند روز تا چند هفته اتفاق می‌افتد و ناگهان فروکش می‌کند و ممکن است فرد تا هفته‌ها و ماه‌ها سردرد نداشته باشد. این نوع سردرد‌ها در مردان رایج‌تر است، سردرد خوشه‌ای معمولا در عرض ۱۵ دقیقه به اوج خود می‌رسد و در حدود ۲ ساعت طول می‌کشد، علل این نوع سردرد‌ها هنوز شناخته نشده است، البته شواهدی مبنی بر نوعی اختلال عصبی در ضرب‌آهنگ شبانه‌روزی بدن ممکن است وجود داشته باشد.
سردردهای هورمونی
این نوع سردرد بیشتری در زنان دیده می‌شود و آن هم به دلیل اختلالات هورمونی است، دارو‌های جلوگیری از بارداری ممکن است در میزان استروژن زنان مؤثر باشد و باعث بروز سردرد‌های هورمونی شوند. این نوع سردرد به طور ویژه با چرخه قاعدگی مرتبط است و به عنوان میگرن قاعدگی نیز شناخته شده است. این نوع سردرد می‌تواند قبل یا بعد از قاعدگی و همچنین در طی دوره تخم‌گذاری آشکارشود، ۶۰ درصد از زنان این سردرد‌ها را تجربه می‌کنند، دارو‌هایی مانند ناپروکسن و ورزش‌های آرامش‌بخش همچون یوگا و یا اصلاح رژیم غذایی می‌تواند در بهبود این نوع سردرد کمک کند.

سردردهای کافئینی

اگر نوشیدنی‌های گرم مانند قهوه و چای را دوست دارید و در طول روز زیاد از این نوشیدنی‌ها استفاده می‌‌کنید مغز شما به همان مقدار روزانه از کافئین عادت می‌کند و اگر قهوه یا چای معمولی‌تان را به هر علت در روز ننوشید مغزتان به مشکلاتی برخواهد خورد و در آخر با یک سردرد ناگوار مواجه خواهید شد.
سردردی که بر اثر افزایش فشار خون به وجود می‌آید

یکی دیگر از انواع سردردها به علت افزایش فشار خون است؛ این نوع سردرد معمولاً در هر دو طرف سر رخ می‌دهد و با هر نوع فعالیت بیشتر می‌شود، افرادی که دچار این سردرد می‌شوند ممکن است دچار تغییراتی در بینایی، بی‌حسی یا سوزن‌سوزن شدن صورت، خون‌ریزی بینی، درد قفسه سینه و تنگی نفس مواجهه شوند. این نوع سردرد با کنترل فشار خون کاهش می‌یابد، تنها راه کنترل این سردرد پیشگیری از افزایش فشار خون است. منبع: باشگاه خبرنگاران برچسب ها: سردرد ها ، بیماری ها ، میگرن

منبع: ناطقان

کلیدواژه: سردرد ها بیماری ها میگرن

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت nateghan.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ناطقان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۸۲۳۵۳۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

کدام استان‌ها درگیر بارش‌های سنگین و سیل خواهند شد؟

برای استان‌های غرب کردستان، غرب کرمانشاه، جنوبغرب آذربایجان غربی، لرستان، جنوب و شرق ایلام، نیمه شرقی-شمالی خوزستان، چهارمحال و بختیاری، کهگیلویه و بویر احمد و شمال فارس بارش سنگین پیش‌بینی شده است.

tags # آب و هوا ، بارش باران سایر اخبار توصیه عجیب دانشمندان؛ به این دلیل مهم گوشت مار پیتون بخورید! از حمام در خون دختران باکره تا خوردن خون کودک؛ آیا انسان راه غلبه بر مرگ را پیدا می‌کند؟ (عکس) جانور عجیبی که آنقدر رابطه جنسی برقرار می‌کند تا بمیرد! تجربه نزدیک به مرگ چیست و چه حسی دارد؟

دیگر خبرها

  • دو بینی نشانه کدام بیماری است؟
  • کدام استان‌ها درگیر بارش‌های سنگین و سیل خواهند شد؟
  • تغییر فصل در بدن با چه سردرد هایی همراه است؟
  • نفخ معده دارید؟ احتمالا به این کمبود ویتامین دچار هستید
  • علائم هشداردهنده بیماری کرون/ عوارض سخت و عجیب این بیماری
  • این نوع سردرد خبر از تغییر فصل می‌دهد
  • نشانه‌های سردرد‌های ناشی از تغییر فصل را بشناسید/ چه باید کرد؟
  • ارتباط جالب ایجاد نفخ با کمبود یک ویتامین
  • ارتباط عجیب کمبود یک ویتامین و ایجاد نفخ
  • «سردرد فضایی» می‌تواند فضانوردان را گرفتار کند