Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «تابناک»
2024-03-19@04:19:43 GMT

پیش‌بینی حمله صرع با هوش مصنوعی

تاریخ انتشار: ۲۷ آبان ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۵۸۲۳۵۴۲

پیش‌بینی حمله صرع با هوش مصنوعی

به گزارش تابناک به نقل از ایرنا، پیش‌تر دستبند‌های هوشمندی با قابلیت پیش‌بینی حملات شبانه صرع ساخته شده بود، اما حال محققان سیستمی مبتنی بر هوش مصنوعی ساخته‌اند که حملات صرع را تا یک ساعت پیش از وقوع، با دقتی بسیار بالا، پیش‌بینی می‌کند. پیش‌بینی زودهنگام این حملات زمان لازم را در اختیار افراد می‌گذارد تا با مصرف دارو خود را برای حمله آماده کنند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



به گزارش سازمان بهداشت جهانی، نزدیک به ۵۰ میلیون نفر در جهان به بیماری صرع مبتلا هستند و ۷۰ درصد از این بیماران می‌توانند با دارو حملات خود را کنترل کنند.

این سیستم جدید که به دست محققان دانشگاه لوییزیانا ابداع شده است، پیشرفتی عمده در روش‌های پیش‌بینی موجود محسوب می‌شود. تکنیک‌های دیگری که در زمان حاضر برای این منظور مورد استفاده قرار می‌گیرند، با نوار مغزگیری فعالیت مغزی را تحلیل کرده و سپس یک مدل پیش‌بینی‌کننده را بر این مبنا ارائه می‌دهد. این سیستم جدید با استفاده از یک الگوریتم یادگیری عمیق که از فعالیت مغزی نقشه‌برداری می‌کند و الگوریتمی دیگر که می‌تواند کانال‌های الکتریکی که در طی یک حمله صرع روشن می‌شوند را پیش‌بینی کند، هر دو کار را به طور همزمان انجام می‌دهد.

از آنجا که تیم سازنده هنوز در حال کار بر روی چیپ‌سِتی (تراشه‌ای) است که به پردازش الگوریتم‌های ضروری کمک می‌کند، ورود به مرحله استفاده فراگیر و گسترده از این تکنیک زمان می‌برد. با این حال ساخت چنین سیستمی می‌تواند زندگی بیماران مبتلا به صرع را متحول کند

منبع: تابناک

کلیدواژه: سهمیه بندی بنزین قیمت بنزین طرح حمایت معیشتی غزه بولیوی مذهب جعفری آیت الله صافی گلپایگانی مصرف دارو سازمان بهداشت جهانی حمله صرع هوش مصنوعی سهمیه بندی بنزین قیمت بنزین طرح حمایت معیشتی غزه بولیوی مذهب جعفری آیت الله صافی گلپایگانی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tabnak.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تابناک» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۸۲۳۵۴۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

حمله هوایی آمریکا و انگلیس به غرب و جنوب غرب یمن

هواپیماهای آمریکا و انگلیس در ادامه حمایت از جنایت‌های رژیم اسرائیل در نوار غزه، مناطقی در استان الحدیده و تعز را هدف حملات خود قرار دادند. - اخبار بین الملل -

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری تسنیم، رسانه های یمن بامداد گزارش دادند که آمریکا و انگلیس چهار نوبت، منطقه الطائف  در شهرستان الدریهمی واقع در استان الحدیده را هدف قرار داده اند.

شبکه المسیره یمن ساعتی بعد گزارش داد که آمریکا و انگلیس همچنین شهرستان تعز، را در استانی به همین نام واقع در جنوب غرب یمن هدف حملات هوایی خود قرار داده اند.

آمریکا و انگلیس با حمایت و پشتیبانی برخی کشورهای عربی و اروپایی بعد از تصویب قطعنامه ضدیمنی در دی ماه گذشته در شورای امنیت، برای حمایت از رژیم اسرائیل و شکست محاصره دریایی‌ای که ارتش یمن بر این رژیم اعمال کرده است، حملات متعددی به استان‌هایی که تحت کنترل دولت نجات ملی است، انجام دادند.

هدف از این حملات تضعیف قدرت پهپادی و موشکی  ارتش یمن بوده است، با این حال، این تلاش‌ها مانع از عملیات‌های تلافی‌جویانه و در راستای همبستگی با مقاومت و مردم فلسطین در غزه نشده است و ارتش یمن تأکید کرده است که توقف عملیاتش منوط به توقف جنگ علیه غزه است.

ارتش یمن:کشتی اسرائیلی و ناوشکن آمریکایی را هدف قرار دادیمتجاوز هوایی جدید آمریکا و انگلیس به غرب یمنتجاوز مجدد آمریکا و انگلیس به یمن/ فرودگاه الحدیده هدف قرار گرفت

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • حملات جدید آمریکا و انگلیس به یمن
  • ۶ حمله جدید آمریکا و انگلیس به یمن
  • تنش‌های مرزی پاکستان و افغانستان بالا گرفت
  • استفاده متفاوت عربستانی ها از هوش مصنوعی
  • لحظه حملات توپخانه‌ای طالبان به پاسگاه‌های مرزی پاکستان + فیلم
  • استفاده عجیب از هوش مصنوعی در عربستان
  • هوش مصنوعی تا ۵ سال آینده روند پیری را معکوس می‌کند!
  • هوش مصنوعی تا سال ۲۰۲۹ روند پیری را معکوس خواهد کرد
  • (ویدئو) حمله به سفارت روسیه در مولداوی در زمان رای‌گیری
  • حمله هوایی آمریکا و انگلیس به غرب و جنوب غرب یمن