Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «عصر ایران»
2024-03-19@09:35:10 GMT

مرگ کودک 6 ساله با سلاح پدر در گیلان

تاریخ انتشار: ۲۷ آبان ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۵۸۲۳۵۵۸

مرگ کودک 6 ساله با سلاح پدر در گیلان

فرمانده انتظامی آستانه‌اشرفیه گفت: پسر بچه‌ای 6 ساله بر اثر بازی با تفنگ شکاری پدرش فوت کرد.

سرهنگ حمید محمدی‌نسب در گفت‌وگو با ایسنا، در تشریح این خبر گفت: پس از اعلام عوامل بیمارستان کوثر آستانه‌اشرفیه مبنی بر اصابت گلوله با سر پسر بچه 6 ساله سریعا ماموران انتظامی این شهرستان به محل اعزام شدند.

این مقام انتظامی افزود: پس از حضور ماموران در محل و تحقیقات اولیه پلیس مشخص شد، پسر بچه در انبار منزل مسکونی در حال بازی کردن با تفنگ شکاری پدرش بوده که به دلیل فشردن ماشه تفنگ شکاری یک تیر شلیک و به سر او اصابت می‌کند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

فرمانده انتظامی آستانه‌اشرفیه ادامه داد: پس از هماهنگی قضائی جسد برای بررسی بیشتر و صدور جواز دفن به پزشکی قانونی انتقال داده شد.

سرهنگ محمدی‌نسب با بیان اینکه نگهداری سلاح گرم در منزل و در دسترس اطفال عواقب خطرناکی دارد، خاطرنشان کرد: با توجه به قابلیت کشندگی سلاح گرم به شهروندان توصیه می‌شود از نگهداری سلاح شکاری به صورت مسلح در منزل جدا خودداری کرده و آن را در جای مطمئن و دور از دسترس همگان قرار دهند.

منبع: عصر ایران

کلیدواژه: گیلان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.asriran.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «عصر ایران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۸۲۳۵۵۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

سی ان ان: آیا آمریکا در آستانه جنگ داخلی است؟

به گزارش قدس آنلاین، سی ان ان در تحلیل خود نوشت: درحالی که تنها سه ماه از سال ۲۰۲۴ می گذرد به نظر می رسد از جریان های اصلی و فرعی سیاسی در آمریکا، خشونت های سیاسی ناگواری از آنها پیش بینی می‌شود، دونالد ترامپ رئیس جمهوری سابق آمریکا از هم اکنون یکی از پرسر و صدا ترین پیش گویی های سیاسی را مطرح کرده و هشدار داده است چنانچه اتهامات جنایی علیه وی منجر به شکست او در انتخابات ۲۰۲۴ شود، «بلوایی در کشور» به پا خواهد شد.

این گزارش می افزاید: امروزه، حتی رویه های سیاسی به ظاهر پیش پا افتاده نیز می تواند به خشونت منجر شود، بطور مثال حذف موانع مرزی و سیم خاردار ها در ایالت تگزاس بنابر دستور دادگاه عالی آمریکا که جانب دولت بایدن را در این ماجرا گرفت و فرماندار ایالت تگزاس در مقابل اقدام به ایجاد پادگان های مرزی برای مقابله با موج مهاجران کرد، برخی از دولتمردان آنرا نشانه ای از یک جنگ داخلی می دانند.

تهدیدهایی که از سوی وزارت امنیت داخلی آمریکا برای سال ۲۰۲۴ پیش بینی و به آن پرداخته، یکی از این موارد تهدید چرخه انتخاباتی است که می تواند به خشونت آفرینی احتمالی در آمریکا منجر شود.

«باربارا والتر » (Barbara F. Walter) در کتاب «جنگ های داخلی چگونه آغاز می شوند چگونه آنها را متوقف ساخت» می نویسد: بیش از آنکه هرکدام از ما بدان باور داشته باشیم، به (وقوع) جنگ داخلی (در آمریکا)نزدیک هستیم، چراکه بامجموعه ای مسموم از تندروهای سیاسی و قطبی شدن و فرقه گرایی اجتماعی و فرهنگی، استقبال افکار عمومی از تئوری های توطئه، وفور سلاح (نزد افراد عادی در آمریکا) و شبه نظامیان مسلح و عدم اعتماد به دولت لیبرال و دموکراتیک غربی را مواجه ایم.

در این تحلیل طیفی از برتری‌طلبان و ملی‌گرایان سفیدپوست، نژادپرست‌ها، بیگانه‌هراسی‌ها و شبه‌نظامیان ضد دولت که به شدت بر این باورند دولت های آزاد و مدرن غربی بغایت فاسد بوده و ناتوان در ایجاد جامعه رستگار بوده باید نابود شده و تا جامعه و حکومتی به شیوه جدید پدید آید، از عوامل هراسناک در وقوع جنگ داخلی در آمریکا اشاره شد.

تارنمای این رسانه تصویری آمریکایی در ادامه تحلیل خود که چرا آمریکا در آستانه یک جنگ داخلی قرار دارد ، به وقوع اختلافات و درگیری های فرقه ای اشاره کرد و نوشت: «استیون سیمون» (Steven Simon) و «جاناتان استیونسون» (Jonathan Stevenson) دو نفر از کارکنان سابق «شورای امنیت ملی» آمریکا با دانشی عمیق نسبت به وقوع درگیری های فرقه ای در ایرلند شمالی و منطقه خاورمیانه می گویند وضعیت به گونه ای است که آمریکا به راحتی می تواند وارد یک جنگ داخلی شود.

وقوع جنگ داخلی در آمریکا اجتناب ناپذیر است

در همین حال، «استفان مارکه»، روزنامه‌نگار کانادایی در کتاب خود به نام «جنگ داخلی بعدی» وقوع جنگ داخلی در آمریکا را اجتناب ناپذیر می داند.

وی می گوید که آمریکا به پایان کار خودنزدیک می شود اما پرسش این است که چکونه ، به عقیده او آمریکا در حال رفتن به سمت نوعی درگیری فرقه ای است، درگیری که معمولاً در کشورهای فقیر با سابقه خشونت در آنها سابقه داشته و نه در پایدارترین دموکراسی و بزرگترین اقتصاد جهان».

مسلح بودن بیش ازحد آمریکایی ها

سی ان ان در بخش دیگری از تحلیل خود به مسلح بودن بیش از حد جامعه آمریکا به سلاح گرم اشاره می کند که می تواند وقوع جرقه ای منجر به آتش زدن جنگ داخلی در آمریکا شود.

تارنمای این رسانه تصویری آمریکایی دراین باره می نویسد: آمریکا سردمدار داشتن سلاح گرم در میان مردم این کشور در جهان است. بررسی موسسه پژوهشی سوئیسی « Small Arms Survey » نشان می دهد در حالی که جمعیت آمریکا تنها چهار درصد جمعت جهانی است اما چهل درصد از سلاح گرم درجهان در اختیار مردم آمریکا بوده، برآورد می شود که ۳۹۳ میلیون قبضه اسلحه دراختیار مردم عادی در آمریکا است ، یعنی برای هر نفر بیش از یک اسلحه وجود دارد، این مقدار از سلاح گرم دراختیار مردم قادر است جرقه یک جریان شبه نظامی دراین کشور را منجر شود.

منبع: خبرگزاری ایرنا

دیگر خبرها

  • این تسلیحات نظامی ساخت همسایه ایران است!/ عکس
  • کراکال ؛ محصولات شرکت اماراتی موفق در زمینه تولید سلاح های سبک را ببینید
  • بورل: غزه دیگر در آستانه قحطی نیست بلکه در قحطی به‌سر می‌برد
  • قتل خواهر به دست برادر در باوی
  • قتل خواهر به دست برادر ۱۷ ساله در خوزستان
  • بازداشت متهم به قتل در شهرستان باوی
  • توقیف ۲ خودرو در آستانه اشرفیه به دلیل تخلف زیست محیطی
  • سی ان ان: آیا آمریکا در آستانه جنگ داخلی است؟
  • توقیف ۲ خودرو حین تخلیه زباله در آستانه اشرفیه
  • کشف پرنده شکاری کمیاب در خمینی‌شهر