Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرگزاری صداوسیما؛ روسیه قرار است کشتی‌های نیروی دریایی اوکراین را که یک سال پیش توقیف شد به این کشور باز گرداند و این در حالی است که روسیه آماده نشست سران برای حل درگیری با اوکراین می‌شود.

مقامات مرزی مرتبط با سرویس مخفی روسیه به خبرگزاری اینترفاکس اعلام کردند: «مطابق توافقات منعقد شده با طرف اوکراینی، سه کشتی اوکراین از بندر کرچ تا یک نقطه انتقال تصویب شده یدک کش می‌شوند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

»
آنها افزودند این انتقال قرار است روز دوشنبه صورت گیرد.

منبع: عصر ایران

کلیدواژه: روسیه

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.asriran.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «عصر ایران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۸۲۳۵۶۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

چین بدون روسیه، مذاکرات صلح اوکراین را تحریم می‌کند

وب‌سایت «پالتیکو» به نقل از مقامات آگاه گزارش داد، چین مذاکرات برای پایان دادن به جنگ میان روسیه و اوکراین را تحریم خواهد کرد، مگر اینکه مسکو بر سر میز مذاکره حضور داشته باشد.

به گزارش ایسنا، براساس گزارش پالتیکو، در جریان تور اروپایی «لی هوی» نماینده چین در اوراسیا در اوایل ماه جاری میلادی روی این پیام تاکید و «پافشاری» شده است که مذاکرات صلح اوکراین بدون روسیه، بی‌معناست. لی در سفر هفتم مارس خود به کی‌یف، با «آندری یرماک» رئیس دفتر «ولودیمیر زلنسکی» رئیس‌جمهور اوکراین دیدار کرد.

وب‌سایت پالتیکو دوشنبه همچنین نوشت، مساله اوکراین احتمالا در سفر ماه آینده «اولاف شولتس» صدراعظم آلمان به چین مورد بحث قرار خواهد گرفت. «شی جین‌پینگ» رئیس‌جمهور چین سپس در اوایل ماه مه به پاریس سفر خواهد کرد و با «امانوئل ماکرون» همتای فرانسوی خود دیدار خواهد داشت.

همچنین روزنامه «ساوث چاینا مورنینگ پست» در این ماه گزارش داد، لی هوی به مقامات اتحادیه اروپا گفته است که نشست صلح بالقوه نمی‌تواند به کنفرانسی تبدیل شود که صرفا طرحی را تولید کند و بعد تلاش کرد تا آن را به زور به روسیه تحمیل کرد.

برخلاف بسیاری از کشورهای غربی، چین از مقصر دانستن روسیه برای درگیری‌های جاری خودداری کرده و تاکید کرده است که درگیری‌ها تنها از طریق روش‌های دیپلماتیک متوقف می‌شود. در سال ۲۰۲۳، پکن از یک نقشه راه ۱۲ ماده‌ای برای حل و فصل جنگ رونمایی کرد و از هر دو طرف خواست تا تنش‌ها را کاهش دهند. کی‌یف اما این پیشنهاد چین را رد کرده است.

اوکراین تاکید دارد که صلح ملموس تنها براساس شرایط زلنسکی قابل مذاکره است که شامل خروج نیروهای روسی از سرزمین «اشغال شده به شکل غیرقانونی» اوکراین است. مسکو این درخواست را رد کرده و تاکید کرده است که شبه‌جزیره کریمه و چهار منطقه اوکراین را که پس از برگزاری همه‌پرسی در این مورد به روسیه ملحق شده‌اند، تسلیم نخواهد کرد.

به گزارش راشا تودی، مذاکرات معنادار میان مسکو و کی‌یف عملا در بهار ۲۰۲۲ شکست خورد و هر دو طرف یکدیگر را به طرح خواسته‌های غیرواقعی متهم کردند. ولادیمیر پوتین، رئیس‌جمهور روسیه متعاقبا گفت مذاکره‌کنندگان اوکراینی ابتدا با برخی از شروط روسیه موافقت کردند، اما سپس به‌طور ناگهانی از این توافق انصراف دادند.

دیوید آراخامیا، مذاکره‌کننده اصلی کی‌یف در نوامبر ۲۰۲۳ فاش کرد که هدف اصلی تیمش «خرید زمان» برای ارتش اوکراین بوده است. در همین حال سوئیس پیشنهاد داده است که در سال جاری میزبان یک نشست بزرگ صلح باشد. با این حال، هنوز تاریخ مشخصی تعیین نشده و هیچ لیستی از شرکت‌کنندگان بالقوه ارائه نشده است.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • چین بدون روسیه، مذاکرات صلح اوکراین را تحریم می‌کند
  • ناوالنی قرار بود با چه کسی مبادله شود؟؛ روسیه در تدارک منطقه حائل در مرز اوکراین
  • قرارداد ترانزیت گاز روسیه با اوکراین تمدید نمی‌شود
  • مجموعه تاریخی بسطام تا انتقال مومیایی رازآلود به روسیه!
  • سلاحی جدید به اوکراین رسید؛ پتک فرانسوی بر سر روسیه
  • سلاحی جدید به اوکراین رسید/ پتک فرانسوی بر سر روسیه
  • فیلم| حملات شدید پهپادی اوکراین به روسیه در آخرین روز انتخابات
  • ریل‌گذاری غرب در مسیر آشوب
  • تأثیر و تفاوت جنگ اوکراین و جنگ غزه
  • رمز پیروزی پوتین در اوکراین