Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایسکانیوز»
2024-03-19@09:05:32 GMT

درد فدراسیون کشتی «فقدان قانون» است

تاریخ انتشار: ۲۷ آبان ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۵۸۲۳۵۶۳

درد فدراسیون کشتی «فقدان قانون» است

کمال جوانمرد، مدیرکل تربیت بدنی دانشگاه آزاد اسلامی در گفت و گو با خبرنگار گروه دانشگاه ایسکانیوز در مورد جلسه هفته گذشته در خراسان رضوی گفت: این جلسه به نخستین جلسه کمیته تخصصی ورزش استان خراسان رضوی تبدیل شد و مباحث بسیار خوبی هم در آن مطرح شد. بحث درآمدزایی واحدهای دانشگاهی را مطرح کردیم و گزارشات بسیار خوبی هم از طریق دوستان ارائه شد که در این زمینه کارهای خوبی صورت گرفته است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

یک سری پیشنهادات و خواسته ها هم بود که مطرح شد و راهکارهای لازم را هم ارائه دادم.

مدیرکل تربیت بدنی دانشگاه آزاد در ادامه افزود: جلسه کمیته تخصصی ورزش یزد هم جلسه خوبی بود. طبیعتا اولویت این جلسات بحث درآمدزایی واحدهای ورزشی است که تمام واحدهای ورزشی باید از امکانات و اماکن ورزشی خود کسب درآمد کنند تا برای خودکفایی آماده باشند. در واحدهای یزد هم گام های خوبی برداشته است. یکی دیگر از مباحث بحث آکادمی های ورزشی است. به همت دوستان در یزد یک آکادمی والیبال بسیار خوب، سودده و فعال داریم ضمن اینکه صحبت های لازم برای تاسیس آکادمی های بعدی هم مطرح شد. برگزاری مسابقات استانی، میزبانی مسابقات کشوری، تاسیس آکادمی های ورزشی، اخذ مجوزهای باشگاهداری حرفه ای و درآمدزایی از اماکن ورزشی اولویت های ورزشی واحدها است که در نشست های استانی در این موارد صحبت می کنیم و اگر واحدها درخواست یا پیشنهادی هم داشتند مطرح می شود و بررسی می کنیم. این هفته به تبریز می روم و یک نشست استانی هم آنجا خواهیم داشت.

جوانمرد به بحث انتخابات مجمع ورزش دانشگاهی استان تهران ورود کرد و با اشاره به ثبت نام نامزد دانشگاه آزاداسلامی برای این انتخابات تصریح کرد: اساسنامه فدراسیون و مجامع انتخاباتی به سال 85 برمی گردد که آن موقع وزارت علوم در ورزش و بحث های دیگر دست بالا را داشت. الان اما اینگونه نیست. الان دانشگاه های دیگر مخصوصا دانشگاه آزاد اسلامی در ورزش دانشجویی و دانشگاهی سهمی دارند که قابل انکار نیست. این سهم در اساسنامه های فعلی نادیده گرفته شده است. راه درست این است که اساسنامه فدراسیون اصلاح شود و اساسنامه جدیدی نوشته شود که در آن به دانشگاه هایی که در زمینه ورزش هزینه می کنند بیشتر بها داده شود. انتخابات استانی برگزار می شود اما نامزدهای فدراسیون به خودشان رای می دهند. امید داریم که با مساعدت رئیس فدراسیون و مسئولان دیگر این بحث ها تغییر کند. زیبنده ورزش دانشگاهی کشور نیست که دانشگاه آزاد به عنوان بزرگترین فعال آن، در حاشیه قرار بگیرد. دانشگاه های دیگر هم به درستی ملاحظاتی دارند که باید مورد حمایت و احترام قرار بگیرد.

جوانمرد در بخش دیگری از سخنان خود به بحث فدراسیون کشتی اشاره کرد و گفت: دیروز در فدراسیون کشتی مهمان دبیر بودم و در این زمینه صحبت کردیم. در حقیقت اوضاع ورزش کشور بسیار ناامید کننده است. در فدراسیون کشتی ما شاهد «عدم اجرای قانون» یا «بد اجرا شدن قانون» نیستیم بلکه اساسا «قانونی» نیست که بخواهیم رعایت شود. فدراسیون کشتی قبول دارد که اعتراض ما درست است و تیم رعد ساری تخلف کرده اما در هیچ کدام از بندها و آیین نامه های فدراسیون اصلا چنین تخلفی پیش بینی نشده و دوستان نمی دانند چطور باید با این تخلف برخورد کنند!

مدیرکل تربیت بدنی دانشگاه آزاد اسلامی افزود: سال قبل هم مشکل مشابهی وجود داشت اما کسی نیامد روی آن قانونی بنویسد. الان قانونی در مورد اینکه با تیم متخلف چگونه برخورد شود وجود ندارد. قانونی هم در مورد اینکه اگر تیمی لیگ را نیمه کاره رها کند نداریم. این اسمش فقدان قانون است و بی اندازه تلخ است. من دبیر را بی اندازه آدم روشنی دیدم و بسیار از مصاحبت با وی لذت بردم اما فدراسیون کشتی و سازمان لیگ حتما باید در قوانین اجرایی مسابقات بازنگری کنند. در هرجای دنیا بگویند در یک مسابقه از یک ورزشکار غیرمجاز استفاده شده، رای بازی سه برصفر می شود. در هر رشته ورزشی که لیگ داشته باشد، بازیکن غیرمجاز باعث باخت تیمش خواهد شد.اینجا تیم رعد ساری از بازیکن غیرمجاز استفاده کرد و ما را شکست داد و ما این را اثبات کردیم اما رای برنگشت. چطور چنین چیزی امکان پذیر است؟

انتهای پیام /

351 / 167 کمال جوانمرد فدراسیون کشتی سازمان لیگ کشتی رعدپدافند ساری

منبع: ایسکانیوز

کلیدواژه: فدراسیون کشتی سازمان لیگ کشتی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.iscanews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسکانیوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۸۲۳۵۶۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ایران میزبان مسابقات کوراش قهرمانی آسیا شد

ایران به‌عنوان میزبان رقابت‌های کوراش قهرمانی آسیا انتخاب شد. - اخبار ورزشی -

به گزارش خبرگزاری تسنیم و به نقل از روابط عمومی فدراسیون ووشو، کنفدراسیون کوراش آسیا و اقیانوسیه (KCAO) رسماً اعلام کرد که رقابت‌های قهرمانی آسیایی بزرگسالان 2024 به میزبانی ایران و در مجموعه ورزشی آزادی تهران برگزار خواهد شد.

صدیقی نایب رئیس کمیته کونگ‌فوی فدراسیون جهانی ووشو شد

 

این رویداد معتبر ابتدا قرار بود در شهر بخارا و به میزبانی ازبکستان برگزار شود، اما با پیگیری‌های فدراسیون ووشو و رایزنی‌های لازم و بهره‌گیری از دیپلماسی مؤثر بین‌المللی مقرر شد که به‌عنوان رویداد رنکینگ جهانی IKA Ranking برای مسابقات سری حرفه‌ای جهانی WSP طی روزهای 22 لغایت 27 خرداد به میزبانی کشورمان برگزار شود.

همچنین قرار است در کنار مسابقات قهرمانی آسیا، کنگره مجمع عمومی و جلسه هیئت رئیسه KCA/DC Meeting، آزمون بین‌المللی داوری ستاره 1 و 2 IKA و سمینار مربیگری IKI/آزمون مجوز B نیز در ایران برگزار شود.

طبق پیش‌بینی کنفدراسیون کوراش آسیا و اقیانوسیه، انتظار می‌رود ورزشکارانی از  20 کشور در دو بخش آقایان و خانم ها در این مسابقات حضور داشته باشند.

امیر صدیقی رئیس فدراسیون ووشو در این باره گفت: با درایت و حمایت وزیر ورزش همه مجوزهای لازم گرفته شده است و ما موافقت وزارت ورزش و جوانان را در برگزاری این رویداد داریم. برگزاری این مسابقات مطابق با قوانین و مقررات دولت جمهوری اسلامی ایران خواهد بود. مسابقات قهرمانی آسیا در مجموعه ورزشی آزادی برگزار می‌شود و فدراسیون تمام تلاش خود را می‌کند تا مهمان‌نوازی گرم ایرانیان را به همه شرکت‌کنندگان نشان بدهد.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • در گلف به اندازه تمام ورزش ایران زیر ساخت ساختیم
  • یک فدراسیون ورزشی منحل شد
  • فقدان صراحت در قراردادهای کارگران پیمانی شرکت مخابرات
  • ایران میزبان مسابقات کوراش قهرمانی آسیا شد
  • امام جمعه موقت ورامین از نبود نمایشگاه دائمی در این شهرستان انتقاد کرد
  • برگزاری نخستین نشست کمیسیون مربیان فدراسیون‌های ورزشی
  • بایدهای ورزشی در ماه رمضان
  • مهم‌ترین اخبار ورزشی ۲۶ اسفند
  • چاپ کتاب قوانین بین المللی داوری کشتی پهلوانی توسط داور بین المللی کشتی ملایری
  • استعفای مبینی از سرپرستی فدراسیون دوومیدانی