Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «پارسینه»
2024-04-24@09:43:24 GMT

بیانیه کاخ سفید در حمایت از آشوب در ایران

تاریخ انتشار: ۲۷ آبان ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۵۸۲۳۶۱۳

بیانیه کاخ سفید در حمایت از آشوب در ایران

کاخ سفید عصر یکشنبه به وقت واشنگتن در بیانیه‌ای از آشوب‌های اخیر در کشور و اغتشاشاتی که عده‌ای با سوء استفاده از اعتراضات مردمی به پا کردند، حمایت کرد.

در بخشی از این بیانیه آنچه که "استفاده از نیروی مرگبار و محدود کردن شدید ارتباطات علیه تظاهرکنندگان" خوانده شده، از سوی کاخ سفید محکوم شده است.

در این بیانیه مداخله جویانه آمده است: ایالات متحده از اعتراضات مسالمت‌آمیز مردم ایران پشتیبانی می‌کند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

رژیم تهران به گونه‌ای تعصب‌آمیز برنامه‌های جنگ‌افزار‌های هسته‌ای و موشکی را دنبال و از تروریسم پشتیبانی کرده است. به این ترتیب، این رژیم کاری کرده که یک ملت سربلند، اکنون مایه عبرت دیگران شوند.

ژست حمایت از مردم ایران درحالی از سوی مقامات آمریکایی گرفته می‌شود که این کشور خود به دلیل اعمال چند دهه تحریم علیه ملت ایران، سهم بزرگی در محروم کردن مردم ایران از دست‌یابی به بازرا‌های جهانی در همه زمینه‌ها و به تبع آن کاهش سطح رفاه جامعه داشته است.

پیش از این نیز مایک پمپئو، وزیر خارجه و مورگان اورتگاس، سخنگوی وزرات امور خارجه آمریکا مواضع مشابهی اتخاذ کرده بودند.

سید عباس موسوی، سخنگوی وزارت امور خارجه جمهوری اسلامی ایران در واکنش به ابراز حمایت و همراهی وزیر امور خارجه آمریکا با عده‌ای آشوبگر در برخی شهر‌های ایران، ضمن تقبیح و محکومیت اینگونه حمایت‌ها و اظهارات مداخله جویانه گفت: مردم عزتمند ایران بخوبی می‌دانند که اینگونه اظهارنظر‌های ریاکارانه و مزورانه حاوی هیچگونه همدردی صادقانه و دلسوزانه‌ای نیست و اقدامات عده‌ای هرج و مرج طلب و تخریب‌گرِ مورد حمایت امثال ایشان به هیچ وجه سنخیتی با روش و منش قاطبه مردم فهیم و بصیر ایران ندارد.

منبع: پارسینه

کلیدواژه: کاخ سفید سهمیه بندی بنزین تجمع بنزینی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.parsine.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «پارسینه» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۸۲۳۶۱۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

امیرعبداللهیان: اتحادیه اروپا باید رژیم اسرائیل را تحریم کند

به گزارش گروه سیاست خبرگزاری علم و فناوری آنا، «حسین امیرعبداللهیان» وزیر امور خارجه کشورمان در واکنش به تصمیم اتحادیه اروپا برای وضع تحریم علیه ایران در حساب رسمی خود در برنامه ایکس نوشت: مایه تأسف است که اتحادیه اروپا در ایجاد محدودیت غیرقانونی بیشتر علیه ایران سریع تصمیم می‌گیرد، فقط به این دلیل که ایران از حقش برای دفاع از خود در برابر تجاوزات گستاخانه رژیم اسرائیل استفاده کرده است.

وزیر امور خارجه همچنین نوشت: اتحادیه اروپا نباید از توصیه واشنگتن برای رضایت رژیم جنایتکار اسرائیل پیروی کند. در حالی که رژیم اسرائیل به نسل‌کشی فلسطینیان با ارتکاب جنایات جنگی ترکیبی و حملات موشکی و ایجاد قحطی ادامه می‌دهد، واکنش اتحادیه اروپا به آن تقریباً چیزی بیش از کلمات توخالی نیست.

امیرعبداللهیان تصریح کرد: اتحادیه اروپا باید مسئولانه عمل کرده و رژیم اسرائیل را تحریم کند.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • وزیر امور خارجه انگلیس در نقش آشپز (فیلم)
  • واکنش امیرعبداللهیان به تصمیم اتحادیه اروپا درباره ایران
  • اتحادیه اروپا باید رژیم اسرائیل را تحریم کند
  • امیرعبداللهیان: اتحادیه اروپا باید رژیم اسرائیل را تحریم کند
  • وزیر خارجه اسرائيل: جلوی ایران را بگیرید
  • حماس پاسخ آمریکا را داد + جزئیات
  • قدردانی وزیر امور خارجه پاکستان از مواضع تهران در حمایت از فلسطین
  • وزیر امور خارجه پاکستان از مواضع تهران در حمایت از فلسطین قدردانی کرد
  • ایران به‌دنبال تنش در منطقه نیست
  • امیرعبداللهیان: ایران به‌دنبال تنش در منطقه نیست