Web Analytics Made Easy - Statcounter

خبرگزاری میزان- عبدالله گفت: ما خواهان ابطال آرای غیر واقعی هستیم. تاریخ انتشار: 07:26 - 27 آبان 1398 - کد خبر: ۵۶۸۷۶۴

به گزارش خبرگزاری میزان، عبدالله عبدالله رییس اجرائیه افغانستان و نامزد انتخابات ریاست جمهوری این کشور، در نشست خبری دیروز، درباره روند انتخابات گفت: کمیسیون مستقل انتخابات باید براساس قانون عمل کند و آرایی که بایومتریک ندارند، باطل اعلام کند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: ما خواهان ابطال آرای غیر واقعی هستیم. توضیحات شب‌گذشتۀ کمیسیون مستقل انتخابات، برای ما قابل پذیرش نیست. این نشان می‌دهد که کمیسیون مستقل انتخابات از تیم دولت ساز دستور می‌گیرد.

عبدالله ادامه داد: در روند بازشماری آرا شرکت نمی‌کنیم. اگر کمیسیون مستقل انتخابات در این تصمیمش تجدید نظر نکند، این کمیسیون بی‌طرفی خودرا زیر سوال می‌برد و ما تصمیم بعدی خودرا خواهیم گرفت. حامیان تیم ما اجازه نخواهند داد که بار دیگر در مسیر 2014 برویم.

وی کمیسیون مستقل انتخابات را به پشتیبانی از دستۀ انتخاباتی «دولت‌ساز» به رهبری اشرف غنی، متهم کرد و افزود: در هر گوشه‌ای که تقلب است، مدافع آن تیم دولت ساز است. از کمیسیون مستقل انتخابات، توقع نمی‌‌رفت که به‌عنوان سخنگوی تیم دولت ساز عمل کند.

عبدالله از سرگیری روند بازشماری آرا را «غیرقانونی» خواند و از پیامدهای تداوم آن هشدار داد.

وی گفت: کمیسیون مستقل انتخابات در این باره، رضایت دسته انتخاباتی ثبات و هم‌گرایی را حاصل نکرده‌است و باید روند بازشماری و تفتیش آرا متوقف شود.

نامزد انتخابات ریاست جمهوری افغانستان خاطرنشان کرد: یکی از ناظران تیم دستۀ انتخاباتی ثبات و هم‌گرایی در جریان این زد و خوردها در قندز جان باخته‌است.

وی تصریح کرد: به نیروهای امنیتی دستور داده‌است که به مردم شلیک کنند. در شرایطی که جنگ با تروریسم جریان دارد، چگونه به نیروهای امنیتی دستور داده می‌شود که به مردم شلیک کنند. هرکس این دستور را می‌دهد، عواقب آن را به‌عهده خواهد داشت.

عبدالله تاکید کرد: از نیروهای ویژه برای سرکوب معترضان استفاده می‌شود. نیروهای امنیتی به‌منظور تأمین امنیت و مبارزه با تروریسم ایجاد شده‌است. هرنوع کوشش برای استفاده سیاسی و دخیل کردن این نیروها به روند انتخابات، در تضاد با قانون اساسی کشور و همچنین یک خیانت ملی است.

روند بازشماری آرا که بدلیل مخالفت شماری از دسته‌های انتخاباتی از جمله دستۀ انتخاباتی ثبات و هم‌گرایی برای سه روز متوقف بود، امروز از سر گرفته شد.

دیروز همزمان با آغاز ازسرگیری روند بازشماری آرا، شماری نسبت به این روند مخالفت کردند و در شماری از ولایت‌ها از جمله در قندوز، مانع این روند شدند.

/انتهای پیام/

منبع: فارس

منبع: خبرگزاری میزان

کلیدواژه: گزارش گروه بین الملل خبرگزاری میزان کمیسیون مستقل انتخابات حامیان باطل قانونی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mizan.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری میزان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۸۲۳۶۳۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

عفو بین‌الملل: گور‌های دسته جمعی در غزه نیازمند تحقیقات مستقل است

کشف چندین گور دسته جمعی در نوار غزه به ویژه در ۲ بیمارستان ناصر و الشفا که طی ماه‌های اخیر محل عملیات‌های ارتش رژیم صهیونیستی بوده اند، محکومیت‌های گسترده بین المللی را به همراه داشت. گرچه آمریکا و متحدانش چشم خود را به روی این مسئله بسته اند، اما نهاد‌های مستقل بین المللی به دنبال جلب توجه جهانی به این موضوع هستند. 

به گزارش الجزیره، سازمان عفو بین الملل امروز (چهارشنبه) خواستار انجام تحقیقات مستقل پیرامون کشف گور‌های دسته جمعی در غزه شد. 

اریکا گوارا روساس، یکی از مقامات ارشد عفو بین الملل در این باره گفت: ما شاهد کشف گور‌های دسته جمعی با صد‌ها پیکر فلسطینیان در غزه هستیم. کشف دلخراش این گور‌های دسته جمعی بر ضرورت اطمینان از دسترسی فوری بازرسان حقوق بشر از جمله کارشناسان پزشکی قانونی به نوار غزه به منظور اطمینان از حفظ شواهد موجود، تاکید دارد. 

وی خاطر نشان کرد: عدم دسترسی بازرسان حقوق بشر به غزه، انجام تحقیقات موثر در مورد ابعاد کامل نقض حقوق بشر و جنایات براساس قوانین بین المللی انجام شده در شش ماه گذشته در این باریکه را مختل کرده و امکان مستندسازی تنها بخش کوچکی از این تخلفات را فراهم کرده است. 

تاکنون تنها در گور‌های جمعی بیمارستان الشفا، اجساد بیش از ۳۰۰ نفر کشف شده است. 

مقامات صهیونیست می‌گویند این گور‌ها را ارتش رژیم صهیونیستی حفر نکرده، اما در راستای انجام تحقیقات برای یافتن اسرای خود، بخشی از این اجساد را نبش قبر کرده است.

باشگاه خبرنگاران جوان بین‌الملل خاورمیانه

دیگر خبرها

  • تشکیل یک استان جدید در کمیسیون سیاسی دولت تصویب شد
  • عفو بین‌الملل: گور‌های دسته جمعی در غزه نیازمند تحقیقات مستقل است
  • تصویب تشکیل استان تهرانِ شرقی در کمیسیون سیاسی دولت
  • افتتاحیه دوره ششم مجلس خبرگان رهبری اول خرداد برگزار می‌شود
  • تصویب استان تهران شرقی در کمیسیون سیاسی دولت
  • فرایند قانونی سد معشوره طی شده‌ است
  • اقدام قانونی علیه طرح گازی آلمان در دستورکار کمیسیون اروپا
  • تخلفات مشاوران املاک زیر ذره‌بین تعزیرات حکومتی استان اردبیل
  • هشدار تعزیرات حکومتی استان اردبیل به مشاوران املاک
  • هشدار تعزیرات حکومتی استان به مشاوران املاک اردبیل