Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «اقتصاد آنلاین»
2024-04-19@00:11:37 GMT

وعده غذایی شب به قلب زنان آسیب می رساند

تاریخ انتشار: ۲۷ آبان ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۵۸۲۳۷۱۵

وعده غذایی شب به قلب زنان آسیب می رساند

به گزارش اقتصادآنلاین به نقل از مهر، محققان دانشگاه کلمبیا نیویورک دریافتند کسانی که بیشترین کالری دریافتی شان را در زمان شب مصرف می کنند با ریسک بالاتر بیماری قلبی روبرو هستند.

«اولینا گریور»، عضو تیم تحقیق، در این باره می گوید: «شیوه عملکرد متابولیسم، ریتم شبانه روزی بدن، و چرخه عملکرد کورتیزول/انسولین، در ساعات شب از وعده های عذایی سنگین پشتیبانی نمی کند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

»

وی در ادامه می افزاید: «بدن ما معنای هضم در ساعات پایانی روز را درک نمی کند، و ما هم فعالیت و تحرک کمتری در شب داریم، از اینرو کالری مصرفی ما در شب به صورت انرژی مصرف نمی شود.»

این مطالعه شامل ۱۱۲ زن با میانگین سنی ۳۳ سال بود که سلامت قلب شان در ابتدای مطالعه و یک سال بعد از شروع مطالعه ارزیابی شد. زنان هر آنچه که در هفته اول شروع مطالعه و یک هفته در ۱۲ ماه بعد خورده بودند را گزارش کردند.

به گفته محققان، اکثر زنان بعد از ساعت ۶ عصر غذا خورده بودند اما آنهایی که سهم بیشتر کالری مصرفی روزانه شان در زمان شب بود دارای سلامت قلبی ضعیفی بودند.

در حقیقت به ازای هر ۱ درصد افزایش کالری مصرفی بعد از ساعت ۶ عصر، سلامت قلب هم نزول می یابد.

محققان مشاهده کردند زنانی که بیشتر کالری مصرفی روزانه شان را شب هنگام دریافت می کردند دارای فشارخون بالاتر، شاخص توده بدنی بیشتر و کنترل ضعیف تر قندخون بودند.

محققان تاکید می کنند شیوه های سبک زندگی می تواند بر پیشگیری از بیماری قلبی تاثیر داشته باشد و تغییر زمان غذاخوردن می تواند راهکاری ساده و قابل اصلاح در کاهش ریسک بیماری قلبی باشد.

منبع: اقتصاد آنلاین

کلیدواژه: بیماری قلبی سلامت قلب وعده غذایی قلب زنان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.eghtesadonline.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «اقتصاد آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۸۲۳۷۱۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

کشف جانوری با «170 چشم» در سواحل چین (+عکس)

بر اساس مطالعه ای که در 12 آوریل در مجله معتبر Zoosystematics and Evolution منتشر شد، محققان در سال 2023 از خط ساحلی سنگی Huidong در چین بازدید کردند تا حیات دریایی در منطقه جزر و مدی را بررسی کنند.

به گزارش فرادید، در این مطالعه، محققان سه کرم کوچک و «مسطح» پیدا کردند. آنها با نگاهی دقیق‌تر به این حیوانات دریایی متوجه شدند که گونه جدیدی را کشف کرده‌اند که قبلا به صورت علمی توصیف نشده است؛ جانوری که نامش را Prosthiostomum huidongense یا کرم پهن دریایی هویدونگ گذاشته‌اند.

طبق این مطالعه، طول کرم‌های پهن دریایی می‌تواند به حدود نیم اینچ برسد. آنها بدنی بیضی شکل و دراز با انتهای گرد دارند. تصاویر منتشر شده توسط محققان شکل کلی بدن و رنگ صورتی کرم‌ها را نشان می‌دهد.

بر اساس این مطالعه، گونه جدید مانند سایر کرم‌های مسطح دریایی هم‌خانواده، دارای دستگاه تناسلی نر و ماده است. اما نکتۀ جالب توجه این است که به گفته محققان، کرم‌های پهن دریایی Huidong حداقل 170 چشم روی سر خود دارند. اکثر این چشم‌ها، یعنی دست‌کم 140 تای آن‌ها، در نواری رنگین‌کمانی‌شکل در نزدیکی بالای سرشان قرار گرفته‌اند.

بقیه چشم‌ها، یعنی بین 30 تا 40 تای آنها نیز در یک محیط  Vشکل معکوس به صورت جداگانه گروه‌بندی شده‌اند. این چشم‌ها مانند نقاط سیاه کوچک به نظر می‌رسند و تا حدی شبیه به خال‌های روی بدن کرم‌ها هستند.

نقاط سیاه و پررنگ در تصویر سمت راست چشم‌های جانور هستند؛ در نمودار سمت چپ محل دقیق چشم‌ها در بدن جانور مشخص شده است.

گونه جدید جزء گروهی از کرم‌های مسطح دریایی است که معمولاً به آنها پلی‌کلاد می‌گویند. پلی‌کلادها کرم‌هایی شکارچی هستند که از سخت‌پوستان، صدف‌ها و دیگر جانوران دریایی تغذیه می‌کنند. کرم‌های مسطح دریایی Huidong در زیر صخره‌ها در منطقه جزر و مدی ساحلی یافت شدند.

محققان گفتند که این گونه جدید را بر اساس منطقه Huidong که در آن کشف شد و تا کنون تنها منطقه‌ای که در آن یافت شده است، نامگذاری کرده‌اند. تجزیه و تحلیل DNA نشان داد که گونه جدید حداقل 20 درصد واگرایی ژنتیکی با سایر گونه‌های مرتبط دارد.

کانال عصر ایران در تلگرام

دیگر خبرها

  • تغییر محل نشستن مردان و زنان در اتوبوس‌های بی.آر.تی/ علت: به زنان در قسمت جلو بیشتر آسیب وارد می‌شد
  • ۶ ماده غذایی که حمله قلبی را از شما دور می‌کند
  • کشف جانوری با «170 چشم» در سواحل چین (+عکس)
  • علت ۷۰ درصد مرگ‌ها بیماری‌های قلبی و عروقی است
  • آنتی بیوتیک ها در تسکین سرفه موثر نیستند
  • ۷ حرکت ورزشی مفید برای آب کردن شکم زنان
  • برای لاغری گردو را این طور مصرف کنید
  • یافته محققان ژاپنی؛ مکمل آنتی اکسیدانی ترکیبی در تقویت حافظه و شناخت موثر است
  • چند باور رایج و غلط درباره ویتامین‌ها
  • تماس با کپک چه خطراتی برای سلامتی دارد؟