Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «اقتصاد آنلاین»
2024-04-19@23:23:33 GMT

بازار مسکن وارد چرخه تراز قیمت شده است

تاریخ انتشار: ۲۷ آبان ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۵۸۲۳۷۴۱

بازار مسکن وارد چرخه تراز قیمت شده است

به گزارش اقتصادآنلاین به نقل از ایسنا، مهدی روانشادنیا اظهار کرد: جهت کلی بازار مسکن، رسیدن به ثبات قیمتی است؛ هرچند ممکن است تا پایان سال شاهد یک سری ریزنوسان باشیم. در اردیبهشت امسال یک افزایش سنگین ماهیانه قیمت را داشتیم که علت آن فضای احساسی و روانی بود. عموما افرادی که جا مانده بودند و تحلیل دقیقی از بازار ملک نداشتند اقدام به خرید کردند و بعضا حاضر بودند به هر قیمتی خرید را انجام دهند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: از ابتدای تیرماه، گروه سوداگران که دیگر بازار مسکن را برای کسب سود، مناسب تشخیص ندادند عملا از بازار خارج شدند. نتیجه این شد که قیمت خانه از تیرماه روند کاهشی به خود گرفت و در بعضی مناطق  مثل منطقه یک کاهش، قابل توجه بود. میانگین قیمت آپارتمان در منطقه یک در تیرماه تقریبا متری ۳۰ میلیون تومان بود که در شهریورماه به حدود ۲۵ میلیون تومان رسید.

این کارشناس با بیان این‌که بازار مسکن نهایتا خود را تعدیل می‌کند گفت: مقایسه قیمت مهرماه با تیرماه امسال نشان می‌دهد برخلاف جریان عمومی، برخی مناطق مثل منطقه ۲۰ نرخ رشد بالاتری داشتند. اگر مهرماه ۱۳۹۶ که بازار مقداری تکان خورد و در آذرماه ۱۳۹۶ نمود پیدا کرد را ملاک قرار دهیم می‌بینیم مناطقی که تا مهرماه ۱۳۹۷ نرخ رشد آنها کمتر از متوسط شهر بود در مهرماه ۱۳۹۸ به نوعی خود را تراز کردند؛ زیرا با توجه به این‌که درسیاست‌های شهرسازی و مطلوبیت زندگی تغییر محسوسی در مناطق ایجاد نشده، تمامی مناطق خود را تراز می‌کنند.

روانشادنیا اظهار کرد: از سوی دیگر در مهرماه ۱۳۹۸ نسبت به تیرماه کاهش قیمت خانه در مناطقی اتفاق افتاد که طی دو سال اخیر افزایش بیشتری داشتند. خروجی  این موضوع به ریزنوسان‌هایی منجر خواهد شد.

همزمانی توقف رشد قیمت مسکن در تهران و شهرستان‌ها

وی با اشاره به سیکل‌های رونق و رکود مسکن خاطرنشان کرد: در سه دوره قبل، زمانی که افزایش قیمت در تهران متوقف می‌شد حدود شش ماه طول می‌کشید تا شهرستان‌ها به ثبات برسند  اما در این دوره توقف رشد قیمت در تهران با شهرستان‌ها همزمان شده است که جای تحلیل و توجه دارد.

این کارشناس درباره تاثیر طرح اقدام ملی در تعادل‌بخشی به بازار مسکن گفت: اگر استقبال مردمی از این طرح صورت گیرد بخشی  از نقدینگی که می‌تواند تقاضای موثر را در بازار مسکن شکل بدهد به سمت احداث مسکن سوق پیدا می‌کند که از این جهت اتفاق خوبی است. اگر برنامه دولت که اعلام کرده قصد دارد۴۰۰ هزار واحد تا سال ۱۴۰۰ بسازد محقق شود به معنای افزایش ۴۰ درصدی عرضه است که  اگر با حرکت بخش تقاضا همراه باشد قطعا می‌تواند در افق یک سال آینده تعدیل‌های در بازار مسکن  ایجاد کند.

به  گفته روانشادنیا، در تمام دنیا مسکن یکی از حوزه‌هایی است که بخش‌های عمومی و دولتی، سیاست‌های حمایتی خاص خود را برای آن  دارند. اقتصاد دولتی ما در همه بخش‌ها پررنگ است اما در مسکن نقش چندانی ندارد؛ در حالی که باید این جایگاه مثل سایر کشورها وجود داشته باشد که دولت در زمینه‌های مسکن حمایتی بیشتر ورود کند.

منبع: اقتصاد آنلاین

کلیدواژه: قیمت مسکن مسکن بازار مسکن

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.eghtesadonline.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «اقتصاد آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۸۲۳۷۴۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

«رئالیست‌ها» وارد بازار نشر شدند

به گزارش خبرنگار مهر، کتاب «رئالیست‌ها؛ هشت چهره، استاندال، بالزاک، دیکنز، داستایفسکی، تالستوی، گالدوس، هنری جیمز، پروست» نوشته سی.پی.اسنو به‌تازگی با ترجمه اکرم رضایی یایندر توسط نشر نو منتشر و راهی بازار نشر شده است. نسخه اصلی این‌کتاب سال ۱۹۷۸ توسط انتشارات پسران چارلز سکرایبنر منتشر شده است.

چارلز.پی.اسنو نویسنده کتاب پیش‌رو متولد ۱۹۰۵ در شهر لستر انگلستان و درگذشته به‌سال ۱۹۸۰ است. او دستی در سیاست داشته و از ۱۹۶۴ تا ۱۹۶۶ از اعضای مجلس اعیان انگلستان بوده و عنوان شوالیه را دریافت کرده است. او در اکتبر ۱۹۶۴ عنوان بارون گرفت. اولین‌رمان اسنو که یک‌داستان پلیسی بود، سال ۱۹۳۲ با نام «مرگ زیر بادبان» منتشر شد. کتاب بعدی‌اش هم زندگینامه آنتونی ترولوپ نویسنده انگلیسی بود. اما آنچه موجب شهرت این‌نویسنده شد، چاپ مجموعه رمان ۱۱ جلدی «بیگانگان و برادران» است که روشنفکران را در فضای آکادمیک و سیاسی عصر مدرن به تصویر کشید.

کتاب «رئالیست‌ها» یکی از آثار غیرداستانی سی.پی.اسنو است که در آن به زندگی، شخصیت و تجربیات ۸ نویسنده واقع‌گرا پرداخته است. جنبش ادبی رئالیسم یا واقع‌گرایی در قرن نوزدهم به اوج خود رسید و زمینه پیدایش نویسندگانی را فراهم کرد که برخی‌ از آن‌ها بزرگ‌ترین چهره‌های تاریخ ادبیات‌اند. نویسندگان رئالیست در پی این بودند که تصویری واقعی از جهان پیش روی مخاطبشان بگذارند و این‌کار را هم با شخصیت‌هایی انجام می‌دادند که ابرقهرمانان بی‌عیب‌ونقص و دست‌نیافتنی نبودند. بلکه از جنس مردم عادی بودند.

نویسندگان رئالیستی هم که چارلز.پی‌.اسنو به آن‌ها پرداخته هم مثل تمام انسان‌ها با مسائل و مشکلات روزمره دست‌به‌گریبان بوده‌اند و نقاط ضعف و قوتی داشته‌اند. نقطه اشتراک آن‌ها با یکدیگر، نگاه دقیق و ذهن تحلیل‌گرشان است که باعث خلق داستان‌های واقع‌گرا، محیط‌ها و شخصیت‌های باورپذیر شده است.

عناوین بخش‌های مختلف این‌کتاب به اسم نویسندگان رئالیستی است که به آن‌ها پرداخته شده است. این‌بخش‌ها به این‌ترتیب‌اند:

استاندال، بالزاک، دیکنز، داستایفسکی، تالستوی، گالدوس، هنری جیمز، پروست.

در قسمتی از این‌کتاب می‌خوانیم:

یکی از ابزارهایی که او در اختیار داشت شناخت خوبش از شهر بود. تمام خیابان‌ها و کوچه پس کوچه‌های مادرید به‌خوبی در ذهن او ثبت شده بود، طوری که اساتید اسپانیایی نظیر پدرو اورتیز براساس توصیفاتی که او از مکان‌های مختلف در داستان‌هایش ارائه داده است، به تهیه نقشه پرداخته‌اند. جیمز جویس ادعا می‌کرد که اگر روزی دوبلین با خاک یکسان شود، اصلا جای نگرانی نیست، چرا که به کمک متن رمان اولیس می‌توان آن را از نو، همان‌طور که بنا بود، بنا کرد. گالدوس اهل خودستایی‌هایی از این‌دست نبود، اما تردیدی نیست که او هم در نوشته‌های خود مادرید را همان‌طور که بود به تصویر کشیده است، حتی می‌توان گفت نسبت به جویس دقیق‌تر عمل کرده است.

اما اعتبار ویژه گالدوس وابسته به سری رمان‌های معاصر است. قبل از خواندن و درک کامل بهترین رمان‌های این‌مجموعه نمی‌توان به شناخت خوبی از او در ابعاد جهانی، آن‌طور که خود او انتظار داشت و متاسفانه با وجود تلاش‌های بسیار در زمان حیاتش نتوانست به آن دست یابد، رسید. اولین‌رمان این‌مجموعه «محروم از ارث» نام دارد. ترجمه خوب لستر کلارک از این‌کتاب تحت عنوان The Disinherited گالدوس را به‌خوبی به خوانندگان انگلیسی‌زبان می‌شناساند.

این‌کتاب با ۳۸۳ صفحه، شمارگان هزار و ۱۰۰ نسخه و قیمت ۳۰۰ هزار تومان منتشر شده است.

کد خبر 6081192 صادق وفایی

دیگر خبرها

  • هزینه اضافی به بنگاه ممنوع؛ حق انتخاب با مشتری است سامانه خودنویس یا مشاور املاک؟
  • «رئالیست‌ها» وارد بازار نشر شدند
  • آیا همه موجرها ثروتمند هستند؟
  • نوسان قیمت در محصولات کشاورزی؛ از زمین تا بازار
  • ۲۰ واحد راکد پرورش ماهی در همدان وارد چرخه تولید شد
  • کاهش قیمت مرغ در بازار
  • موتورلا اج ۵۰ پرو وارد بازار اروپا شد
  • به حدی خودرو وارد شده است که در بنادر جا نداریم
  • به حدی خودرو وارد شده که در بنادر جا نداریم
  • رکوردشکنی قیمت اجاره مسکن در دولت رئیسی