Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-04-24@23:02:53 GMT

نیمی از جمعیت پناهجویان را زنان تشکیل می دهند

تاریخ انتشار: ۲۷ آبان ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۵۸۲۳۷۷۹

نیمی از جمعیت پناهجویان را زنان تشکیل می دهند

نگار گرامی روز دوشنبه در گفت و گو با خبرنگار اجتماعی ایرنا با اشاره به این که برنامه جهانی غذا در سال ۱۳۴۲ تاسیس شد و نخستین برنامه آن در زلزله بویین زهرا در ایران کلید خورد، افزود: برنامه جدی این سازمان امداد غذایی است. در ایران سبد غذایی که سی سال ارایه می کردیم، متشکل از آرد، برنج، روغن، شکر و حبوبات بود اما در مورد زنان پناهجو که در «میهمان شهرها» روزگار می گذرانند و بیشتر آنان سرپرست خانواده هستند، برنامه های معیشتی دیگری به صورت پیگیر دنبال می شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با تاکید بر این که اکثر ذینفعان پروژه های معیشتی ما زنان هستند چرا که امکان ارتزاق برایشان کم است، یادآور شد: در قالب کارگاه های خیاطی و کارهای دستی که بتوانند کار کنند و به معیشت خانواده کمک کنند ما این امکان را برایشان فراهم کردیم.

نماینده برنامه جهانی غذا در ایران، خاطرنشان کرد: امیدوار هستیم که بتوانیم این مساله کار معیشتی را بیشتر بسط دهیم تا آن جا که دیگر به نیازمندان ماهی ندهیم بلکه ماهیگیری را به آنان یاد دهیم که تا زمانی که در ایران هستند بتوانند از پس مخارج خود برآیند و اگر زمانی توانستند به کشور خود بازگردند، توانایی لازم برای امرار معاش داشته باشند.  

وی با اشاره به این که هر کسی آواره هست امیدوار است روزی به وطن خود بازگردد و این پناهنده ها هم مستثنا نیستند حتی اگر دهه ها از پناهجویی آنان گذشته باشد، اذعان داشت: بازگشتی پایدار است که فرد بتواند روی پای خود بایستد و این توانمندسازی در درازمدت انجام می‌شود.

گرامی در بخشی دیگر از این گفت و گو، در پاسخ به نحوه رسیدگی به وضعیت بهداشت و درمان پناهجویان به خصوص زنان گفت: با وجود این که بهداشت و درمان در برنامه های سازمان جهانی غذا گنجانده نشده است اما ۳۰ هزار پناهنده تحت پوشش برنامه جهانی غذا هستند که نیمی از جمعیت آنان را زنان تشکیل می دهند و در میان آنان سه هزار دختر دانش آموز و سه هزار و ۲۰۰ پسر دانش آموز وجود دارد و داخل ۲۰ میهمان شهر روزگار می گذرانند، از جانب دولت امکانات بهداشتی برایشان فراهم شده است.

وی ادامه داد: خانه های بهداشت، بهیار و بهورز که جزیی از شبکه بهداشت کشوری محسوب می شوند هم در این راه ما را یاری می دهند و در حال حاضر با خیلی از این بهورزها در خصوص تغذیه سالم کار می کنیم. ضمن این که به آنان آموزش های لازم داده ایم تا داخل خانه های بهداشت، مسائل مختلف بهداشت باروری، عمومی، زایمان سالم و ایمن را آموزش دهند.

گرامی با بیان این مطلب که این کار در هشتاد کشور صورت می گیرد، درباره پایش و آمایش این افراد هم توضیح داد: برنامه جهانی غذا آژانسی است که در صورت نیاز به پناهندگان کمک و امدادرسانی می کند؛ پناهندگانی که تماما قانونی وارد کشور شده و کارت اقامت دارند. پذیرش آنان به این صورت است که شریک اجرایی ما که وزارت کشور و اداره اتباع و امور کشورهای خارجی هستند، آنان را معرفی می کنند.

برچسب‌ها پناهجویان وزارت کشور مواد غذایی برنامه جهانی غذا

منبع: ایرنا

کلیدواژه: پناهجویان وزارت کشور مواد غذایی برنامه جهانی غذا پناهجویان وزارت کشور مواد غذایی برنامه جهانی غذا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۸۲۳۷۷۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

جمعیت سالم عامل اقتدار هر کشور است

به گزارش خبرنگار مهر، حجت الاسلام رضا باوقار ظهر چهارشنبه در جلسه هفته سلامت که در دفتر امام جمعه برگزار شد ضمن تشکر از مدافعین سلامت و تببین و روشنگری اقدامات انجام شده اظهار کرد: جمعیت به عنوان عاملی مؤثر در شکل‌دهی به قدرت کشورها به‌ویژه در ابعاد نظامی، سیاسی، بهداشتی و اقتصادی مطرح است به طوری که رشد جمعیت در یک جامعه و کشور به معنای قدرت بیشتر حاکمان به شمار می‌آید.

وی افزود: مقوله جمعیت یکی از مهم‌ترین مؤلفه‌های اقتدار ملی در هر کشور است که نیل به اهداف مهم ملی و نقش‌آفرینی در مناسبات اجتماعی، اقتصادی، سیاسی و امنیتی جهان امروز بدون توجه به این مؤلفه ممکن نیست.

امام جمعه مشگین شهر بحث بهداشت و دهان را یادآور شد و گفت: از اینکه مدافعان سلامت تلاش برای سلامت مردم می‌کنند مایه مباهات و مجاهدت به معنای واقعی است.

وی به احیای مجمع خیرین سلامت اشاره کرد و گفت: مجمع خیرین سلامت کشور به عنوان یک سازمان مردم نهاد با هدف فراهم آمدن امکان شناسایی و ساماندهی خیرین فعال در امر سلامت کشور و برنامه ریزی برای بهره گیری صحیح از کمک‌ها و مشارکت‌های مردمی و هدایت این کمک‌ها به اولویت‌های ملی در حوزه سلامت، نقش ارزشمندی دارند.

حجت الاسلام باوقاربا اشاره به برنامه ریزی سفیران سلامت در خانواده اشاره کرد و افزود: نقش مردم در مراقبت از سلامت خود و اعضای خانواده برای سالم زیستن، مدیریت ناخوشی‌های جزیی، مدیریت بیماری‌های مزمن و حاد روز به روز در حال افزایش است که با اجرای برنامه ملی خود مراقبتی به ویژه خود مراقبتی فردی که تاکید بر جذب سفیران سلامت خانواده است.

کد خبر 6087756

دیگر خبرها

  • همایش ملی پیاده‌روی بانوان در قم برگزار می‌شود
  • جمعیت سالم عامل اقتدار هر کشور است
  • تیم ملی فوتسال ایران نیمی از راه جام جهانی را طی کرد
  • برنامه جهانی غذا: نیمی از ساکنان نوار غزه گرسنه هستند
  • دستاوردهای ایران در کنترل مالاریا باوجود تحریم‌ها
  • افزایش ۳۵ درصدی خدمات بهداشتی، دندانپزشکی و آزمایشگاهی در چهارمحال و بختیاری
  • زنگ خطر مالاریای وارداتی/ مالاریای بومی نداریم
  • بیش از 95 درصد مردم چهارمحال و بختیاری به شاخص‌های سلامت دسترسی دارند
  • وجود ۳۰۸ خانه بهداشت فعال در چهارمحال و بختیاری
  • وقوع یک میلیون و ۹۰ هزار زایمان در کشور در سال گذشته/ زایمان طبیعی سبب کاهش مشکلات تنفسی جنین