Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-04-25@12:39:11 GMT

فوتبال محلات، اوج هیجان در فقر امکانات

تاریخ انتشار: ۲۷ آبان ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۵۸۲۳۸۲۹

فوتبال محلات، اوج هیجان در فقر امکانات

اینجا در محله های شهر همدان فوتبال دلخوشی حاشیه نشینان است ؛ آنها حاضرند با حداقل امکانات در زمین های خاکی در کنار هم رقابتی هر چند با چاشنی خشنونت و درگیری را برگزار کنند.

عشق به فوتبال محلات حد و مرز ندارد و اگرچه ورزش دوستان محلات همدان همچنان با فقر امکانات ورزشی به ویژه در حاشیه شهر مواجه هستند اما فوتبال توانسته شور و هیجان وصف ناپذیری را در بین جوانان محله نشین ایجاد کند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

این عشق و تعصب به فوتبال محلات تا جایی است که حذف از میدان این مسابقات که انتهایش تنها به یک جام و چند مدال خلاصه می شود هم اشک و گریه را به دنبال دارد.

با این حال فوتبال محلات همدان امسال نیز یازدهمین دوره متوالی خود را سپری کرد و بیش از یکصد تیم و بیش از ۲ هزار فوتبالیست در آن شرکت داشتند.

اگرچه فوتبال محلات همدان در این سال ها با حداقل امکانات در زمین های خاکی جریان داشته، اما دستاوردهای مهمی را نیز به دنبال دارد.

استعدادیابی با رونق ورزش محلات

مدیرکل ورزش و جوانان همدان گفت: رونق ورزش محلات مسیر استعدادیابی و کشف نخبه ها را برای مربیان هموار می‌کند.

محسن جهانشیر اظهار داشت: چشم پوشی از ورزش محلات در واقع از بین بردن فرصت شناسایی استعدادهای برتر است.

وی اضافه کرد: ورزش محلات همدان در سال های اخیر همواره الگوی کشور معرفی شده و باید بیش از گذشته به روند اجرایی مسابقات در این سطح توجه شود.

جهانشیر خاطرنشان کرد: جایگاه مهم ورزش محلات در همدان برای مسئولان مشخص است لذا با استفاده از افراد توانمند و باتجربه ، دستاوردهای خوبی را برای این امر مهیا ساخته ایم.

وی با بیان اینکه توجه به خواسته های ورزش محلات را جزو برنامه های اصلی دستگاه ورزش و جوانان لحاظ کرده ام، گفت: حمایت از ورزش را همانند ورزش قهرمانی و همگانی وظیفه خود می دانم.

مدیرکل ورزش و جوانان همدان یادآور شد: بر این اساس زیرساخت های ورزش استان را در خدمت محلات قرار می دهیم منتهی این برنامه باید هدفمند و با مشارکت همه جانبه دستگاه هایی نظیر شهرداری و آموزش و پرورش صورت بگیرد.

دهکده محلات احداث شود

مسئول ورزش محلات همدان نیز در این باره گفت: ورزش محلات در سال های اخیر با حمایت شهرداری و شورای اسلامی شهر همدان جان گرفته است و انتظار داریم شورا و شهرداری نسبت به احداث دهکده محلات اقدام کند.

سعید پناه آبادی افزود: تنها دغدغه موجود در ورزش محلات همدان امکانات زیرساختی است که امیدواریم با پیگیری های صورت گرفته نسبت به احداث دهکده محلات این شهر اقدام شود.

وی خاطرنشان کرد: زمین این دهکده به مساحت ۲۰ هکتار هم اکنون در جاده رباط همدان ایجاد شده و انتظار داریم کارشناسان فنی دستگاه ورزش ضمن بازدید از این منطقه، ارزیابی خود را برای چگونگی ساخت و احداث مجموعه اعلام کنند.

پناه آبادی افزود: شرایط برای توسعه و رونق هرچه بهتر ورزش محلات مهیا است و تنها خواسته ما ساخت دهکده المپیک بوده که امیدوارم تا پایان سال اقدام لازم صورت گیرد.

وی بیان کرد:  هم اکنون افزون با ۱۰ هزار ورزشکار و مربی در سطح محلات همدان فعالیت می کنند و امسال در رشته هایی نظیر فوتبال، فوتسال، کشتی، والیبال و همگانی شرکت دارند.

فوتبال شهرداری مقصد استعدادهای محلات

سرپرست سازمان فرهنگی ورزشی شهرداری همدان گفت: تیم فوتبال شهرداری مقصد هدفمند برای استعدادهای نخبه محلات این شهر است.

روح الله وجدی اظهار داشت: باید شرایط به گونه ای رقم بخورد که در سال های آینده بتوانیم زمینه عضویت نخبه های فوتبال محلات در تیم شهرداری را مهیا کنیم.

وی بیان کرد: شهرداری برند فوتبال بومی همدان است و انتظار داریم سال آینده با هدفمندی بهتر بتوانیم از ظرفیت فوتبال محلات نیز بهره مند شویم.

وجدی با اشاره به حمایت همه جانبه از فوتبال محلات همدان گفت: امسال نیز همانند سال های گذشته البسه ورزشی به تیم ها اهدا شد و برای برگزاری منظم مسابقات نیز از زمین چمن های مصنوعی کوچک برای رده های پایه استفاده شد.
وی یادآور شد: براساس هماهنگی صورت گرفته استعدادهای رده سنی پایه را در باشگاه جذب می کنیم و هدف ما شناسایی و پرورش استعدادها است.

وجدی با بیان اینکه تقویت ورزش محلات به رشد و توسعه ورزش ملی می انجامد افزود: به طور حتم اگر این حرکت های ارزنده ورزشی در سطح محلات مختلف تداوم یابد به زودی شاهد اثرات بسیار مثبت و سازنده ای خواهیم بود که برخورداری از پشتوانه های توانمند ورزش ملی را به همراه دارد.

همدان شهر حامی ورزش محلات

شهردار همدان نیز در این باره گفت: هم اکنون در فوتبال با بیش از یکصد تیم در رده های سنی مختلف جزو شهرهای برتر در گستره فعالیت ورزش در محلات هستیم.

عباس صوفی اضافه کرد: ضمن اینکه در هیچ شهری امکانات رایگان از قبیل لباس، توپ و سایر وسایل شخصی به تیم های محلی داده نمی شود.

وی بیان کرد: هدف ما فراهم سازی زمینه فعالیت گسترده خانواده ها در ورزش محلات است و سال آینده ضمن افزایش رشته های ورزشی، المپیاد محلات را به شکل فراگیر در چهار منطقه مدیریت شهری همدان برگزار می کنیم.

صوفی افزود: رویکرد شورا و شهرداری به توسعه و رونق ورزش در عرصه های مختلف همگانی، قهرمانی و محلات مثبت است و تاکنون حمایت های بسیار مطلوبی را شاهد بوده ایم.

وی با تاکید بر توسعه فضای فرهنگی، تفریحی و ورزشی در محلات مختلف شهر همدان گفت: امسال احداث چندین پارک بزرگ و کوچک در سطح مناطق مختلف شهر همدان را آغاز کرده ایم و سیاست ما ایجاد فضا برای ورزش های متنوع در این پارک ها است.

شهردار همدان ایجاد فضاهای تفریحی را حق مردم دانست و گفت: ایجاد پارک ها علاوه بر افزایش سرانه فضای سبز، در راستای فراهم کردن محیط شاد، نشاط و تفریح خانواده ها مورد توجه قرار دارد.

صوفی با تمجید از دست اندرکاران ورزش محلات گفت: امسال در فوتبال کار بی نظیری صورت گرفت و برگزاری مسابقات فوتبال رده های پایه اقدامی پسندیده بود.

برچسب‌ها فوتبال شهرداری همدان همدان محلات

منبع: ایرنا

کلیدواژه: فوتبال شهرداری همدان همدان محلات فوتبال شهرداری همدان همدان محلات

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۸۲۳۸۲۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تولید روزانه ۷۰۰ تن زباله در محدوده شهر همدان

به گزارش خبرگزاری صدا و سیمای استان همدان؛ مدیر سازمان مدیریت پسماند شهرداری همدان گفت: روزانه ۷۰۰ تن زباله در محدوده شهر همدان تولید و به مرکز پسماند و بازیافت همدان ارسال می‌شود.

مهدی آزاد افزود: در این مرکز با راه اندازی حوضچه‌های بازیافت بخش زیادی از پساب‌های زباله‌ها در حوضچه‌هایی جمع و به تدریج خشک می‌شوند.

او همچنین گفت: حوضچه سوم امروز وارد مدار تصفیه فاضلاب و با لایه ریزی مناسب مانع نفوذ پساب زباله به زمین شده است.

به گفته مدیر سازمان مدیریت پسماند شهرداری همدان، برای این حوضچه ۶ میلیارد تومان هزینه شده است و قرار است از طریق سرمایه گذار بخش خصوصی بخش زیادی از زباله از مبدا جدا و بازیافت شود.

دیگر خبرها

  • سهم همدان از اقتصاد گردشگری افزایش یابد
  • تجلیل از برترین‌های مسابقه بازیافت زباله در همدان
  • تولید روزانه ۷۰۰ تن زباله در محدوده شهر همدان
  • پل مدرس ترافیک شهر همدان را حل می کند؟
  • ‌اجرای طرح تأمین امنیت بوستان‌ها در محلات کم برخوردار شیراز
  • ثبت نام اولین دوره مسابقات گل کوچک محلات استان مرکزی تمدید شد
  • پنج کاربرد برتر و جذاب قایق بادی
  • شورای اسلامی شهر قزوین به دنبال توسعه ورزش محلات است
  • شورای شهر قزوین به دنبال توسعه ورزش محلات است
  • برگزاری ۴۰ ویژه‌برنامه به مناسبت هفته فرهنگی اصفهان در منطقه ۱۲