Web Analytics Made Easy - Statcounter

علیرضا بابااحمدی روز دوشنبه درگفت‌وگو با خبرنگار ایرنا، افزود: گازگرفتگی با فصل سرما ارتباط نزدیکی دارد و هرچه هوا سردتر می‌شود، احتمال افزایش مصدومان ناشی از گازگرفتگی افزایش می‌یابد.

وی اضافه کرد: خارج شدن لوله بخاری، مسدود شدن دودکش و یا استفاده نکردن از لوله بخاری از عواملی است که موجب گازگرفتگی شهروندان می‌شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی ادامه داد: برخی تصور می‌کنند آب می‌تواند گاز منوکسیدکربن را تصفیه نماید و لوله بخاری را درون ظرف آب قرار می‌دهند که این تصور کاملا اشتباه است.

بابااحمدی تصریح کرد: متاسفانه شهروندان از خطرات استفاده نادرست از وسایل گازسوز ناآگاه هستند و برخی نیز توانایی و دانش کافی برای استفاده از این وسایل را ندارند.

وی گفت: عبور دادن لوله بخاری از شیشه و یا دیوار، به دلیل اتصالات سست و نداشتن کلاهک،‌ کاری خطرناک است و باعث انسداد لوله و انتشار گاز منوکسیدکربن به درون منزل می‌شود.

وی با تاکید بر ارتقاء فرهنگ ایمنی، بیان کرد: در بیشتر موارد مسمومیت با منوکسیدکربن، دودکش به‌صورت غیراستاندارد کار گذاشته‌شده است و این مساله باعث می‌شود گاز مونواکسید کربن به درون خانه پس‌زده شود.

معاون آتش‌نشانی قم با بیان این‌که لوله‌کشی ساختمان باید به‌صورت استاندارد نصب شود، افزود: از استفاده مشترک لوله بخاری برای آبگرمکن، بخاری و هود خودداری و برای هر شیر گاز یک لوله بخاری نصب شود.

وی اضافه کرد: طول شلنگ گاز برای بخاری نباید بیشتر از یک تا یک و نیم متر و حداقل قطر دودکش باید ۱۰ اینچ و طول آن ۹۰ سانتی‌متر تا یک متر باشد تا خروج گاز مشکل‌ساز نشود.

به گفته وی، دودکشی که در بالای ساختمان نصب می‌شود،‌ باید به شکل اچ، ثابت و عایق‌کاری شده‌باشد.

بابااحمدی در ادامه با بیان این‌که بخاری‌های بدون دودکش ناایمن هستند، ‌گفت: سازندگان این نوع بخاری ادعا می‌کنند قطعه‌ای در این بخاری‌ها نصب است و زمانی که اکسیژن محیط کاهش یابد، ‌بخاری به‌صورت خودکار خاموش خواهد شد.

وی افزود: این ادعا در صورتی است که این قطعه نصب‌شده مکانیکی می‌باشد و ممکن است به هر دلیلی از جمله ضربه و وزش باد از کار بیفتد و با انتشار گاز مونواکسید کربن ضریب اکسیژن در محیط کاهش یابد و افراد به کما بروند.

وی اضافه کرد: استفاده از بخاری‌های بدون دودکش در هر شرایطی به دلیل احتمال بالای انتشار گاز منوکسیدکربن در داخل فضا غیرایمن است و این نوع بخاری‌ها از منظر سازمان آتش‌نشانی کاملا منسوخ و رده شده می‌باشد.

برچسب‌ها آتش‌نشانی اجتماعی قم مسمومیت با منوکسیدکربن

منبع: ایرنا

کلیدواژه: آتش نشانی اجتماعی قم مسمومیت با منوکسیدکربن آتش نشانی اجتماعی قم مسمومیت با منوکسیدکربن

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۸۲۴۰۸۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

عملیات ترمیم خط لوله انتقال آب از زاینده رود به کاشان

دریافت 11 MB

خبرگزاری مهر - گروه استان‌ها: عملیات ترمیم خط لوله انتقال آب از زاینده رود به کاشان انجام شد.

کد خبر 6085244

دیگر خبرها

  • چهار عارضه جانبی مصرف بیش از حد ویتامین D
  • رشد تولید برق در نیروگاه شهید رجایی قزوین
  • جک تی9 جدید؛ همان طراحی آشنا با تفاوت های جزئی (+تصاویر)
  • قارچ سمی ، خانواده ای را در شیراز راهی بیمارستان کرد
  • افزایش ۲۷ درصدی مرگ بر اثر مسمومیت قرص برنج در مازندران
  • مسمومیت اعضای یک خانواده با قارچ در شیراز
  • ۱۷۸ نفر پارسال بر اثر مسمومیت با قرص برنج در مازندران فوت کردند
  • مرگ ۱۷۸ نفر بر اثر مسمومیت با قرص برنج در مازندران
  • تصویری از دو عامل عملیات استشهادی در قدس
  • عملیات ترمیم خط لوله انتقال آب از زاینده رود به کاشان