Web Analytics Made Easy - Statcounter

«علی بیگدلی» در گفت‌وگو با خبرنگار سیاسی ایرنا، با اشاره به مهلت سه ماهه گروه اقدام مالی برای تکمیل روند پیوستن ایران به استانداردهای FATF گفت: گروه اقدام مالی در آخرین نشست خود در پاریس، برای آخرین بار سه ماه دیگر به ایران فرصت داد تا روند همکاری‌هایش با این گروه را تکمیل کند. از این جهت ضروری است ایران مانع از برقراری اقدامات مقابله‌ای در عرصه مالی و بانکی شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی ادامه داد: شرایط بانکی ایران در حالی است که تحت فشارهای تحریمی شدیدی از سوی آمریکا است و سوئیفت هم همکاری خود را با ایران قطع کرده است و تنها روزنه‌هایی از همکاری بانکی باقی مانده که اگر ما روند FATF را طی نکنیم همین روزنه‌ها هم بسته خواهد شد.
این تحلیلگر مسائل سیاست خارجی با بیان اینکه استانداردهای FATF عملا به استانداردهای جهانی در زمینه مبارزه با پولشویی و تامین منابع مالی تروریسم تبدیل شده‌اند، اظهار داشت: ما چه بخواهیم، چه نخواهیم کشورها همکاری خود با ایران را در عرصه مالی و بانکی منوط به تکمیل روند به استانداردهای FATF کرده‌اند. اگر حتی تحریم‌های آمریکا هم برداشته شود، در صورت عدم تکمیل روند FATF، همکاری‌های ما با کشورهای مختلف حتی دوستان، همسایگان و کشورهایی چین و روسیه هم محدودتر می‌شود.

بیگدلی با بیان اینکه عدم تکمیل روند FATF به اعتبار و پرستیژ کشور ضربه می‌زند، تصریح کرد: عدم تکمیل روند FATF ایران را در ردیف کشوری همچون کره شمالی قرار داده و این ذهنیت را در عرصه بین‌المللی ایجاد می‌کند که ایران از پولشویی و تامین منابع مالی تروریسم حمایت می‌کند. این همان اتهامی است که آمریکا، اسرائیل و دیگر دشمنان ایران آن را مطرح می‌کنند و ما نباید در زمین آنها بازی کنیم.

وی افزود: این اتهام‌زنی‌ها و آن تلاش‌ها برای جا انداختن تلقی حمایت‌های ایران از تروریسم در حالی است که ایران خود قربانی تروریسم است و هزینه‌های هنگفتی برای مبارزه با تروریسم کرده است.

استاد دانشگاه شهید بهشتی با بیان اینکه آخرین دریچه‌های همکاری‌های بانکی ایران در صورت عدم تکمیل روند FATF بسته می‌شود، خاطرنشان کرد: بسیاری از کشورها مانند روسیه و چین هم مجبورند از پروسه و روند FATF پیروی کنند. همکاری ایران با کشورهای دیگر نیز به تکمیل این روند بستگی دارد و به نظر من، اتحادیه اروپا هم منتظر تکمیل روند FATF برای آغاز همکاری‌های خود با ایران در قالب اینستکس است.

بیگدلی درباره مخالفت‌ها با الحاق به دو کنوانسیون پالرمو و CFT در ایران هم ابراز داشت: مخالفان ممکن است دلایلی داشته باشند که برای خودشان قانع‌کننده باشد اما در نهایت عدم تصویب نهایی این لوایح کار را در عرصه بانکی  برای ایران سخت‌تر می‌کند کما آنکه ظریف هم در مجلس گفت عدم تکمیل روند FATF، کار را برای انجام مبادلات تجاری برای ایران سخت‌تر می‌کند.

وی با تاکید بر اینکه بسیاری از مخالفت‌هایی که با FATF در ایران می‌شود، ریشه جناحی و سیاسی دارد و نه فنی و اقتصادی، بیان کرد: بسیاری از نقدها به FATF قابل قبول نیست. قبلا هم کنوانسیون‌هایی به مراتب پیچیده‌تر از CFT در ایران تصویب شده که بدون مخالفت، نهایی و تبدیل به قانون شده‌اند. دغدغه‌هایی هم که در این رابطه وجود دارد، به نظرم قابل رفع شدن هستند.

تحلیلگر مسائل سیاست خارجی با بیان اینکه مخالفان FATF را در حالی کاپیتولاسیون می‌خوانند که اینگونه نیست و عدم روند پیوستن به آن، خودتحریمی است، یادآور شد: ایران عملا اقدامات زیادی برای مبارزه با تروریسم انجام داده اما چرا نباید از مزایایی مبارزه با تروریسم بهره‌مند شود و چرا باید با دست خودمان وضعیت را بدتر و دیگران را علیه خودمان متحد کنیم.

برچسب‌ها روسیه تروریسم اتحادیه اروپا علی بیگدلی پالرمو پروندهٔ خبری پیدا و پنهان تصویب لوایح FATF

منبع: ایرنا

کلیدواژه: روسیه تروریسم اتحادیه اروپا علی بیگدلی پالرمو روسیه تروریسم اتحادیه اروپا علی بیگدلی پالرمو

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۸۲۴۱۳۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

یک دانشگاه آمریکایی دیگر هم به جمع حامیان فلسطین اضافه شد

دانشگاه تگزاس در آستین هم از روز گذشته شاهد حضور صدها دانشجو و استاد بود. تجمعی که از آن فریادهای حمایت از فلسطین به گوش می رسید.

به گزارش ایسنا به نقل از الجزیره، در حال حاضر جریان اصلی حاکم بر دانشگاه‌های آمریکا در ایالات مختلف، اعتراض علیه حملات وحشیانه رژیم صهیونیستی به مردم بی‌گناه غزه است. تجمعاتی که از هفته پیش آغاز شده و همچنان ادامه دارد و در حال گسترش است. 

دانشگاه تگزاس در آستین هم از روز گذشته به محل این اعتراضات تبدیل شده و صدها دانشجو و استاد این دانشگاه در دفاع از فلسطین تظاهرات کرده‌اند. 

تظاهراتی که با دخالت پلیس همراه بود و منجر به دستگیری‌ ۳۹ نفر تا حدود ساعت ۹ دیشب شد. 

وب سایت خبری fox۷، اعلام کرد یکی از عکاسان آنها روز گذشته توسط پلیس دستگیر و بازداشت شده است. 

دانشجویان معترض از دانشگاه خواستند که کمک به تولید سلاح را متوقف کند. 

این تظاهرات که توسط کمیته همبستگی فلسطین در آستین سازماندهی شده است، نشان دهنده آخرین موج تظاهرات طرفدار فلسطین در سراسر دانشگاه‌ها در آمریکا است.

انتهای پیام 

دیگر خبرها

  • ترسیم نظم نوین منطقه در اجلاس امنیتی سن‌پترزبورگ
  • یک دانشگاه آمریکایی دیگر هم به جمع حامیان فلسطین اضافه شد
  • مستند «عشق و فلسفه» در مورد زندگی «نادیا مفتونی» استاد فلسفه دانشگاه تهران
  • پوتین: تروریسم یکی از جدی ترین تهدیدات قرن بیست و یکم است
  • تاکید بر توسعه همکاری ایران و ترکمنستان در زمینه برق و انرژی
  • توسعه همکاری ایران و ترکمنستان در زمینه برق و انرژی
  • ۱۷ برابر شدن قرار داد‌های دانشگاه شاهد با صنعت
  • جذب هیات علمی با مدرک دکتری در دانشگاه فنی و حرفه ای لغو شد
  • تمرکز ایران برای تبدیل شدن به بازیگر اصلی گازی منطقه/ از تمدید قرارداد گاز عراق تا تکمیل ساخت خط لوله صلح
  • در سفر ابراهیم رئیسی به پاکستان چه می گذرد؟/ از تعریف نقشه راه مشترک برای مبارزه با تروریسم تا تلاش برای توسعه تجارت رسمی دوجانبه / لاهور و کراچی میزبان رئیس جمهور ایران