Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «مشرق»
2024-03-28@20:29:59 GMT

گشتِ نامحسوس برای برای مقابله با گرانی فعال شد

تاریخ انتشار: ۲۷ آبان ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۵۸۲۴۴۱۵

گشتِ نامحسوس برای برای مقابله با گرانی فعال شد

مسئولین درباره نظارت بر بازار با توجه به اصلاح قیمت بنزین به مردم اطمینان خاطر دادند که نظارت‌ها دقیق، مستمر و کارآمد خواهد بود و به‌صورت جدی پیگیری خواهد شد و مردم نگران نباشند.

به گزارش مشرق،  اسماعیل مهدی‌پور مدیرکل نظارت بر کالاهای مصرفی سازمان حمایت درباره نظارت کارآمد بر بازار گفت: بعد از افزایش قیمت بنزین جلسه کارگروه در روز جمعه 24 آبان برگزار و تصمیماتی برای مدیریت بازار اتخاذ شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

وی گفت: یکی از تصمیمات این بود که افزایش قیمت کالاها ممنوع اعلام شد. همچنین اقدامات نظارتی بر بازار  و اصناف تشدید شود. حسب مصوبات کارگروه تنظیم بازار سازمان حمایت در 25 آبان در ابلاغیه ای به تشکل ها اعلام کرد که هرگونه افزایش قیمت ممنوع  است و این در زمینه ابلاغیه عمومی تلقی می شود و برای مدیریت بازار باید هم افزایی داشته باشند. 

بیشتر بخوانید: توضیحات معاون وزیر اقتصاد درباره دلایل گران کردن بنزین شایعه ورود اغتشاشگران بازار را نیمه‌تعطیل کرد "طرح ویژه تعزیرات" برای مقابله با گران‌فروشی

مهدی پور گفت: در عرضه کالا نیز در مکاتبه با فروشگاه های زنجیره ای، اتاق اصناف و مراکز پخش اعلام شد، هرگونه تغییرقمیتی که از مبادی تامین انجام می شود به سازمان حمایت اعلام شود و مذاکراتی هم با تشکل ها انجام شده  که تشکل ها و اتحادیه های پخش اعلام امادگی برای همکاری داشته اند و دستورالعمل نظارتی لازم به سازمان های صنعت معدن تجارت در راستای گشت مشترک با تعزیرات حکومتی برای رصد بازار به صورت محسوس و نامحسوس انجام شده است. 

مدیرکل نظارت بر کالاهای مصرفی سازمان حمایت افزود: روز گذشته 20 اکیپ برای مناطق مختلف تهران تقسیم بندی شدند و در بررسی ها خللی در کار بازار و عرضه و تقاضا مشاهده نشده است البته رصد بازار به صورت مستمر انجام خواهد شد.

او افزود: از روز جمعه همه کالاها مشمول تثبیت قیمت گذاری سازمان حمایت شده اند و حق افزایش قیمت تا اطلاع ثانوی نخواهند داشت. نظارت بر قیمت کالاها و رصد بازار به صورت مستمر انجام می شود. با دستورالعمل های تهیه شده رصد ، پایش و تشدید نظارت ها انجام می شود.

علی عوض‌پور مشاور اتاق اصناف گفت: اتاق های اصناف در راستای سیاست های تنظیم بازار  و سیاست های دولت اولویت هایی در شبکه حمل و نقل درون شهری به وزارت کشور اعلام کرده است و از آنجایی که اصناف آخرین حلقه زنجیره تامین و توزیع کالا هستند واحدهای صنفی مکلف هستند در راستای سیاست های تنظیم بازار کالا را عرضه کنند که درهمین راستا هزار و 570 بازرس در سطح کشور کار بازرسی و نظارت را انجام می دهندعلاوه بر این با توجه به 7 هزار و 800 اتحادیه صنفی در کشور بر تشدید بازرسی ها تاکید شده است بازرسی ها از روز جمعه آغاز شده و  تا این لحظه افزایش قیمتی نداشته ایم و تا اطلاع ثانوی نیز هیچ کالا و خدماتی افزایش قیمت نخواهد داشت.

عوض پور در ادامه گفت: کالاهایی که متاثر از حمل و نقل می شوند دسته بندی شده اند و سهمیه ها برای مدیریت حمل و نقل مشخص شده است. در جلسات دیروز و امروز با تشکل ها نقطه نظرات سازمان حمایت ابلاغ شده است و تشدید نظارت یکی از اولویت ها بوده است. 

وی افزود: ستاد تنظیم بازار از اولین ساعات جمعه تشکیل جلسه داده است و به صورت روزانه نظارت ها را انجام خواهد داد. دولت اگر بتواند کالا را به اندازه کافی تامین کند مشکلی در توزیع و تزریق کالا نخواهیم داشت قیمت ها نیز افزایش نخواهند یافت و سیاست ها نیز اثرگذار خواهد بود.

عوض پور گفت: 350 بازرس تحت نظارت اصناف تهران فعالیت می کنند همچنین بیش از 135 اتحادیه داریم که با بازرسین حرفه ای خود کار نظارت و بازرسی را انجام می دهند.

او افزود: با توجه به وسعت تهران بازرسی ها به صورت منطقه ای انجام می شود و بازرسی های مشترک نیز با سازمان حمایت و ستاد تنظیم بازار انجام می شود.

محمد علی اسفنانی معاون سازمان تعزیرات حکومتی گفت: آنچه در قانون وظیفه سازمان تعزیرات رسیدگی به تخلفاتی است که از طریق اتاق اصناف، سازمان حمایت و مردم اعلام می شود که بررسی می شود و حکم صادر می کنیم.

معاون سازمان تعزیرات حکومتی افزود: قانون اجازه داده شعب و روسای شعب ما همراه گشت ها در محل  حضور داشته باشند و با تشکیل شعبه سیار کار نظارت را انجام دهند. او افزود:  70 شعبه سازمان تعزیرات در تهران کار نظارت را انجام می دهند.

اسفنانی گفت: کار نظارت سازمان تعزیرات حکومتی شبانه روزی است و ساعت مشخصی برای فعالیت نداریم بلکه در تمام ساعات شبانه روز آماده انجام وظیفه و فعالیت هستیم و در محل حضور خواهیم  داشت. 

او با توجه به اعلام اینکه هیچ افزایش قیمتی قابل قبول نیست گفت: رسیدگی ها انجام می شود، پرونده تشکیل و حکم صادر خواهد شد. از امروز بازرسین سازمان تعزیرات در سطح شهر تهران حضور یافتند و کار نظارت بر قیمت ها را انجام دادند. 

سیدمجتبی شفیعی دبیر ستاد پایش حمل و نقل شهری وزارت کشور گفت: روز جمعه بعد از جرای طرح سامانه پایش حمل و نقل تشکیل و دستورالعمل ها ابلاغ شد. کارگروهی متشکل از وزیر کشور، ریاست سازمان مدیریت و برنامه ریزی و وزارن نفت تشکیل و جلساتی مبنی بر سهیمه بندی خودروها برگزار شد. موارد دیگر نیز در دستور کار است که به صورت پویا بررسی می شود و در صورت تغییر اعلام و برای اجرا ابلاغ می شود. 

او افزود: یکی از موارد کرایه ها و نرخ هاست که ممکن است موجب نگرانی باشد و تااین لحظه در سراسر کشور حتی یک مورد افزایش قیمتی  مشاهده نشده است و تاکنون تخلفی از لحاظ افزایش نرخ کرایه ها روی نداده است. با توجه به تصمیم گیری ها فعلا هیچ تغییر قیمتی نخواهیم داشت و ابزارهای نظارتی تحت نظارت سازمان حمایت اعمال می شود.

منبع: تسنیم

منبع: مشرق

کلیدواژه: بازار سکه و ارز تحولات عراق تحولات لبنان سهمیه بندی بنزین سازمان تعزیرات حکومتی وزارت کشور شهر تهران گرانی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mashreghnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مشرق» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۸۲۴۴۱۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

خالص فروشی در استان با درصد قابل قبولی در حال انجام است

ایسنا/ایلام مدیر کل استاندارد استان ایلام گفت: یکی از موارد نظارت بازار داخلی از سوی اداره‌ کل استاندارد، «خالص فروشی» است که در بازار ایلام با درصد قابل قبولی در حال انجام است.

«یادگار محمدی» با بیان این مطلب به ایسنا اظهار کرد: یکی از نظارت‌های استاندارد در استان، نظارت بر شیرینی‌فروشی‌هاست که باید ترازوی آن‌ها بابت جعبه شیرینی منفی باشد.و

ی افزود: در هر بسته یک کیلویی در شیرینی‌فروشی‌ها باید ترازو،  ۸۰ گرم منفی تنظیم شود، کم فروشی نشود و این باید یک مطالبه عمومی باشد.

مدیر کل استاندارد استان ایلام نظارت بر محصولات پیش‌بسته‌بندی بازار را از وظایف این اداره‌کل دانست و گفت: در سال قبل ۲ هزار و ۲۵۰ مورد آزمون پیش‌بسته‌بندی در استان انجام شد و این آزمونها در سال جدید نیز ادامه می‌یابد.
محمدی با بیان اینکه در سال قبل ۱۱۸۰ مورد کنترل اوزان سبک به‌خصوص ترازوهای فروشگاه‌ها انجام شده است خاطرنشان کرد: روی ترازوهای فروشگاهی پس از صحت سنجی، برچسب استاندار نصب می‌کنیم و در صورتی که تخلف مکرر مشاهده شود، ترازو پلمب می‌شود.
انتهای پیام

دیگر خبرها

  • منتظر ارزانی خودرو باشیم یا گرانی؟
  • مردم از گرانی‌ها و نوسانات بازار گلایه دارند
  • توزیع گسترده گوشت منجمد و گرم وارداتی گوسفندی در بازار یزد
  • خالص فروشی در استان با درصد قابل قبولی در حال انجام است
  • تصمیم ناگهانی برای موزه ها/واکنش وزارت میراث به انتقاد از گرانی!
  • نظارت بر بازار قم امسال افزایش می‌یابد
  • نظارت بر بازار در سال جدید افزایش خواهد یافت
  • کرایه تاکسی در این شهر گران شد
  • تداوم نظارت بر بازار کالا و خدمات در مهاباد
  • ثبت تخلف ۹ واحد صنفی و خدماتی در سیستان و بلوچستان