Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «فرارو»
2024-03-29@00:00:14 GMT

۱۵ تئوری توطئه که سلبریتی‌ها به آن باور دارند!

تاریخ انتشار: ۲۷ آبان ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۵۸۲۴۴۹۶

۱۵ تئوری توطئه که سلبریتی‌ها به آن باور دارند!

فرارو- بعضی از سلبریتی‌ها مجذوب تئوری‌های توطئه هستند، اما ضرورتا مانند سایر مردم به آن‌ها باور ندارند مثل ریچارد لینکلیتر و دمی لواتو. برخی از آن‌ها توطئه‌هایی را مطرح می‌کنند و سپس اظهارات خود را پس می‌گیرند مثل اسکات بایو و بسیاری از آن‌ها تحت تاثیر تئوری‌های توطئه هستند مثل آوریل لاوین، بیانسه و نیکولاس کیج.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



به گزارش فرارو به نقل از اینسایدر، از طرف دیگر بسیاری از سلبریتی‌ها واقعا به تئوری توطئه باور دارند. برخی از آن‌ها عجیب نیستند مانند باور داشتن به اینکه دولت آمریکا در مورد حادثه ۱۱ سپتامبر و ترور جان اف کندی دروغ می‌گوید. اما برخی از آن‌ها آن‌ها می‌توانند دروغی بزرگ باشند که حقیقتا می‌تواند برای کسانی که به آن‌ها باور دارند مضر یا خطرناک باشد. در ادامه ۱۵ تئوری توطئه‌ای که سلبریتی‌های به آن باور دارند آمده است:

بروس ویلیس نمی‌تواند باور کند لی هاروی اوسوالد جان اف کندی را کشته است
آیا لی هاروی اسوالد جان اف کندی را ترور کرده است؟ شواهد می‌گویند بله. اما بروس ویلیس چنین نظری ندارد. ویلیس علنا گفته است باور دارد فرد یا افرادی که این کار را انجام داده اند (هرچند نام این افراد را نبرده است) برای دهه‌ها در قدرت باقی مانده اند. ویلیس در سال ۲۰۰۷ گفت: «آن‌ها هنوز کسی که کندی را کشت دستگیر نکرده اند. من با گفتن این حرف‌ها سرم را به باد می‌دهم، ولی کاملا مطمئن هستم آن افراد هنوز به شکلی در قدرت هستند.»

الیور استون که فیلم جان اف کندی را در سال ۱۹۹۱ کارگردانی کرد عمیقا باور دارد که بر خلاف نتیجه گیری کمیسیون وارن، وسوالد به تنهایی این کار را انجام نداده است. او احساس می‌کند مدارک زیادی وجود دارد که لحاظ نشده است. او در یو اس دی تودی نوشت: «تاریج جدال خاطرات است. اما وقتی شواهد مخالف سرکوب شود ما به دوره تولید تاریخ در شوروی نردیک می‌شویم که در آن رسانه‌های اصلی عمیقا کشور ما را بی اعتبار می‌کنند و به تحقیر فهم عرفی ما ادامه می‌دهند.»

بی. او. بی فکر می‌کند زمین صاف است
مردم دست کم از دوره ارسطو می‌دانند زمین گرد است. اما این باور که زمین صاف است هنوز وجود دارد. برخی از سلبریتی‌ها هم به نظریه زمین مسطح اعتقاد دارند که برجسته‌ترین آن‌ها بابی ری سیمونز جونیور، رپر آمریکایی است. همچنین توئیت او نشان می‌دهد که او باور دارد بسیاری از مردم شبیه سازی شده اند!

مردم خواننده آهنگ  چیزی گیرت نمی‌آید" را وقتی در مورد آن در ژانویه ۲۰۱۶ توئیت کرد برای این اعتقاد مسخره کردند. بعد از اینکه نیل دی گریس تایسون، به این اعتقاد بی. او. بی در توئیتر حمله کرد، بی. او. بی یک دیس ترک (آهنگ ضد تایسون) با عنوان "خط صاف" منتشر کرد که دفاع از باور به تئوری زمین مسطح و اشاره‌ای به سایر تئوری‌های توطئه مثل "مارمولک‌های آینه"، "شبیه سازی انسان" و... است. برادر زاده تایسون، یک رپر جوان با آهنگ "صاف به واقعیت" جواب او را داد. خود تایسون هم در برنامه نایتلی شو پاسخ او را داد.
در آوریل آن سال بی. او. بی در یک نوار ۴۵ دقیقه‌ای در مورد باورش به نظریه زمین مسطح پاسخ داد. ترانه او همچنین وجود سلاح اتمی و تکامل را زیر سوال برد و گفت یک سازمان بزرگ استخوان‌های دایناسور‌ها را در زمین کاشته است.

در سپتامبر ۲۰۱۷ او یک کمپین جمع آوری کمک ایجاد کرد تا بتواند یک ماهواره بخرد و آن‌ها را به فضا بفرستد تا ثابت کند سیاره واقعا صاف است. در ماه نوامبر او ۶ هزار دلار از هدف ۱ میلیون دلاری خود را جمع کرد.

کاری ایروینگ، بازیکن ان بی‌ای هم اعتقاد دارد زمین صاف است. او در مصاحبه اخیر خود گفت: «زمین صاف است. من به شما می‌گویم. این واقعیت درست جلوی چشمان ما است. آن‌ها به ما دروغ می‌گویند.» تیلا تکیلا خواننده آمریکایی هم در توئیتر اعتقادش به صاف بودن زمین را ابراز کرد. البته توییتر بعد از اظهارات طرفدار نازی صفحه او را بست.

بسیاری از سلبریتی‌ها روایت رسمی از حملات ۱۱ سپتامبر به آمریکا را زیر سوال می‌برند
بسیاری از بازیگران طومار «بازیگران و هنرمندان برای حقیقت ۱۱ سپتامبر» را امضا کردند که از باراک اوباما می‌خواست اجازه یک بررسی جدید و کاملا مستقل برای تعیین اینکه در ۱۱ سپتامبر دقیقا چه اتفاق افتاد را بدهد.

تعدای نظریه جایگزین در مورد این حملات وجود دارد که عموما می‌گوید دولت آمریکا در مورد آنچه اتفاق افتاد و اینکه چه کسی پشت حملات بوده دروغ می‌گوید. بسیاری از این نظریات بعد از مستند "تغییر نرم" مطرح شد.

مارک روفالو، بازیگر آمریکایی در مورد این حملات در سال ۲۰۱۷ گفت: «من پایین آمدن ساختمان‌ها را دیدم و گیج شدم. اولین واکنش من این بود که ساختمان‌ها اینطور فرو نمی‌ریزند. این حقیقت که تحقیقات ۱۱ سپتامبر از لحظه ضربه هوایپما تا لحظه ریزش ساختمان انجام شده است و هیچ چیز قبل و بعد آن نبوده و به نظر من تحقیقات را کاملا نادرست می‌کند. وقتی به دنبال تحقیق در مورد جرمی هستید باید انگیزه را بیابید. ما چنین کاری نکردیم. این حادثه بزرگترین صحنه جرم است و هنری کسینجر مظنون است. از کجا معلوم؟ هیچکس نمی‌داند در واقع چه اتفاقی افتاد است.»

به گزارش هافینگتون پست مارتین شین، بازیگر آمریکایی گفت: «به وضوح پرسش‌های بی پاسخ زیادی وجود دارد. نکته این است که ساختمان ۷ چطور در آن شرایط مشکوک فرو ریخت.» چارلی شین، پسر مارتین در فیلم "بامداد سپتامبر" که روایت رسمی ۱۱ سپتامبر را زیر سوال می‌برد بازی کرده است که این فیلم هیچگاه تمام نشد.

ترامپ گفت: «وقتی حادثه ۱۱ سپتامبر اتفاق افتاد، مردمی در آن طرف نیوجرسی در حال پایکوبی بودند.»
در سال ۲۰۱۵ وقتی دونالد ترامپ نامزد ریاست جمهوری بود در یک سخنرانی در مورد حملات ۱۱ سپتامبر به مراکز تجارت جهانی مساله‌ای مرتبط با تئوری توطئه مطرح کرد مبنی بر اینکه اعراب در نیوجرسی این حادثه را با «رقصیدن در خیابان و روی پشت بام» جشن گرفته اند. او بعدا گفت: گزارشگری که ظاهرا این رویداد را پوشش داده بعد از فشار واشنگتن پست داستان خود را تغییر داده است.

او به‌ای بی سی گفت: «اتفاق افتاد. من دیدم. در تلوزیون بود، آن را دیدم. افرادی بودند که در سمت دیگر نیوجرسی در حال پایکوبی بودند؛ جایی که جمعیت عرب نشین زیادی دارد.»
مدرکی برای چنین ادعایی وجود ندارد.

ترامپ سپس در برنامه رادیویی یک نظریه پرداز توطئه به نام الکس جونز شرکت کرد. او می‌گوید ۱۱ سپتامبر کار خودی هاست، تیراندازی دبستان سندی هوک یک فریب بود و پنتاگون مواد شیمیایی وارد آب می‌کند تا قورباغه‌ها را همچنسگرا کند.

ترامپ در روز حملات به یک رسانه محلی گفته بود یکی از ساختمانش هایش حالا بلندترین ساختمان شهر است. ترامپ در مدت ریاست جمهوری خود از بسیاری از تئوری‌های توطئه حمایت کرده است.

کایلی جنر تحت تاثیر "پسدمه" است
در می ۲۰۱۵ کایلی جنر یک تصویر از رد رنگ سفید هواپیما‌ها به اشتراک گذاشت. تئوری توطئه "پسدمه" می‌گوید هواپیما‌ها در هنگام پرواز مواد شیمیایی یا بیولوژیک منتشر می‌کنند. بر اساس این نظریه دولت این پسدمه یا رد سفید هواپیما‌ها را علنی نمی‌کند، چون از آن برای کنترل مردم، تغییر عوامل زیست محیطی و ایجاد مشکلات بهداشتی استفاده می‌کند.
رد سفید به جا مانده از حرکت هواپیما‌ها در واقع بخار آب پشت هواپما‌هایی است که در شرایط جوی خاص پروزا می‌کنند که به آن پسدمه می‌گویند.

کاینه وست فکر می‌کند دولت ایدز را به وجود آورده است تا سیاه پوستان و همجنسگرا‌ها را بکشد از زمانی که ایدز در سال ۱۹۸۰ کشف شد نظریاتی وجود داشتند مبنی بر اینکه این بیماری ساخته دست بشر است. برجسته‌ترین نسخه این تئوری این است که این بیماری نتیجه آزمایش سیا برای کشتن مردم آفریقا بوده است، اما از مسیر خود منحرف شده است.

کانیه وست در یکی از آهنگ هایش به این موضوع اشاره می‌کند: «من می‌دانم دولت ایدز را اداره می‌کند، اما حدس می‌زنم ما فقط باید آنطور که وزیر می‌گوید دعا کنیم.» رولینگ استون در سال ۲۰۰۶ از او پرسید آیا او واقعا به این تئوری باور دارد. او تایید کرد و گفت: این بیماری برای کشتن سیاهان و همجنسگرا‌ها تولید شده است.

اسپایک لی هم تاکید کرد که ایدز یک بیماری مهندسی شده توسط دولت است.

ماریون کوتیار و ووپی گلدبرگ فرود آمدن انسان بر ماه را زیر سوال برده اند
کوتیار می‌پرسد آیا فرود آمدن انسان بر ماه واقعا اتفاق افتاده است. «مستندات زیادی در مورد این مساله دیدم و شگفت زده شدم. در هر صورت من تمام چیز‌هایی که آن‌ها می‌گویند را باور ندارم.»
ووپی گلدبرگ، بازیگر آمریکایی می‌پرسد چه کسی از نیل آرمسترانگ و باز آلدرین فیلم گرفته است و می‌پرسد اگر در آنجا هوا وجود ندارد چرا پرچم آمریکا تکان می‌خورد؟ به نظر می‌رسد او بعد از مرگ آرمسترانگ از نظر خود برگشت.

دختر مایکل جکسون فکر می‌کند پدرش کشته شده است   پاریس جکسون، دومین فرزند مایکل جکسون و بازیگر و مدل اوایل سال جاری گفت: پدرش کشته شده است. «واضح است. تمام نشانه‌ها حکایت از آن دارد. این مساله مانند تئوری توطئه می‌ماند، اما طرفدران واقعی و اعضای خانواده می‌دانند. برنامه ریزی شده بود.» دختر مایکل جسکون گفت: خیلی‌ها پدر او را مرده می‌خواستند و او خواهان اجرای عدالت است.

بر اساس گزارش کالبد شکافی مایکل جسکون، این خواننده به دلیل ترکیب دارو‌ها که منجر به ایست قلبی شده است، درگذشت.

جنی مک کارتی، راب اشنایدر، دونالد ترامپ، بیل مائر و رابرت دنیرو معتقدند نیازی به واکسن نیست
تئوری‌های توطئه در مورد واکسیناسیون از سودمند نبودن تا عامل اوتیسم بودن را شامل می‌شود. هیچکدام از این‌ها ثابت نشده است. دهه‌ها تحقیق اثر واکسن زدن بر سلامت عمومی را نشان می‌دهد و این افسانه که واکسن موجب اوتیسم می‌شود مدتهاست بی ارزش شده است.  با این وجود بسیاری از سلبریتی‌ها هنوز به آن باور دارند.

راب اشنایدر، رابرت دنیرو و جنی مک کارتی نمونه برجسته آن هستند. ترامپ هم در مناظرات اولیه جمهوری خواهان در سال ۲۰۱۵ بدون هیچ مدرکی گفت که فرزند یکی از کارمندان واکسن زد و یک هفته بعد تب بسیار شدیدی گرفت و الان اوتیسم دارد. ترامپ تا به حال چند بار در مورد این مساله توئیت کرده است.

جیم کری صد نوروتوکسین است
جیم کری می‌گوید او ضد واکسن نیست، اما به یک نظریه توطئه مشابه اعتقاد دارد. واکسن شامل تیومرسال است که حاوی جیوه است و برای بچه‌ها خطرناک است. هیچ ارتباطی بین تیومرسال و اوتیسم وجود ندارد. در هر صورت این ماده شیمیایی از سال ۲۰۰۱ در آمریکا برای واکسیناسیون بچه‌ها استفاده نشده است.

تئودور نیوجنت فکر می‌کند گرمایش زمین دروغ است
نیوجنت در سال ۲۰۱۲ گفت:  «گرمایش جهانی توسط بشر هرگز اثبات نشده است. این بر اساس علم اشتباه است.»

جرمی کلارکسون مجری "تخته گاز" یکی دیگر از انکار کنندگان گرمایش زمین است. «افسانه علمی، رونق یافته است. امروز همه این‌ها توسط علاقه‌مندان گرمایش زمین نوشته می‌شود.»

دونالد ترامپ هم مکررا اعلام کرده گرمایش زمین فریب است که توسط چین اختراع شده است. او در سال ۲۰۱۳ در توئیتی گفت: ما باید بر هوای تمیز و زیبا تمرکز کنیم نه گرمایش زمین پرمصرف و گران. چین و دیگران به هوای ما آسیب می‌زنند.»

تقریبا تمام دانشمندان اقلیم شناس باور دارند گرمایش زمین واقعی است.

ام. آی.‌ای فکر می‌کند سیا گوگل و فیسبوک را به وجود آورده است و می‌تواند جریان اطلاعات را کنترل کند
این رپر در سال ۲۰۱۰ دلیل عدم استفاده از فیسبوک را فاش کرد. به گفته او این شرکت توسط دولت‌های جهان کنترل می‌شود. «تمام دولت‌ها با گوگل در ارتباط هستند و می‌توانند موتور جستجو را طوری تغییر دهند که فقط چیز‌هایی که آن‌ها می‌خواهند دیده شود. من می‌خواهم بچه‌ها از این شرایط دیجیتال آگاه شوند.»

دولت آمریکا برای توسعه گوگل و فیسبوک مشارکت کرده است. این مساله تقریبا برای همه شرکت‌های تکنولوژی وجود دارد. آرپانت، همتای پیشین اینترنت امروزی توسط وزارت دفاع در سال ۱۹۶۰ تاسیس شد. سیا به طور ویژه یک بازوی سرمایه گذاری دارد که در کمپانی‌های تکنولوژی سرمایه گذاری می‌کند.

فیسبوک بار‌ها به دولت چین اجازه داده برخی سایت‌ها را در این اپلیکیشن سانسور کند. اما گوگل اجازه سانسور نتایج را نمی‌دهد و در چین رسما فیلتر است. هر دو پلتفرم با ماموران دولتی برای جنگ با تروریسم همکاری می‌کنند.

ترنس هاوارد باور دارد که یک ضربدر یک برابر با ۲ است و تمام ریاضی اشتباه است
ترنس داشون هاوارد، بازیگر آمریکایی با ریاضی مخالف است و تئوری منطقی خود را دارد که به آن "تریلوژی" می‌گوید. بر این اساس ریاضی ما اشتباه است. این دید او وقتی به وجود آمد که او در موسسه پرت، مهندسی شیمی می‌خواند و با استاد خود در مورد یک ضربدر یک بحث کرد.

او به رولینگ استون می‌گوید: «یک ضربدر یک می‌شود دو؛ چون ریشه دوم چهار، دو است پس ریشه دوم دو چند است؟ باید یک باشد.»

در واقع یک ضربدر یک دو می‌شود. هوارد هرگز مدرک خود را نگرفت. هرچند او می‌گوید از دانشگاه دولتی کالیفرنیای جنوبی مدرک دکتری گرفته است.

او می‌گوید: «آخرین قرنی است که بچه‌های ما فکر می‌کنند یک ضربدر یک می‌شود یک. بیست سال دیگر می‌فهمند جواب دو است. ما حقیقت جدید را نشان می‌دهیم. ریاضیات عام جدید.»

دیو ماستین می‌گوید اوباما تیراندازی در ملاء عام را سازماندهی کرد که قانون کنترل سلاح تصویب شود
در سال ۲۰۱۲ بنیانگذار گروه متال مگادث در کنسرت سنگاپور گفت باراک اوباما تیراندازی آورورا و ویسکانسین را برنامه ریزی کرده است تا تحریم اسلحه را تصویب کند. از زمان انتشار صحبت‌های او، بسیاری از پخش کنندگان او را به خاطر اعتقادش مورد انتقاد قرار داده اند.

جیدن اسمیت باور دارد مناطق پنهانی روی زمین مثل واکاندا وجود دارد که از نظر فناوری پیشرفته‌تر هستند
جیدن اسمیت، رپر آمریکایی سابقه گفتن و انجام دادن چیز‌های عجیب را دارد و یک تئوری که توسط او بیان شده از همه برجسته‌تر است. او گفت: فکر می‌کند جایی شبیه واکاندا در جهان مارول روی زمین وجود دارد. در جهان مارول، واکاندا کشوری در آفریقا است که فناوری پیشرفته خود را قبل از اینکه برای جهان آشکار شود پنهان کرده است.

اسمیت می‌گوید: «فناوری که ما الان داریم حداکثر ظرفیت بشر نیست؛ و مناطقی در جهان وجود دارد که فناوری در آنجا از آنچه ما داریم برتر است.»

نمایندگان این سلبریتی‌ها به درخواست اینسایدر برای توضیح پاسخ ندادند.

منبع: فرارو

کلیدواژه: سلبریتی تئوری توطئه رپر

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت fararu.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فرارو» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۸۲۴۴۹۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

عزم و اراده قوی مسئولان، توطئه‌های دشمنان را خنثی می‌کند 

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما؛ مرکز قم، آیت الله سید محمد سعیدی تولیت آستان مقدس حضرت فاطمه معصومه (س) امروز در دیدار استاندار قم گفت: همه مسئولین و مدیران وظیفه دارند با قدم برداشتن در مسیر توسعه، پیشرفت و تحول کشور، در حد توان خود، بار از روی دوش نظام بردارند و ریشه‌های نا امیدی و یاس را بخشکانند.

تولیت آستان مقدس حضرت فاطمه معصومه (س) خاطر نشان کرد: دشمنان ایران اسلامی همواره با ایجاد یاس و نا امیدی می‌خواهند حضور مردم در صحنه‌های مختلف را کمرنگ کنند، اما باید بدانند با برنامه ریزی درست مسئولان این هدفشان محقق نمی‌شود.

وی افزود: در راه رسیدن به قله‌های پیشرفت و اقتدار باید منویات و توصیه‌های رهبر معظم انقلاب بعنوان فردی باتجربه و دلسوز مورد توجه مسئولان و مردم قرار گیرد.

حجت الاسلام والمسلمین سیدعلی اکبر اجاق نژاد تولیت مسجد مقدس جمکران در دیدار استاندار قم با اشاره به اهمیت شهر مقدس قم به دلیل وجود اماکن مذهبی و حوزه‌های علمیه گفت: خدمت در این شهر دارای اجر فراوان است که البته به همان میزان زحمت و دشواری‌های زیادی هم دارد.

وی با اشاره به تلاش همه دست اندرکاران برپایی جشن‌های نیمه شعبان در مسجد مقدس جمکران گفت: با وجود تهدید‌های گسترده و جدی با هدف کمرنگ کردن حضور مردم در این مکان مذهبی ارزشمند، شاهد هیچ اتفاق ناگواری نبودیم.

تولیت مسجد مقدس جمکران گفت: البته باید در نظر داشت تهدیدات دشمنان ادامه دارد و تمام شدنی نیست.

وی همچنین با اشاره به برخی دغدغه‌ها و مشکلات اهالی جمکران از مسئولان خواست برای رفع مشکلات زیرساختی و توسعه و آبادانی این منطقه بیش از پیش تلاش کنند.

دیگر خبرها

  • قدرت نیروهای مسلح ایران در دنیا کم‌نظیر است
  • مسی ارزان شد: قیمت لئو را باور نمی‌کنید!‏
  • نبرد غیرقابل باور جانوری که در مقابل زهر مار‌ها مصونیت دارند + فیلم
  • چند باور غلط در مورد عسل
  • الخلیفی و چفرین: باور کنید سوپرلیگ را شکست دادیم!‏
  • کتابی که تئوری کودتای رضا شاه بود
  • باور کنید، این برزیل هیچوقت تسلیم نمی‌شود
  • کشف چیز‌های عجیب در کالبد شکافی سلبریتی‌های درگذشته!
  • عزم و اراده قوی مسئولان، توطئه‌های دشمنان را خنثی می‌کند 
  • مبالغ پرداختی به سلبریتی‌ها برای حضور در صدا وسیما