Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرگزاری فرانسه، "سباستین پینرا" روز گذشته طی سخنرانی خاطر نشان کرد: استفاده بیش از حد از اهرم خشونت و قدرت وجود داشته است. سوءاستفاده از قدرت و ارتکاب جرائمی نیز گزارش شده است. طی ناآرامی‌های اخیر حقوق همه افراد مورد احترام قرار نگرفت.

این اظهارات پینرا در حالی مطرح شده است که پیش از این پلیس شیلی به اعمال خشونت و نقض حقوق بشر طی اعتراض های اخیر متهم شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

در این راستا سازمان ملل و سازمان عفو بین الملل نیز قرار است تیم هایی را برای تحقیقات در این زمینه به شیلی اعزام کنند.

سباستین پینرا در ادامه اظهاراتش گفت: هیچ مصونیتی برای افرادی که دست به خشونت زده اند و همچنین آنهایی که بیش از حد از اهرم زور و قدرت استفاده کرده اند، وجود ندارد. بهترین اقدام را در  راستای منافع قربانیان خشونت ها طی اعتراض های اخیر انجام خواهیم داد.

براساس گزارش های رسمی، بیش از ۲۰۰ نفر به دنبال اعتراض های اخیر شیلی با جراحت بینایی مواجه شده و حتی برخی نیز یک چشم خود را از دست داده اند. گفته شده بیشتر این جراحات ناشی از تیراندازی های نیروهای پلیس بوده است.

پینرا همچنین از توافق حاصل شده اخیر که براساس آن قرار است در شیلی قانون اساسی جدیدی تنظیم شود، استقبال کرد. وی افزود: اگر مردم بخواهند ما در مسیر اجرای یک قانون اساسی جدید حرکت خواهیم کرد.

براساس جدیدترین نظرسنجی انجام شده در شیلی، حدود ۶۷ درصد از مردم حامی تنظیم قانون اساسی جدید در این کشور هستند.

تظاهرات در شیلی از روز ۱۸ اکتبر (۲۶ مهر) در اعتراض به افزایش بهای بلیت مترو آغاز شد و اندک اندک به مخالفت با وضع موجود در کشور منتهی شد که با غارتگری، آتش افروزی و درگیری های روزانه بین معترضان و نیروهای پلیس همراه بود. معترضان به دستمزدهای پایین، هزینه های بالای بخش آموزش و بهداشت و شکاف عمیق بین فقیر و غنی در کشوری اعتراض دارند که به لحاظ سیاسی و اقتصادی تحت سلطه چند خانواده قدیمی و نخبه است.

پس از هفته ها اعتراض و تظاهرات خشونت بار، اکثر نظرسنجی ها نشان می دهد که جنبش اعتراضی شیلی از حمایت ۷۵ درصد از مردم این کشور برخوردار است. 

چند روز پس از روی کار آمدن پینرا در مارس ۲۰۱۸میلادی، دولت وی اعلام کرد که اجازه بررسی لایحه اصلاح قانون اساسی را نخواهد داد. «میشل باشلت» رئیس جمهوری سابق شیلی این لایحه را تقدیم کنگره کرده بود.

برچسب‌ها سباستین پینرا شیلی سانتیاگو پروندهٔ خبری اعتراض‌های مردمی در شیلی

منبع: ایرنا

کلیدواژه: شیلی سانتیاگو شیلی سانتیاگو

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۸۲۴۵۵۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اسرائیل به ایران حمله کند جنگ جهانی سوم به راه می‌افتد

آفتاب‌‌نیوز :

به گزارش رویترز، رئیس جمهور ونزوئلا حمله تنبیهی ایران علیه اهدافی در اراضی اشغالی را موجه دانست.

«نیکلاس مادورو» رئیس جمهور ونزوئلا روز سه شنبه اعلام کرد که رژیم صهیونیستی با حمایت آمریکا قوانین بین اللملی را نقض و هرج و مرج به پا می‌کند.

رئیس جمهور ونزوئلا گفت اگر کشور دیگری هم در دنیا به سفارت آمریکا در هر جا حمله کند، آیا آمریکا ساکت می‌ماند؟ در این صورت آمریکا به آن کشور حمله می‌کرد.

رئیس جمهور ونزوئلا نسبت به هر گونه تشدید تنش از جانب نتانیاهو علیه ایران هشدار داد و گفت: اگر رژیم صهیونیستی به دنبال پاسخ به حمله ایران باشد، جنگ جهانی سوم به راه می‌افتد.

منبع: خبرگزاری مهر

دیگر خبرها

  • آمریکا ۱۶ فرد و دو نهاد ایرانی را تحریم کرد
  • دستگیری 9 کارمند گوگل به دلیل اعتراض به قرارداد با رژیم اسرائیل + عکس
  • قصد رئیس جمهور گرجستان برای وتوی قانون عوامل خارجی
  • بایدن این بار در زادگاهش با معترضان جنگ غزه مواجه شد
  • مقابله پلیس با اعتراضات مخالفان دولتی در گرجستان
  • اسرائیل به ایران حمله کند جنگ جهانی سوم به راه می‌افتد
  • تشدید رفتار خشونت‌آمیز
  • نتانیاهو و سرکردگان اسراییل مسوول تنش اخیر در خاورمیانه هستند
  • جزئیات افزایش مبلغ جریمه‌های رانندگی؛ روش اعتراض اینترنتی به جریمه‌ها
  • جزییات افزایش مبلغ جریمه رانندگی و نحوه اعتراض