Web Analytics Made Easy - Statcounter

خبرگزاری آریا- ارتش سوریه حمله عناصر گروه تروریستی «جبهه النصره» در حومه لاذقیه واقع در شمال غرب این کشور را دفع کرده است.
به گزارش سرویس بین الملل خبرگزاری آریا به نقل از روسیا الیوم، ارتش سوریه حمله عناصر جبهه النصره در محور کبانه در جبل الاکراد واقع در حومه شمالی لاذقیه را دفع کرده است.
بر اساس این گزارش، شماری از نیروهای دو طرف در این حمله کشته یا زخمی شدند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


مناطق حومه شمالی لاذقیه جزو مناطق کاهش تنش ادلب به شمار می‌آید که در سال 2017 در مذاکرات صلح آستانه بر سر آن توافق شد.
پیشتر، منابع سوری از آغاز مرحله دوم عملیات ارتش سوریه در ادلب خبر داده و اعلام کردند که ارتش این کشور به دنبال محاصره تروریست‌های گروهک تحریر الشام در شهر راهبردی «معرة النعمان» در شمال غرب سوریه است.
بنا بر گزارش‌ها، ارتش سوریه پس از حملات توپخانه‌ای و هوایی به مواضع تروریست‌ها اقدام به عملیات نظامی در جنوب شرق استان ادلب کرده است.

نبرد سنگین ارتش سوریه با تروریست‌ها در حومه لاذقیه
منابع سوری از نبرد سنگین ارتش سوریه با تروریستهای جبهه النصره در حومه لاذقیه در شمال غربی سوریه خبر دادند.
به گزارش روسیاالیوم، یک منبع نظامی سوری از یورش شدید تروریستهای جبهه النصره به حومه لاذقیه در شمال غربی سوریه خبر داد.
این منبع بیان کرد: نیروهای ارتش سوریه این یورش سنگین تروریستهای جبهه النصره را به حومه لاذقیه در شمال غربی سوریه دفع کرده اند. شماری از نیروهای ارتش سوریه بر اثر این یورش کشته شده اند.
منبع سوری اعلام کرد: هم اکنون ارتش سوریه در حال نبرد سنگین با تروریستهای جبهه النصره برای بازپس گیری کمین هایی است که در آغاز یورش تروریستهای جبهه النصره از دست داده است.
از سوی دیگر برخی منابع سوری گزارش دادند که درگیری ها در محور کبانه در جبل الاکراد در حومه شمالی لاذقیه جریان دارد و جنگنده های سوریه در حال بمباران مواضع تروریستهای جبهه النصره هستند.

یک کشته در درگیری‌های شهر الباب
در درگیری‌های روز یکشنبه میان معترضان و نیرو‌های پلیس محلی مورد حمایت ترکیه در شهر الباب در شمال سوریه دست یک غیر نظامی کشته و یک تن دیگر زخمی شد.
به گزارش خبرگزاری فرانسه، سازمان موسوم به دیده بان حقوق بشر سوریه که مرکز آن در لندن است، اعلام کرد درگیری میان معترضان و نیرو‌های پلیس محلی مورد حمایت ترکیه در شهر الباب پس از بازداشت فرد متهم به دست داشتن در انفجار خودروی بمب گذاری شده در این شهر رخ داد.
دیده بان حقوق بشر سوریه افزود بر اثر انفجار خودروی بمب گذاری شده در شهر الباب که تحت کنترل گروه‌های مسلح سوری مورد حمایت ترکیه است، دست کم 19 غیر نظامی کشته و 13 تن دیگر زخمی شدند. این انفجار روز شنبه و در محل توقف تاکسی‌ها و اتوبوس‌های مسافربری در شهر الباب رخ داد.

انفجار مین در یکی از روستاهای شهر تل تمر سوریه
تلویزیون الاخباریه سوریه از انفجار یک مین زمینی در روستای الدشیشه در حومه غربی تل تمر و خسارت دیدن خانه یکی از شهروندان سوری بر اثر این انفجار خبر داد.
الاخباریه همچنین از ربوده شدن 25 جوان روستا‌های حومه رأس العین از سوی گروه‌های مسلح مورد حمایت ترکیه و انتقال آن‌ها به مکان نامعلوم خبر داد.

آمریکا کاروانی از خودرو‌های حامل تجهیزات نظامی را به `قامشلی` سوریه فرستاد
آمریکا با نقض قوانین بین‌الملل، کاروانی از خودرو‌های حامل کمک‌های لجستیک را به شهر قامشلی سوریه اعزام کرد.
به گزارش شبکه تلویزیونی الاخباریه سوریه، آمریکا در ادامه نقض قوانین بین‌المللی، کاروانی از خودرو‌های حامل کمک‌های لجستیک را از شمال عراق به شهر قامشلی در استان الحسکه سوریه اعزام کرد.
این کاروان متشکل از ده خودرو و حامل تجهیزاتی است که در حوزه مهندسی نظامی کاربرد دارند.
منابع رسانه‌ای در قامشلی با رصد کردن ورود این کاروان به شهر اعلام کردند، خودرو‌ها حامل بلوک‌های بتونی هستند که معمولا در پایگاه‌های نظامی کاربرد دارند، ضمن اینکه برخی از خودرو‌ها حامل تانکر‌هایی هستند که محموله آنها برای تجهیز دو پایگاه نظامی حومه شمالی الحسکه است.
این اقدامات پس از آن صورت می‌گیرد که دونالد ترامپ، رئیس‌جمهور آمریکا پیش از این ادعا کرد نیروهای کشورش را از سوریه خارج می‌کند اما اندکی پس از آن اعلام کرد شماری از نظامیان آمریکایی برای حفاظت از چاه‌های نفت سوریه در این کشور باقی می‌مانند.

تحرکات مشکوک و خطرناک داعش در مرز عراق و سوریه
منابع وابسته به حشد الشعبی از تحرکات مشکوک داعش با حمایت آمریکایی ها در نزدیکی مرز عراق با سوریه خبر دادند.
عادل الکرعاوی از فرماندهان حشد الشعبی عراق از تحرکات مشکوک و عجیب داعشی ها و خانواده های آنها در مرزهای عراق با سوریه و نقش آمریکایی ها در آن خبر داد و اعلام کرد: این تحرکات از طریق دوربین های حراراتی رصد شده است که آمریکا از آنها حمایت می کند. آمریکا اردوگاه های را برای آنها در نزدیکی عراق و سوریه امن کرده است.
این فرمانده عراقی بیان کرد: اینکه واشنگتن از داعشی ها حمایت می کند گواه بر طرح جدید و خطرناک آمریکاست که به دنبال بهره برداری از آن با استفاده از شرایط و اوضاع عراق هستند.

منبع: خبرگزاری آریا

کلیدواژه: تحولات سوریه

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.aryanews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری آریا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۸۲۴۶۶۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

روزنامه اطلاعات: چرا بند ناف کشور و اقتصاد به بند ناف دلار بسته شده؟

روزنامه اطلاعات نوشت: علیرغم موفقیت‌های دفاعی و نظامی کشور، در حوزه اقتصاد تقریباً هیچ هماهنگی و نقشه راهی که در این جنگ گسترده مقوم جبهه رویارویی موفقیت آمیز و کم آسیب باشد وجود ندارد.   در حوزه‌های اجتماعی و در نگه‌داشت سرمایه‌اجتماعی که در این نبرد بهترین پشتوانه است نیز ضعف‌های اساسی داریم و گاه کارهایی می‌کنیم که به اعتماد و آرامش مردم لطمه می‌زند و حتی آزارشان می‌دهد.   چرا باید بند ناف کشور و اقتصاد و کسب و کار مردم این همه به بند ناف دلار بسته باشد؟ به چه دلیل باید با یکی دو خبر و اتفاق، بازار بورس چنان رنگ سرخ بگیرد که گویا یک سطل خون، بر نماد تالار پاشیده‌اند؟ چرا باید شاهد نوسان‌های متعدد ارزی و تورمی در جامعه باشیم که دستمان را در پوست گردو بگذارد و بر شدت محافظه کاری ما بیفزاید؟   بخش مهمی از این نوسانات محصول بی‌تدبیری سیاستگذاری‌های نادرست، تأخیر در انجام اصلاحات ساختاری و بی‌دانشی یا کم دانشی در نظام تصمیم‌گیری است.   یادمان باشد که اگر مشکلات این حوزه را رفع نکنیم و به مشکلات مردم بی‌توجه بمانیم و همچنان بستر رشد فساد و رانت و تبعیض و نابرابری گسترده باشد و گرانی و تورم و بیکاری و فاصله‌های طبقاتی هر روز فشارش را بر گلوی اکثریت مردم بیشتر و بیشتر کند، قادر به پیروزی در این نبرد نخواهیم بود.   این سوی جبهه اگر مهم‌تر از آن سوی جبهه نباشد، هیچ کمتر از آن نیست. کانال عصر ایران در تلگرام

دیگر خبرها

  • تحولات اوکراین|اوضاع در جبهه نبرد به نفع مسکو تغییر کرده است
  • سردار شهید حجازی؛ از مقابله با داعش تا ترور شخصیت در سریال هالیوود
  • پولیتیکو: جبهه اوکراین تابستان فرو می پاشد
  • حمله موشکی سنگین حزب الله علیه مواضع اسرائیل/نبرد شدید مقاومت فلسطین با ارتش اسرائیل در مرکز نوار غزه/شمار شهدای نوار غزه به ۳۳ هزار و ۸۴۳ تن رسید
  • حمله موشکی سنگین حزب الله علیه مواضع اسرائیل/نبرد شدید مقاومت فلسطین با ارتش اسرائیل در مرکز نوار غزه/شمار شهدای نوار غزه به ۳۳ هزار و ۸۴۳ نفر رسید
  • حمله موشکی سنگین حزب الله علیه مواضع اسرائیل/نبرد شدید مقاومت فلسطین با ارتش اسرائیل در مرکز نوار غزه
  • چرا بند ناف کشور و اقتصاد به دلار بسته شده؟
  • روزنامه اطلاعات: چرا بند ناف کشور و اقتصاد به بند ناف دلار بسته شده؟
  • نارضایتی زلنسنکی از کمک غرب به اسرائیل
  • جدیدترین موضع گیری السودانی درباره روابط با ایران و آمریکا