Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرنگار مهر، علی کارآموز در جلسه شورای آموزش و پرورش که با دستور کار بررسی وضعیت هنرستانهای یزد برگزار شد، اظهار داشت: آموختن یک مهارت برای دانش آموزان فارغ التحصیل یکی از نیازهای اساسی توسعه متوازن است و اکنون با توجه به بهبود فضای جامعه و پذیرش خانواده ها برای تحصیل دانش آموزان در هنرستانها، متقاضیان بسیاری برای تحصیل در این رشته ها داریم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با تاکید بر اینکه در این شرایط نیاز به ساز و کارهایی در حوزه آموزش های رسمی و غیررسمی داریم، افزود: در حال حاضر هفت نوع آموزش خاص در هنرستانهایی تحت عناوین جوار کارخانه، شبانه روزی، وابسته، دولتی، نمونه دولتی و ... به تعداد ۹۴ هنرستان شامل ۸۳ مورد در بخش دولتی و بقیه در بخش غیردولتی فعالیت دارند.

کارآموز ادامه داد: در حال حاضر ۱۶ هزار و ۲۷۴ دانش آموز در ۴۵ هنرستان فنی و حرفه ای و ۴۹ کاردانش مشغول به تحصیل هستند.

وی یادآور شد: اولین هنرستان استان یزد در سال ۱۳۳۵ و آخرین آن در سال جاری در شیفت دوم یک مدرسه راه اندازی شد که بر این اساس میانگین سنی هنرستانهای استان یزد ۲۹ سال است.

معاون متوسطه آموزش و پرورش استان یزد، درصد پوشش دانش آموزان دختر و پسر را ۳۷.۴ درصد اعلام کرد و افزود: این شاخص در کشور ۳۶ درصد است.

وی با اشاره به اینکه بر اساس برنامه ششم توسعه باید تا پایان این برنامه ۵۰ درصد دانش آموزان در هنرستانها مشغول به تحصیل باشند، اظهار داشت: اکنون این آمار در شهرستانهای بافق، بهاباد، تفت، میبد، اردکان، زارچ و ناحیه یک یزد مطلوب است اما در برخی شهرها نظیر مروست، خاتم و نیر، فاصله زیادی با برنامه داریم.

کارآموز با بیان اینکه در این زمینه با مشکلاتی مواجه هستیم، افزود: عدم تخصیص اعتبارات تعمیراتی و موارد مصرفی هنرستانها از چالش های موجود است که در این راستا ۱۵ میلیارد تومان اعتبار برای هنرستانهای دولتی و ۲ میلیارد تومان نیز برای هنرستانهای شبانه روزی پیش بینی شده که این درخواست به استانداری ارائه شده است.

وی از ناتمام ماندن پروژه های عمرانی هنرستانها را یکی دیگر از چالشهای پیش روی توسعه هنرستانها برشمرد و بیان کرد: در حال حاضر چهار پروژه نیمه کاره در استان یزد وجود دارد و این در حالی است که با کمبود جدی فضاهای آموزشی و کارگاهی برای جذب هنرجوی بیشتر مواجه هستیم.

کد خبر 4774882

منبع: مهر

کلیدواژه: یزد بوشهر زلزله شهرکرد ایلام گرگان شیراز هفته وحدت قزوین خطبه های نماز جمعه سفر استانی تئاتر کودک و نوجوان بیرجند بارش برف قیمت بنزین

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۸۲۴۷۴۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

راه‌اندازی مدارس سمپاد عشایری در ۳ استان کشور

به گزارش خبرگزاری مهر، حمید طریفی حسینی معاون وزیر آموزش و پرورش اظهار کرد: ما امسال موافقت اصولی راه‌اندازی مدارس سمپاد عشایری را در ۳ استان خوزستان، آذربایجان غربی و گلستان اخذ کردیم. یک مدرسه سمپاد عشایری هم در استان فارس داریم که از سال‌های گذشته فعالیت می‌کرده اما در بقیه مناطق کشور مدرسه سمپاد عشایری نداشتیم.

وی ادامه داد: برای اولین بار بود که پس از سال‌ها با راه‌اندازی این مدارس موافقت شد و برای سال تحصیلی پیش رو یکی از استان‌ها توانسته زیرساخت لازم را فراهم کند تا ما بتوانیم از مهرماه حدود ۴۰ دانش‌آموز در دوره اول متوسطه در گروه پسران در آذربایجان غربی داشته باشیم.

معاون وزیر آموزش و پرورش اضافه کرد: اکنون هم ثبت‌نام این مدرسه ادامه دارد و دانش‌آموزان عشایر استان آذربایجان غربی می‌توانند این مدرسه را انتخاب کنند.

به گفته طریفی حسینی این مدرسه به صورت شبانه‌روزی اداره خواهد شد و یک فضای آموزشی خوب و کاملاً استاندارد است که در اختیار دانش‌آموزان قرار گرفته است.

معاون آموزش ابتدایی وزارت آموزش و پرورش تاکید کرد: در بین دانش‌آموزان عشایر، دانش‌آموزان بسیار با استعداد و بسیار باهوش و نخبه‌ای وجود دارد که بعضاً به خاطر مناطق عشایری و شرایط خاص زندگی آن‌ها، امکان تحصیل‌شان در مدارس شهری، سخت است و ما می‌خواهیم چنین مدارسی به صورت شبانه‌روزی در حوزه عشایر داشته باشیم تا بتوانیم این دانش‌آموزان با استعداد و نخبه را وارد و متناسب با استعدادشان زمینه مناسب و امکانات لازم را برای‌شان فراهم کنیم.

وی اضافه کرد: از مهرماه برای این مدرسه دانش‌آموز جذب می‌کنیم و سال به سال پایه‌های این مدرسه تکمیل خواهد شد، در دوره دوم متوسطه و همینطور برای گروه دختران برنامه‌ریزی خواهیم کرد که تکمیل شود.

طریفی حسینی گفت: استان خوزستان و گلستان هم موافقت اصولی دارند و از سال تحصیلی آینده با توجه به تمهید مقدماتی که باید انجام شود و حساسیتی که ما در مدارس سمپاد داریم از نظر فضای آموزشی و معلم و … که باید تأمین شود، برای سال آتی این دو استان هم دانش‌آموز جذب می‌کنند و به تدریج در بقیه استان‌ها نیز این مدارس راه‌اندازی خواهد شد.

کد خبر 6080727

دیگر خبرها

  • نام نویسی دانش آموزان برای تحصیل در حوزه‌های علمیه هرمزگان
  • نیمی از دانش‌آموزان مقطع متوسطه به سمت تحصیل در هنرستان رفتند
  • شرایط ثبت نام در آزمون های ورودی مدارس/ آخرین مهلت ثبت‌نام آزمون‌های ورودی مدارس سمپاد و نمونه دولتی
  • شرایط ثبت در آزمون های ورودی مدارس/ آخرین مهلت ثبت‌نام آزمون‌های ورودی مدارس سمپاد و نمونه دولتی
  • بیش از ۵۰ درصد از دانش آموزان شیر دریافت می‌کنند
  • راه‌اندازی مدارس سمپاد عشایری در ۳ استان کشور
  • صدور مجوز تأسیس دبیرستان نمونه دولتی دخترانه در گلبهار
  • راه‌اندازی مدارس سمپاد عشایری در سه استان کشور
  • جشن تکلیف دانش آموزان دختر خوانساری
  • تجهیز ۹۰ سالن برای امتحانات نهایی در استان ایلام