Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-04-25@06:50:48 GMT

مجلس لایحه ایجاد هشت منطقه تجاری را اصلاح کرد

تاریخ انتشار: ۲۷ آبان ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۵۸۲۴۸۹۴

مجلس لایحه ایجاد هشت منطقه تجاری را اصلاح کرد

نمایندگان مجلس شورای اسلامی ایرادات شورای نگهبان به لایحه ایجاد هشت منطقه آزاد تجاری- صنعتی، اصلاح محدوده دو منطقه آزاد تجاری صنعتی و ایجاد مناطق ویژه اقتصادی را رفع کردند.

نمایندگان در ادامه جلسه علنی امروز- دوشنبه- مجلس شورای اسلامی ایرادات شورای نگهبان به لایحه ایجاد هشت منطقه آزاد تجاری- صنعتی را اصلاح کردند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

بر مبنای این اصلاحیه؛ لایحه ایجاد هشت منطقه آزاد تجاری-صنعتی، اصلاح محدوده دو منطقه آزاد تجاری-صنعتی و ایجاد منطقه ویژه اقتصادی

علاوه بر این، بند یک ماده واحده این لایحه نیز اصلاح شد که بر این اساس در استان های گلستان (اینچه برون)، ایلام (مهران)، اردبیل (اردبیل)، سیستان و بلوچستان (سیستان)، کردستان (بانه، مریوان)، هرمزگان (جاسک)، بوشهر (بوشهر)، کرمانشاه (قصرشیرین) منطقه آزاد تجاری صنعتی مطابق نقشه های پیوست مصوب هیئت دولت ایجاد می شود.

بند دو ماده واحده نیز به شرح زیر اصلاح شد که بر اساس این ماده،  اراضی نیمه شمالی جزیره هرمز به وسعت ۲۱ کیلومتر مربع به هم پیوسته و راه اتصال دریای آن به جزیره قشم را مطابق نقشه پیوست، پس از تایید ستاد فرماندهی کل قوا به محدوده منطقه آزاد تجاری –صنعتی قشم ملحق و محدوده منطقه آزاد ماکو را مطابق نقشه های پیوست مصوب هیئت دولت اصلاح کند.

جز (پ) بند ۴ به شرح زیر به ماده واحده الحاق شد:

-تامین کلیه هزینه های احداث و نگهداری منطقه توسط سازمان اداره کننده (سرمایه گذار بخش خصوصی)

علاوه بر این، یک تبصره به عنوان تبصره سه به شرح زیر به ماده واحده الحاق شد:

بر اساس این تبصره، هزینه مربوط به استقرار و ارائه خدمات گمرکی در مناطق ویژه موضوع بند ۴ ماده واحده به نرخی که به تصویب هیئت وزیران می‌رسد، توسط دبیرخانه شورای عالی مناطق آزاد تجاری صنعتی و ویژه اقتصادی از محل درآمدهای مناطق ویژه اقتصادی اخذ و به ردیف درآمدی که در قوانین بودجه سالانه تعیین می شود واریز و در حدود اعتبارات به اعتبارات گمرک جمهوری اسلامی اضافه می شود.

برچسب‌ها مجلس شورای اسلامی بوشهر شورای نگهبان جاسک جمهوری اسلامی

منبع: ایرنا

کلیدواژه: مجلس شورای اسلامی بوشهر شورای نگهبان جاسک جمهوری اسلامی مجلس شورای اسلامی بوشهر شورای نگهبان جاسک جمهوری اسلامی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۸۲۴۸۹۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

رفع ایرادات طرح مالیات بر سوداگری و سفته‌بازی در مجلس

نمایندگان مجلس شورای اسلامی در نشست علنی امروز (سه شنبه، ۴ اردیبهشت) با رفع ایرادات طرح مالیات بر سوداگری و سفته‌بازی اعاده شده از شورای نگهبان موافقت کردند.

نمایندگان موادی از این طرح که شامل ماده ۶ و بند (الف) و بند (ر) و (ز) و ماده ۲ (الف) مواد ۴۶ تا ۵۱ فصل اول از باب سوم این قانون را الحاق و فصل اول از باب سوم این قانون شامل مواد ۴۶ تا ۸۰ به مالیات بر عایدی سرمایه اشخاص غیر تجاری و مالیات درآمد را اصلاح کردند.

بند‌های (الف)، (ب)، (پ) و (ت) ماده ۳ اصلاح شد، همچنین بند‌های (خ) و (ت) ماده ۳ تبصره (۴) و ماده ۵ اصلاح شدند.

در بند (الف) ماده ۷ موضوع اصلاح ماده ۱۱ قانون پایانه‌های فروشگاهی عبارت «برخط» اصلاح و از عبارت اصطلاح مناسب استفاده شود.

بند (ب) ماده ۷ و تبصره آن اصلاح گردید و یک سند به عنوان بند (پ) و ۳ تبصره به عنوان یک تا ۳ به این ماده الحاق شده است.

باشگاه خبرنگاران جوان سیاسی مجلس

دیگر خبرها

  • ایجاد ظرفیت فرامرزی در صنعتی سازی مسکن
  • لایحه دو فوریتی اصلاح قانون تعزیرات حکومتی به مجلس می‌رود
  • خبرهای مهم از مجلس درباره تعطیل شدن روز شنبه و استفتاء از مراجع تقلید
  • ارائه لایحه اصلاح قانون کار به مجلس دوازدهم در اولین فرصت
  • تایید اصلاح قانون بیمه‌کارگران ساختمانی توسط شورای نگهبان
  • طرح ساماندهی اجاره بهای املاک اصلاح شد
  • رفع ایرادات طرح مالیات بر سوداگری و سفته‌بازی در مجلس
  • طرح کنترل و ساماندهی اجاره بهای املاک مسکونی اصلاح شد/ آغاز جلسه علنی مجلس شورای اسلامی
  • ایجاد منطقه آزاد تجاری برای تجار افغانستانی در چابهار
  • دارویار ۱۲۰ همت بودجه نیاز دارد