Web Analytics Made Easy - Statcounter

خبرگزاری میزان- دفتر شعر «روی موج باران» مجموعه شعر رضوی برای نوجوانان به کوشش بابک نیک طلب و توسط انتشارات سوره مهر منتشر شد. تاریخ انتشار: 10:30 - 27 آبان 1398 - کد خبر: ۵۶۸۷۹۴

به گزارش خبرنگار گروه فرهنگی خبرگزاری میزان، بابک نیک طلب گردآورنده کتاب «روی موج باران» گفت: در سال ۱۳۹۵ طی فراخوانی از همه هنرمندان فعال در حوزه کودک و نوجوان خواسته شد تا اشعار خود درباره «امام رضا (ع)» را ارسال کنند که در نهایت این کتاب به همراه کتاب «تو خودت گل هستی» در قالب شعر از شعرای مختلف منتشر شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی ضمن تشکر از شاعران این دو مجموعه شعر گفت: قطعاً هر قدمی هر چند کوچک در مسیر و برای «اهل‌بیت (ع)» برداشته شود برکات ارزشمندی در زندگی ما خواهد داشت.

بیشتر بخوانید: برای مطالعه معرفی آخرین کتاب منتشر شده از سوره مهر اینجا کلیک کنید

در این مجموعه، شعر‌هایی از شاعرانی مطرحی همچون جعفر ابراهیمی شاهد، طیبه شادمانی، محمود پوروهاب، مریم زندی، مهری ماهوتی، شکوه قاسم نیا و ... آمده است.


گفتنی است مراسم رونمایی از کتاب «روی موج باران» و کتاب «تو خودت گل هستی» بیست و یکم اردیبهشت ماه در بنیاد بین المللی «امام رضا (ع)» با حضور سید صادق رضایی، رئیس حوزه هنری کودک و نوجوان استان تهران، محمود رضا برازش، مدیرعامل بنیاد بین‌المللی «امام رضا (ع)»، حجت‌الاسلام‌ والمسلمین سید حسین سیدی، معاون فرهنگی و هنری بنیاد بین‌المللی «امام رضا (ع)» برگزار شده است.

جعفر ابراهیمی شاهد در شعر «زیارت» که به عنوان اولین شعر این مجموعه آمده، چنین سروده است:

روز و شب میان جادّه‌ها

صبح و ظهر و شام می‌شوند

عاقبت پس از سه روز

جادّه‌ها تمام می‌شوند

خسته از تمام راه‌ها

می‌رسیم عاقبت به کوه

دیده می‌شود ز رویِ کوه

شهر، شهر؛ شهر باشکوه

می‌پَرَد در آسمان شهر

لک‌لکی به سوی دور‌ها

می‌پَرَد به سوی اوج‌ها

می‌پَرَد به سوی نور‌ها

خسته از تمام راه‌ها

در پیِ نگاه می‌رویم

در سکوتِ چشم‌هایمان

رو به سوی ماه می‌رویم

می‌رسیم روبه‌روی او

او نشسته در میان نور

هر طرف نگاه می‌کنی

شوق هست و شادی است و شور

دست‌های ما به سوی او

عاشقانه پیش می‌روند

چشم‌های ما ز دیدنش

پُر از اشکِ شوق می‌شوند

انتهای پیام/

منبع: خبرگزاری میزان

کلیدواژه: امام رضا انتشارات سوره مهر

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mizan.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری میزان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۸۲۴۹۵۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

کتاب آداب آبادانی منتشر شد

به گزارش خبرگزاری صدا وسیما، کتاب «در جستجوی آداب آبادانی» در مکتب معماری یزد، گزیده‌ای از مقالات این حوزه به قلم محمدرضا اولیا و با مقدمه‌ای از هادی ندیمی و به کوشش گروه پژوهشی والا در انتشارات سوره‌مهر به چاپ رسید.

این کتاب در زمینه معماری ایرانی اسلامی و مرمت حکمت و هنر اسلامی آثار برجسته‌ای دارد. مقالات این اثر  به صورت پراکنده در بازه زمانی ۱۳۶۰ تا ۱۳۸۰ در نشریه‌های مختلف به چاپ رسیده و در این کتاب تدوین و منتشر شده است.

سحر قناعتی گزارش می دهد : 

کد ویدیو دانلود فیلم اصلی

 

دیگر خبرها

  • کتاب آداب آبادانی منتشر شد
  • مجموعۀ ویدئوکتاب‌های سلامت اجتماعی منتشر شد
  • انتشارکتاب «نقاشی قشنگ» براساس حدیثی از امام رضا (ع)
  • مجموعه شعر طنز «دیزی در پنت هاوس» منتشر شد
  • «نقاشی قشنگ» با حدیثی از امام رضا(ع) برای بچه‌ها
  • مجموعه ویدئو کتاب‌های سلامت اجتماعی منتشر شد
  • مجتبی رحماندوست: اشعاری برای ردپای انبیا در کربلا نوشتم
  • مجموعه شعر «گورکن» منتشر شد
  • مجموعه داستان دوباره همان زخم‌ها را به صورتم بزن در کرمانشاه منتشر شد
  • کتاب شعر «من خیالم تخت است» برای بچه‌ها منتشر شد