Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایران آنلاین»
2024-04-23@12:23:29 GMT

واریز سهمیه سوخت سرویس مدارس قزوین

تاریخ انتشار: ۲۷ آبان ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۵۸۲۴۹۷۵

واریز سهمیه سوخت سرویس مدارس قزوین

مدیرعامل سازمان تاکسیرانی شهرداری قزوین گفت: سهمیه سوخت رانندگان خودروهای سرویس مدارس قزوین به کارت سوخت آنان واریز شد.

 اسماعیل عرشیان  با اعلام این خبر افزود: با توجه به تصویب شورای عالی هماهنگی اقتصاد سران قوا مبنی بر افزایش و سهمیه‌بندی بنزین در سراسر کشور، سهمیه سوخت خودروهای سرویس مدارس قزوین به ازای هر ماه ۱۲۰ لیتر و برای مدت ۲ ماه به کارت سوخت آنان واریز شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی اضافه کرد: رانندگان سرویس مدارس استان که تاکنون در سامانه سپند ثبت نام نکرده‌اند تا ۲ ماه آینده فرصت نام‌نویسی برای تخصیص سهمیه بنزین خود تا پایان سال تحصیلی را دارند.

عرشیان در ادامه گفت: نحوه تخصیص سهمیه بنزین مدارس براساس نوع خودرو و مسافت طی شده به آنان تخصیص خواهد یافت.

مدیرعامل سازمان تاکسیرانی قزوین تاکید کرد: در حال حاضر ۱۳ هزار دانش‌آموز قزوینی با ۱۶۰۰ دستگاه خودرو به عنوان سرویس مدارس جا به جا می‌شوند که از این تعداد ۸۰۰ دستگاه تاکسی و ۸۰۰ دستگاه دیگر شخصی هستند.

عرشیان اضافه کرد: ۸۰ درصد رانندگان خودروهای شخصی سرویس مدارس قزوین از زنان سرپرست خانوار هستند./ایلنا

منبع: ایران آنلاین

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت ion.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایران آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۸۲۴۹۷۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

سهمیه سوخت این خودرو‌ها قطع می‌شود

سهمیه سوخت بیش از ۵۰۰۰ تاکسی به دلیل نداشتن بیمه نامه شخص ثالث، قطع شد.

به گزارش مهر، چندی پیش سید کاظم عزیزی، معاون صنایع و انرژی ستاد مدیریت حمل و نقل و سوخت کشور با اشاره به برخی تغییرات در حوزه کارت هوشمند سوخت گفت: با توجه به الزام قانونی مجلس شورای اسلامی در بند «ح» تبصره ۱۴ قانون بودجه سال ۱۴۰۲ در راستای بهبود نظام توزیع بنزین و نفت و گاز در کشور و کاهش قاچاق سوخت مبنی بر استفاده از کارت سوخت شخصی خودرو و محدودیت در عرضه سوخت از طریق کارت جایگاه‌ها، در حال حاضر سوختگیری از طریق کارت سوخت‌های شخصی در مقایسه با گذشته افزایش چشمگیری داشته است.

به گفته وی، در همین راستا تدابیری از سوی شرکت ملی پخش فرآورده‌های نفتی ایران اتخاذ شده است که کارت‌های سوخت مورد درخواست در زمان کوتاه‌تری به دست افراد برسد که این زمان در حال حاضر نزدیک به یک ماه می‌باشد. به همین دلیل افراد فاقد کارت هوشمند سوخت جهت درخواست المثنی کارت خود به دلیل محدودیت ایجادشده در جایگاه‌ها در اسرع وقت اقدام کنند.

عزیزی با اشاره به تغییر فرآیند صدور کارت سوخت خودرو‌های نو شماره گفت: مالکین خودرو و موتورسیکلت‌های نو شماره لازم است جهت پیگیری روند صدور کارت خود به هریک از دفاتر پلیس + ۱۰ سراسر کشور مراجعه کنند و نسبت به ثبت درخواست اقدام کنند تا با وقفه‌ای نسبت به دریافت کارت سوخت مواجه نشوند.

وی با اشاره به اینکه خودرو‌ها و موتور سیکلت‌های فاقد بیمه امکان دریافت کارت سوخت را ندارند توضیح داد: کسانی که برای درخواست کارت سوخت خودرو و موتور اقدام می‌کنند مطابق ماده ۴۸ قانون بیمه شخص ثالث الزاماً باید دارای بیمه نامه معتبر شخص ثالث باشند در غیر این صورت برای درخواست کارت هوشمند این افراد هیچ اقدامی صورت نمی‌گیرد.

علاوه بر این خبری مبنی بر عدم تخصیص سهمیه سوخت به ۲۳ هزار تاکسی فاقد بیمه شخص ثالث منتشر شده است سید کاظم عزیزی در توضیح این موضوع با اشاره به ماده ۴۸ قانون بیمه اجباری خسارات وارده به شخص ثالث، اظهار کرد: در اجرای تکلیف محوله به ستاد مدیریت حمل و نقل و سوخت مطابق این ماده قانونی، صدور کارت سوخت و تخصیص سهمیه سوخت برای وسایل نقلیه فاقد بیمه ممنوع است و در این راستا پس از اجرای موفق این طرح در بخش ناوگان گازوئیل سوز، گام اول اجرای طرح در بخش ناوگان بنزین سوز با تاکسی‌ها آغاز شد که ۲۸ هزار تاکسی درون و برون شهری فاقد بیمه شناسایی و پس از اطلاع رسانی صورت گرفته به این گروه از ناوگان، دارندگان بیش از ۵۰۰۰ تاکسی تاکنون اقدام به دریافت بیمه نامه کردند و مابقی تاکسی‌ها پس از اعمال این ماده قانونی، مشمول عدم برخورداری از سهمیه سوخت شدند.

این مقام مسؤول بر الزامی بودن دریافت بیمه نامه شخص ثالث برای همه خودرو‌ها و موتورسیکلت‌ها مطابق قانون بیمه اجباری و شرط دارا بودن بیمه نامه شخص ثالث جهت برخورداری از کارت سوخت و نیز سهمیه سوخت مطابق ماده ۴۸ این قانون، افزود: مقرر شده است تا گام دوم طرح در بخش ناوگان بنزین سوز برای وانت بار‌ها اجرایی شود که با توجه به احصاء صورت گرفته، بیش از ۱۰ درصد این خودرو‌ها فاقد بیمه هستند که در صورت عدم اخذ بیمه نامه طی روز‌های آتی، مورد اعمال ماده قانونی مذکور قرار خواهند گرفت.

این طور که به نظر می‌رسد وانت بار‌ها در نوبت بعدی قرار دارند و به ترتیب سایر خودرو‌ها شناسایی و در صورت نداشتن بیمه شخص ثالث سهمیه سوخت این خودرو‌ها قطع می‌شود، اما نکته‌ای که به درستی مشخص نیست که آیا پس از دریافت بیمه نامه شخص ثالث این خودرو‌ها مجدداً می‌توانند از سهمیه سوخت برخوردار شوند یا خیر!

دیگر خبرها

  • نجات 666 میلیون لیتر بنزین توسط وزارت صمت
  • نگاه استان به پروژه‌های درمانی و سلامتی قزوین ویژه است
  • هوش مصنوعی اپل برای زندگی روزمره از راه می رسد
  • تخصیص ۲۵۰۰ میلیارد تومان برای نوسازی مدارس استان بوشهر
  • سهمیه سوخت این خودرو‌ها قطع می‌شود
  • خبر مهم درباره قطع سهمیه‌ بنزین برخی خودروها
  • سهمیه بنزین این تاکسی ها در ۱۴۰۳ قطع شد
  • سهمیه بنزین این خودروها قطع شد/ جزییات تازه از حذف کارت سوخت رانندگان
  • عدم تخصیص سهمیه سوخت به ۲۳ هزار تاکسی فاقد بیمه شخص ثالث
  • افزایش چشمگیر قیمت بنزین در آلمان