Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «مهر»
2024-04-24@22:00:16 GMT

رفتار درستی با اقلیم خودمان نداشتیم

تاریخ انتشار: ۲۷ آبان ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۵۸۲۵۰۷۵

رفتار درستی با اقلیم خودمان نداشتیم

به گزارش خبرنگار مهر، محمد اسلامی وزیر راه و شهرسازی در ششمین کنفرانس بین المللی منطقه ای تغییر اقلیم گفت: حساس بودن به موضوع تغییر اقلیم موضوع حائز اهمیتی است که شرایط امروز زندگی ما را دستخوش خود کرده است.

اسلامی افزود: یافته های ما و دستاوردهایی که از قرون و اعصار گذشته داشته ایم نشان از بلوغ و نگاه حکیمانه ای است که وجود داشته  و همواره در این اقلیم خشک و نیمه خشک مردم ما سکونتگاه های خود را با حداکثر کردن ظرفیت اقلیم ساخته اند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی ادامه داد: تا جایی که توانستیم آن دستاوردها و شیوه زندگی و کسب و کار را نوسازی کنیم توانستیم این سنت حسنه و این دستاوردها را حفظ کنیم و آنجایی که رفتیم کپی برداری کنیم و از بیرون انتقال فناوری کردیم با اقلیم خودمان درست رفتار نکردیم و ناهنجاری های زیست محیطی روز افزون شد.

وزیر راه و شهرسازی تصریح کرد: جبرا باید به لحاظ عقلی و تعهد فردی و اجتماعی قطعا به سمت توسعه پایدار حرکت کنیم و از توسعه بی رویه منجر به بی توجهی به اقلیم می شود خودداری کنیم.

اسلامی افزود: یکی از مواردی که در دستور کار ما بوده خلق مسیرهای تازه هوایی برای کاهش مصرف سوخت و حرکت به سمت بهینه سازی ناوگان حمل و نقل بوده که با شتاب خوبی آغاز شد و همچنین تدوین نظام مقررات ساختمان و مبحث ۱۹ که مربوط به بحث الگوی مصرف انرژی در ساختمان است با اهتمام ویژه ای در وزارت ما دنبال می شود همچنین به کارگیری سوخت کم گوگرد در ناوگان را در دستور کار قرار داده ایم تا بتوانیم از درصدهای مورد الزام تبعیت کنیم، در بحث ناوگان ریلی هم توسعه ناوگان ریلی را در دستور کار داشته ایم و خطوط ریلی را از ۴۷۰۰ کیلومتر به ۱۴ هزار و ۴۰۰ کیلومتر افزایش داده ایم و به همین میزان نزدیک به ۱۵ هزار کیلومتر نیز خطوط ریلی تازه در برنامه داریم تا اکثر راندمان از حداقل انرژی را به دست آوریم و برای رسیدن به محیط زیست پایدار، حمل و نقل خود را به سمت نرم های استاندارد هدایت کنیم.

وی اظهار داشت: نکته حائز اهمیت دیگر این است که بتوانیم در بحث مربوط به ضوابط مصرف این فرهنگسازی را انجام دهیم و به سهم خودمان در کنار سایر کشورها پایداری محیط زیست را به عنوان تکلیف اخلاقی، میهنی، ملی و دینی مورد توجه قرار دهیم و به آن عمل کنیم.

وزیر راه و شهرسازی گفت: موضوع دیگر ضوابط شهرسازی است که توجه ویژه ای به آن داریم تا بتوانیم ظرفیت تاب آوری شهرها و سکونتگاه ها را به حداکثر برسانیم و با طرح ریزی شهری همزمان به مسائل زیست محیطی هم توجه کنیم و از همین منظر به سمت شهرسازی هوشمند حرکت می کنیم که بتوانیم ترددها را در شهر به حداقل برسانیم و بتوانیم مراکز تجمعی و کسب و کارها را در کانون های تبادلی شهری جانمایی کنیم و مسافرت درون شهری را به کمترین میزان برسانیم و سرانه های مربوط به زندگی به ویژه پارک ها و فضای سبز را که با نشاط عمومی در ارتباط است گسترش دهیم.

وی در پایان گفت: امیدواریم با هر چه موثرتر کردن برنامه ها و اقدامات همواره در جهت توسعه پایدار و متوازن گام های موثر برداریم.

کد خبر 4774924 مسعود بربر

منبع: مهر

کلیدواژه: راه و شهرسازی محمد اسلامی حفظ محیط زیست زلزله وزارت آموزش و پرورش شورای شهر تهران شهرداری تهران آلودگی هوا قوه قضاییه شهر تهران بارش برف کمیته امداد امام خمینی سازمان تامین اجتماعی تعطیلی مدارس بیمه نیروی انتظامی اربعین حسینی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۸۲۵۰۷۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تحقق ۱۰۰ درصدی اهداف سال ۱۴۰۲ راه و شهرسازی شمال سیستان و بلوچستان در ساخت بزرگراه

  عطاء اله اکبری در جلسه ارزیابی عملکرد اداره کل راه و شهرسازی سیستان و بلوچستان در سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان گفت: این اداره کل از مجموع ۱۵۰ کیلومتر بزرگراه و راه اصلی در دست ساخت تلاش دارد تا پایان سالجاری بیش از ۷۰ کیلومتر آن را به بهره برداری برساند.

وی  افزود: سال گذشته حدود ۷۵ کیلومتر بزرگراه به همراه پل بزرگ شیله با اعتبار۲۲ هزار و ۷۰۰ میلیارد ریال زیر بار ترافیک رفت.

وی تاکید کرد: اگر چه بدهی به پیمانکاران حوزه راه این اداره کل از مرز ۱۰ هزار میلیارد ریال فراتر رفته است اما متعهد هستیم با وجود بدهی بالا، موضوع تکمیل شبکه بزرگراهی سیستان و بلوچستان را به پایان برسانیم.

مدیر کل راه و شهرسازی شمال سیستان و بلوچستان گفت: توسعه هر منطقه در گرو افزایش ارتباطات با کشورهای همسایه و گسترش مراودات مرزی است و باید بتوان از توان این بخش برای توسعه بخش اقتصادی و به تبع آن توسعه کشور استفاده کرد اما برای افزایش مراودات نیازمند بهبود زیرساخت‌های ارتباطی بویژه بزرگراه هستیم.

وی با اشاره به طرح عظیم نهضت ملی مسکن بر تعهد این اداره کل در تکمیل و تحویل واحدهای نهضت ملی مسکن تاکید کرد.

باشگاه خبرنگاران جوان سیستان و بلوچستان زاهدان

دیگر خبرها

  • ایران و هند تفاهم‌نامه توسعه همکاری در حوزه سلامت امضا کردند
  • توسعه فناوری های قیر و آسفالت، گامی نو در صنعت راهسازی کشور
  • «صادقانی» سرپرست اداره کل طرح‌های توسعه شهری و منطقه‌ای شهرداری اصفهان شد
  • توسعه و نوسازی شهر بوشهر مستلزم نگاه ملی است
  • تحقق ۱۰۰ درصدی اهداف سال ۱۴۰۲ راه و شهرسازی شمال سیستان و بلوچستان در ساخت بزرگراه
  • تحقق ۱۰۰ درصدی اهداف ساخت بزرگراه در سیستان و بلوچستان
  • توسعه پایانه های مرزی و افزایش پروازها میان ایران و پاکستان
  • انتقاد منتخب مردم قم در مجلس از نوع شهرسازی در کلانشهرها
  • ما ریشه در زمین داریم
  • دیدار معاون توسعه مدیریت و منابع انسانی وزارت راه و شهرسازی با کارکنان راه و شهرسازی استان هرمزگان