Web Analytics Made Easy - Statcounter

مدیرکل کتابخانه‌های عمومی استان قم از برگزاری ۸۷۲ برنامه فرهنگی و هنری هم‌زمان با هفته کتاب و کتاب‌خوانی در قم خبر داد.

به گزارش خبرگزاری برنا از قم، حجت الاسلام امیر عطاءالله جباری با بیان اینکه شعار امسال هفته کتاب «حال خوش خواندن» است، گفت: برنامه‌های مختلفی به مناسبت هفته کتاب و کتابخوانی در قم اجرا می‌شود که این برنامه‌ها با همکاری همه دستگاه‌های اجرایی از ۱۸ آبان‌ماه در قم شروع و تا آخر این‌ماه ادامه خواهد داشت.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: در این مدت ۱۴۵ نشست کتاب‌خوان با حضور ۷۳۸ شرکت کننده، ۳ نقد و بررسی کتاب با حضور ۱۱۳ نفر، ۵۳ مسابقه در حوزه‌های مختلف با موضوع کتاب و کتاب‌خوانی با شرکت یک هزار و ۲۹۵ نفر در گروه‌های سنی کودک، بزرگسال و جوان در قم تشکیل شده است هم‌چنین ۲۳ نمایشگاه کتاب نیز در سطح استان برگزار شده است.

به گفته مدیرکل کتابخانه‌های عمومی استان قم، در مجموع ۸۷۲ برنامه فرهنگی در این ده روز به لطف الهی اجرا می‌شود.

وی به عضویت رایگان در کتابخانه‌های عمومی استان در روزهای ۲۵ و ۲۶ آبان و استقبال شهروندان و کارکنان ادارات اشاره کرد و افزود: به مناسبت گرامیداشت بیست و هفتمین دوره هفته کتاب از ۲۳ تا ۳۰ آبان ماه جرائم کتب دیرکردی، به شرط بازگشت کتاب‌ها به کتابخانه بخشیده می‌شود.

حجت الاسلام جباری در ادامه افزود: ۲۳ باب کتابخانه نهادی و ۱۶ باب مشارکتی در استان قم فعالیت دارند که در سطح شهر خدمات کتابخانه‌ای را به مردم ارائه می‌دهند تا مردم بشتر با کتاب، این یار مهربان آشنا شوند.

وی گفت: غبارروبی و عطرافشانی از مزار شهدا و حضور و عطرافشانی از مزار علامه طباطبایی، مفسر کتاب المیزان به نیابت از کتابداران سراسر کشور و جشن نور هدایت ویژه روشندلان در روز کتاب، کتاب‌خوانی و کتابدار، معرفی کتاب در برنامه‌های متعدد رادیویی، میز رقابت در خدمت ویژه کتابخانه‌ها و کتابداران در نماز جمعه (مصلی قدس قم)، تبلیغات شهری با موضوع کتاب و کتاب‌خوانی، گزارش تلویزیونی از کتابخانه روستایی، اهدای کتاب به مدارس مناطق محروم و زنگ مطالعه در مدارس و کتابخانه‌ها، کارگاه‌های آموزشی و مشاوره تحصیلی و خانواده از دیگر برنامه‌های فرهنگی اداره کل کتابخانه‌های عمومی استان قم است.

مدیرکل کتابخانه‌های عمومی استان قم اظهار داشت: تعداد اعضای کتابخانه‌های عمومی قم در ۸ ماه اول سال ۹۸، حدود ۲۶ هزار نفر و تعداد کتاب‌های امانتی ۳۰۰ هزار عنوان و منابع موجود در کتابخانه‌های عمومی نیز ۵۰۰ هزار نسخه است.

وی در پایان افزود: در سال ۹۷ بیش از یک هزار و ۸۰۰ برنامه فرهنگی و هنری و تفریحی در کتابخانه‌های عمومی قم برای علاقمندان به کتاب و کتابخوانی اجرا شده است.

بیشتر بخوانید: جشنواره فرهنگی و هنری فجر توامندیهای آموزشگاه های هنری را در معرض دید عموم قرار می دهد برنامه های مردم محور در چهلمین سالگرد انقلاب مورد توجه باشد

منبع: خبرگزاری برنا

کلیدواژه: تبلیغات رقابت فرهنگی و هنری قم کتابخانه های عمومی استان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.borna.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری برنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۸۲۵۱۱۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ششمین دوسالانه بین‌المللی «کارتون کتاب» فراخوان داد

به گزارش قدس آنلاین از پایگاه اطلاع‌رسانی نهاد کتابخانه‌های عمومی کشور، کاریکاتور اندیشه مصوری است که نقش بسیار ارزنده‌ای در برقراری ارتباط و ایجاد انگیزه در مخاطبان داشته و مضمون را مطابق خواست، ظرفیت و سلیقه آنان سوق داده و به سمت اندیشه و عمل دلخواه هدایت می‌کند و در عمق لایه‌های جامعه نهادینه می‌نماید. در راستای عملی‌سازی مأموریت‌های کتابخانه‌های عمومی همچون ترویج فرهنگ کتاب و کتابخوانی در جامعه، ششمین دوسالانه بین‌المللی «کارتون کتاب» با هدف ارائه نگاه هنرمندان ملی و بین‌المللی در این حوزه توسط نهاد کتابخانه‌های عمومی کشور و به دبیری سیدمسعود شجاعی طباطبائی برگزار می‌شود.

موضوعات و بخش‌ها

محورهای موضوعی این دوره از جشنواره شامل «کتاب، کودک و خانواده»، «کتاب، فراغت، نشاط و آرامش»، «کتاب، عصر دیجیتال و هوش مصنوعی»، «کتاب، کتابخانه و کسب‌وکار»، «کتاب، کتابخانه و پاتوق فرهنگی و اجتماعی»، «کتاب، کتابخانه و رویدادهای مهم اجتماعی» است. همچنین «کتاب، فلسطین و مقاومت غزه» موضوع جنبی این دوره از جشنواره خواهد بود.

علاقه‌مندان می‌توانند در دو بخش حرفه‌ای (ویژه هنرمندان حرفه‌ای) و مبتدی (هنرمندان ایرانی که تاکنون در مسابقات داخلی و بین‌المللی شرکت نکرده‌اند) به ارسال اثر بپردازند.

ضوابط و مقررات

شرکت در این رقابت برای تمامی هنرمندان حرفه‌ای و مبتدی آزاد است و هر هنرمند می‌تواند حداکثر ۵ اثر در موضوعات تعیین شده به سامانه جشنواره ارسال کند. در این مسابقه هر گونه استفاده از هوش مصنوعی برای خلق اثر باعث حذف آن خواهد شد.

تمامی آثار دستی و دیجیتالی پذیرفته می‌شود و برای ارائه آثار دستی، باید عکس باکیفیت از اثر گرفته یا اسکن و ارسال شود. آثار ارسالی نباید تکراری و برگزیده سایر جشنواره‌ها باشد. تمامی حقوق مادی و معنوی آثار ارسالی متعلق به نهاد کتابخانه‌های عمومی کشور خواهد بود؛ به شرکت‌کنندگانی که آثار آنها به مرحله اول راه پیدا کند، گواهی الکترونیکی حضور و به برگزیدگان نسخه چاپی کتاب آثار تعلق می‌گیرد.

جوایز

در بخش حرفه‌ای برگزیدگان این جشنواره (نفرات اول تا سوم)، علاوه بر لوح تقدیر و تندیس، هدیه نقدی (به ترتیب مبلغ ۱۰۰۰، ۷۰۰ و ۵۰۰ یورو) و ۳ نفر شایسته تقدیر علاوه بر لوح تقدیر و تندیس، هدیه نقدی ۸۰ میلیون ریالی دریافت خواهند کرد. همچنین ۶ نفر در بخش مبتدی لوح تقدیر و هدیه نقدی ۵۰ میلیون ریالی دریافت می‌کنند. لازم به ذکر است، برگزیدگان ایرانی این جشنواره، معادل ریالی جایزه را دریافت خواهند کرد.

نحوه مشارکت

علاقه‌مندان به شرکت در ششمین دوسالانه بین‌المللی کارتون کتاب می‌توانند تا تاریخ ۳۱ خردادماه ۱۴۰۳ (۲۰ ژوئن ۲۰۲۴)، با عضویت در سامانه جشنواره به نشانی www.booktoon.ir آثار خود را ارسال کنند. آثار باید به صورت الکترونیکی با فرمت JPEG، رزولوشن حداقل ۲۰۰ دی‌پی‌آی، با طول یا عرض ۲۰۰۰ پیکسل و حداکثر حجم ۱۰۰ مگابایت ارسال شود.

برای کسب اطلاعات بیشتر شماره‌های تماس ۰۲۱۶۶۷۳۵۷۹۲(داخلی ۲۱۶۱) و ۰۹۱۰۵۰۳۹۳۲۰ و پست الکترونیک info@booktoon.ir در دسترس است.

دیگر خبرها

  • نحوه مدیریت و رویکرد کتابخانه‌های عمومی استان زنجان متحول شده است
  • ششمین دوسالانه بین‌المللی «کارتون کتاب» فراخوان داد
  • دستگیری باند سرقت از کتابخانه‌ها!
  • اجرای پویش بگذارید کتاب‌ها نفس بکشند در چهارمحال و بختیاری
  • اجرای برنامه‌های فرهنگی-هنری در کتابخانه عمومی خلیج فارس بوشهر
  • لزوم اجرای برنامه های فرهنگی با محوریت کتاب و کتابخوانی
  • ترویج فرهنگ کتابخوانی نیاز امروز جامعه است
  • کتابخانه‌های عمومی با برگزاری برنامه‌های فرهنگی مردم را به کتاب‌خوانی ترغیب کنند
  • کتابخانه‌های عمومی با برگزاری برنامه‌های فرهنگی مردم را به کتابخوانی ترغیب کنند
  • برگزاری برنامه‌های شاد و متنوع در محله کلمه‌خواران همزمان با هفته فرهنگی اصفهان