Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-03-28@12:20:59 GMT

اسلامی: سهیمه‌بندی بنزین بر قیمت مسکن تاثیری ندارد

تاریخ انتشار: ۲۷ آبان ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۵۸۲۵۴۲۹

اسلامی: سهیمه‌بندی بنزین بر قیمت مسکن تاثیری ندارد

«محمد اسلامی» روز دوشنبه در حاشیه مراسم ششمین کنفرانس بین‌المللی منطقه‌ای تغییر اقیم که در محل کتابخانه ملی در تهران برگزار شد، در پاسخ به ایرنا در خصوص تاثیر احتمالی سهمیه‌بندی بنزین بر قیمت حمل مصالح ساختمانی و نهایتا افزایش قیمت خانه، گفت:این اقدام هیچ تاثیری بر قیمت مسکن ندارد.

وی گفت: اینکه در پی این تصمیم‌گیری، رفتارهای هیجانی دیده شود و کسی بخواهد با تشخیص خود افزایش قیمت اعمال کند حتما از سوی نهادهای نظارتی مورد برخورد قرار می‌گیرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

اسلامی با بیان اینکه سهم بنزین در قیمت کالای تمام شده زیاد نیست، افزود: حتما باید تعزیرات و سازمان‌های مربوطه نظارت های لازم را داشته باشند؛ نه در بخش دولتی و نه در بخش خصوصی اجازه افزایش قیمت حمل به دلیل افزایش قیمت بنزین وجود ندارد.

اسلامی در پاسخ به این سوال که آیا درآمد حاصل از افزایش قیمت بنزین صرف نوسازی ناوگان می‌شود، گفت: منابع حاصل از سهمیه‌بندی بنزین به طور کلی در اختیار خانواده‌هایی قرار می‌گیرد که برای کمک معیشتی انتخاب شده‌اند.

وزیر راه اضافه کرد: نوسازی از محل منابع صندوق توسعه ملی انجام خواهد شد و تلاش ما این است که بتوانیم از ظرفیت ساخت داخلی استفاده کنیم. امروز هم با وزیرصنعت جلسه داریم تا بتوانیم نوسازی ناوگان را با به کارگیری همه ظرفیت های داخل فعال کنیم تا هم کارخانه ها فعال شوند و هم نوسازی انجام شود.

وزیر راه خبر داد که قیمت سوخت هواپیما نیز افزایش نخواهد داشت.

برچسب‌ها قیمت مسکن وزارت راه و شهرسازی سهمیه بندی بنزین پروندهٔ خبری سهمیه‌بندی و نرخ جدید بنزین

منبع: ایرنا

کلیدواژه: قیمت مسکن وزارت راه و شهرسازی سهمیه بندی بنزین قیمت مسکن وزارت راه و شهرسازی سهمیه بندی بنزین

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۸۲۵۴۲۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ارزش اسقاط خودرو‌های فرسوده افزایش یافت

مرتضی ضامنی مدیرعامل اتحادیه حمل و نقل مسافر شهری کشور با اعلام این خبر که هیأت دولت در راستای حمایت از نوسازی ناوگان فرسوده و کمک به رانندگان، آئین‌نامه جدید اسقاط و سن فرسودگی خودرو‌ها را مصوب و ابلاغ کرد، گفت: در این آئین‌نامه که با پیگیری‌های اتحادیه حمل و نقل مسافر شهری کشور، سازمان شهرداری‌ها و دهیاری‌های کشور و وزارت کشور به تصویب هیئت دولت رسیده، افزایش قابل توجهی در ارزش اسقاط خودرو‌های فرسوده در نظر گرفته است.

وی در توضیح بیشتر درباره آئین‌نامه جدید اسقاط و سن فرسودگی خودروها، اظهار کرد: نوسازی ناوگان حمل و نقل عمومی یکی از دغدغه‌های اصلی ما در اتحادیه بوده و هست. با توجه به فرسودگی بسیاری از خودرو‌های فعال در این بخش، شاهد افزایش آلایندگی و مخاطرات بسیاری بودیم که ضرورت نوسازی ناوگان را بیش از پیش آشکار می‌کرد.

مدیرعامل اتحادیه حمل و نقل مسافر شهری کشور افزود: خوشبختانه با پیگیری‌های صورت گرفته توسط اتحادیه، سازمان شهرداری‌ها و دهیاری‌های کشور و وزارت کشور، هیئت دولت آئین‌نامه جدید اسقاط و سن فرسودگی خودرو‌ها را مصوب کرد. این آئین‌نامه که به تازگی ابلاغ شده، گام بلندی در راستای نوسازی ناوگان فرسوده و کمک به رانندگان محسوب می‌شود.

ضامنی در خصوص جزئیات این آئین‌نامه نیز گفت: در این آئین‌نامه، ارزش اسقاط خودرو‌های فرسوده به طور قابل توجهی افزایش یافته است. همچنین، تعداد برگه‌های اسقاط ناوگان حمل و نقل عمومی شهری نیز افزایش یافته که این موضوع به نفع رانندگان این بخش خواهد بود.

وی با بیان اینکه این آئین‌نامه انگیزه‌های لازم را برای اسقاط خودرو‌های فرسوده و نوسازی ناوگان حمل و نقل عمومی ایجاد می‌کند، گفت: امیدواریم با اجرای این آئین‌نامه، شاهد تسریع در روند نوسازی ناوگان حمل و نقل عمومی شهری و ارتقای سطح ایمنی و کیفیت خدمات ارائه شده به شهروندان باشیم.

منبع: ایسنا

باشگاه خبرنگاران جوان اقتصادی صنعت ، تجارت و کشاورزی

دیگر خبرها

  • ورزشکاران مازندرانی ۸ سهیمه المپیک پاریس را کسب کردند
  • نوسازی مسکن روستایی تنها از طریق مشارکت‌های مردمی امکان پذیر می‌شود
  • افزایش قیمت دلار بازار مسکن را به کدام سو می‌برد؟
  • سیگنال عجیب دلار به قیمت مسکن/ قیمت‌ جدید خانه‌های پایتخت را ببینید (+ جدول)
  • ارزش اسقاط خودرو‌های فرسوده افزایش یافت
  • سیگنال عجیب دلار به قیمت مسکن
  • مشارکت مردمی در نوسازی بافت‌های فرسوده پررنگ می‌شود
  • سیگنال عجیب دلار به قیمت مسکن/ قیمت‌ جدید خانه‌های پایتخت را ببینید + جدول
  • فوری؛ خرید و فروش مسکن متوقف شد/ ترکش دلار ۶۰ هزار تومانی، بازار مسکن را فلج کرد
  • پیش بینی قیمت مسکن در سال ۱۴۰۳ / جدیدترین قیمت خانه در تهران