Web Analytics Made Easy - Statcounter

خبرگزاری آریا- بر اساس شهرداری تهران باید برای ساماندهی 6 هزار معتاد متجاهر اقدام کند که دیگر شاهد حضور معتادان متجاهر در سطح شهر و تحت تاثیر قرار دادن چهره پایتخت نباشیم  .
به گزارش خبرگزاری آریا، اعتیاد و ضرورت پرداختن به این آسیب مهم اجتماعی بر هیچ کس و نهادی پوشیده نیست و در سال های اخیر نیز آژیر خطر آن با کاهش سن اعتیاد به 12 سال به صدا درآمد .

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


همواره ما در سطح شهرها بویژه تهران شاهد معتادان و دوره گردانی هستیم که با این معضل بزرگ دست به گریبان هستند و در این بین معتادان متجاهر از اتهمیت بیشتری برخوردار هستند.معتادانی که علاوه بر زشت کردن چهره شهر و ایجاد ناراحتی و نگرانی برای شهروندان ، ممکن است مشکلات بهداشتی و روانی خود را به سایرین نیز منتقل نمایند و در این راستا از سالهای گذشته جلسات ، برنامه ریزی ها و اندک اقداماتی هم برای رفع مشکل صورت گرفته اما ناکافی است.
همان مشکل همیشگی که وجود داشته بازهم گویا وجود دارد و ناهماهنگی بین دستگاهها و از همه مهمتر مشکلات بودجه ای که منجر به این می شود که این افراد پس از جمع آوری مقطعی بازهم به سطح جامعه برگشته و دوباره چهره ، وجهه و روح و روان شهرها را معطوف خود نمایند و مشکل همچنان پابرجا باقی بماند .

تکلیف بر ساماندهی 6هزار معتاد متجاهر در پایتخت
اما اخیرا استاندار تهران در اظهاراتی اعلام کرد که شهرداری تهران بر اساس قانون موظف به ساماندهی 6هزار معتاد متجاهر در پایتخت می باشد و بر لزوم اهتمام این نهاد تاکید کرد. از سوی دیگر پروانه سلحشوری در این باره گفت: موضوعات اجتماعی با دستور و باید انجام نمی شود، بلکه باید با دلسوزی، همدلی و هماهنگی انجام شود.

باید وزارت بهداشت و ارشاد هم ورود کنند !
نماینده مردم تهران، ری، شمیرانات، اسلامشهر و پردیس در مجلس شورای اسلامی می گوید: وقتی استاندار این حرف را می زند خود استاندار هم باید همکاری کند و شهرداری، استانداری، بهزیستی و هلال احمر همه با هم همکاری کنند و محلی برای اسکان این معتاد ها پیدا کنند و آنها را تحت پوشش قرار دهند.
وی با اشاره به صحبت های استاندار تهران مبنی بر اینکه شهرداری تهران مکلف است بر اساس قانون 6 هزار معتاد متجاهر را ساماندهی کند، ادامه داد: به نظر بنده علاوه بر این سازمان ها باید وزارت بهداشت هم به این قضیه ورود کند و وزارت ارشاد نیز باید برای آموزش این افراد همکاری کند. شاید آموزش ها توسط بهداشت انجام شود و کلینیک های خاصی هم برای این کار وجود دارد هر چند شنیده ام که معتادها را خیلی اذیت می کنند.


سلحشوری با اشاره به بحث اجتماع پذیری و مهارت آموزی معتادهای متجاهر گفت: بیشترین کاری که می شود برای آموزش اجتماع پذیری و مهارت آموزی این معتادها انجام داد گروه های خودیاری است که افراد معتاد برای کمک به یکدیگر و رهایی از اعتیاد دور هم جمع می شوند.

به هر حال مساله مشخص است و راه حل نیز بارها و سالها کارشناسی شده و معلوم می باشد و لازم است مشکلات بودجه ای و نظارتی و هماهنگی های بین بخشی  این کار حل شود تا دیگر شاهد معتادان متجاهر در سطح شهرها نباشیم و یا اینکه حداقل کمتر شاهد این موارد باشیم .البته این با ورود قاطع مجلسی ها امکانپذیر است چه از نظر تخصیص بودجه و چه از نظر نظارت بر حسن اجرای کار توسط ادارات و نهادها در این زمینه .

منبع: خبرگزاری آریا

کلیدواژه: معتادان متجاهر شهرداری تهران

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.aryanews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری آریا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۸۲۵۴۸۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ساماندهی ۷ هزار و ۲۹۸ آسیب‌دیده اجتماعی

به گزارش خبرگزاری مهر، احمد احمدی صدر، مدیرعامل سازمان خدمات و مشارکت‌های اجتماعی شهرداری تهران گزارش عملکرد نواحی مناطق ۲۲ گانه پایتخت را در طرح تکمیلی ساماندهی آسیب‌های اجتماعی شهر تهران اعلام کرد.

وی در خصوص طرح تکمیلی ساماندهی آسیب‌های اجتماعی شهر تهران گفت: طرح ۱۵ روزه ساماندهی آسیب‌های اجتماعی شهر تهران ۴ گام اصلی داشت که شناسایی، جمع‌آوری، غربالگری و در نهایت ساماندهی بود که در ۱۲۴ ناحیه مناطق ۲۲ گانه به اجرا درآمد.

وی ادامه داد: در گام اول شناسایی توسط شهرداران نواحی ۱۲۴ گانه شهرداری تهران صورت گرفت. در گام دوم نیز جمع‌آوری‌ها توسط ادارات خدمات اجتماعی مناطق ۲۲ گانه انجام شد. گام سوم مربوط به غربالگری اولیه بود که این کار نیز توسط اداره خدمات اجتماعی مناطق ۲۲ گانه انجام شد که در این طرح متکدیان، کودکان کار و خیابان، معتادین متجاهر و افراد کارتن خواب و بی خانمان تفکیک شدند. گام چهارم گام ساماندهی بود که توسط سازمان خدمات و مشارکت‌های اجتماعی به سرانجام رسید.

احمدی صدر پیرامون تعداد گشت‌های حامی شهر در مناطق گفت: ۱۱ منطقه هر کدام از یک گشت حامی شهر استفاده کردند، ۵ منطقه نیز هر کدام ۳ گشت حامی شهر در اختیار داشتند و ۶ منطقه دیگر از ۴ گشت حامی شهر استفاده کردند تا کار ساماندهی به خوبی صورت بگیرد.

مدیرعامل سازمان خدمات و مشارکت‌های اجتماعی در خصوص آمار دقیق ساماندهی آسیب‌های اجتماعی در پایتخت گفت: درمجموع ۷۲۹۸ نفر در این طرح ساماندهی شدند که از این بین حدود ۶۵۱ نفر متکدی، ۲۹۳۳ معتاد متجاهر و ۴۸۲ کودک کار و خیابان بودند و ۳۲۳۲ نفر را نیز افراد بی خانمان و کارتن خواب تشکیل می‌دادند که همگی مورد ساماندهی قرار گرفتند.

احمدی صدر در مورد پراکندگی آسیب‌های اجتماعی در پایتخت خاطرنشان کرد: متکدیان بیشتر در مناطق یک، چهار، پنج، هفده، بیست و بیست و یک بودند و معتادین متجاهر نیز بیشتر در مناطق چهار، یازده، دوازده، پانزده و شانزده پراکنده بودند. کودکان کار و خیابان نیز در مناطق چهار، پنج، هشت، یازده، پانزده و بیست پراکندگی بیشتری داشتند.

مدیرعامل سازمان خدمات و مشارکت‌های اجتماعی در پایان گفت: شهرداری تهران بعد از دو سال تلاش پی در پی و شبانه روزی به منظور ایجاد زیرساخت‌ها و بستر مناسب جهت ساماندهی به وضعیت مناسبی در حوزه آسیب‌های اجتماعی رسیده اما باید توجه کرد که اگر ریشه‌های ایجاد آسیب‌های اجتماعی مثل مسائل اقتصادی، حاشیه نشینی، ورود اتباع غیر مجاز، مباحث فرهنگی و فرهنگ سازی عمومی حل و فصل نشود آسیب‌های اجتماعی دوباره تکرار خواهند شد و لازم است مسؤولین، نهادها و متولیان امر به موضوعات اقتصادی، فرهنگی و فرهنگ‌سازی عمومی و … بیشتر بپردازند و به کمک مردم، سازمان‌های مردم نهاد، حاکمیت و شهرداری شاهد این باشیم که آسیب‌های اجتماعی در پایتخت روند کاهشی یافته و به ساماندهی برسد.

کد خبر 6085547

دیگر خبرها

  • جمع‌آوری و دستگیری ۲۸ معتاد و خرده‌فروش موادمخدر در صومعه‌سرا
  • ارجاع ۲۳ معتاد متجاهر به مراکز ترک اعتیاد در شوش
  • کشف بیش از ۴۲۶ کیلوگرم انواع مواد مخدر در غرب تهران در یک ماه گذشته
  • ساماندهی ۷ هزار و ۲۹۸ آسیب‌دیده اجتماعی
  • جزییات طرح ۱۵ روزه ساماندهی افراد آسیب دیده اجتماعی در سطح شهر | کدام مناطق تهران بیشتر معتاد و متکدی دارد؟
  • جمع‌آوری و دستگیری ۴۴ معتاد و سوداگر مرگ در لنگرود
  • جمع‌آوری بیش از ۲۶۰۰ معتاد متجاهر در غرب تهران/ بازداشت ۱۸۳۹ موادفروش
  • جمع‌آوری بیش از ۲۶۰۰ معتاد متجاهر در غرب تهران
  • رئیسی: موضوع عفاف و حجاب تکلیفی شرعی، قانونی و سیاسی است/ از همه بخش‌های فرهنگی، اجتماعی، انتظامی و قضائی کشور عمل به وظایف محوله را مورد توجه قرار دهند/ انتظار متدینین و قانونمداران هم توجه به قانون و کرامت انسانی آحاد جامعه است
  • رئیسی : موضوع عفاف و حجاب تکلیفی شرعی، قانونی و سیاسی است