Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «مهر»
2024-04-24@04:37:06 GMT

ثبت ۱۷۶۰ پرونده در طرح «اقدام ملی مسکن» گلستان

تاریخ انتشار: ۲۷ آبان ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۵۸۲۵۵۱۷

ثبت ۱۷۶۰ پرونده در طرح «اقدام ملی مسکن» گلستان

حمیدرضا خراسانی در گفتگو با خبر نگار مهر از تکمیل ثبت نام طرح «اقدام ملی مسکن» در  استان گلستان خبر داد و اظهار کرد: ثبت نام این طرح از روز شنبه، آغاز و در عرض چند ساعت، با ثبت نام هزار و ۷۶۰ متقاضی، تکمیل شد.

روابط عمومی اداره راه و مسکن استان گلستان ادامه داد: بیشترین میزان ثبت نام در شهرستان گرگان با هزار پرونده، آزادشهر با ۳۰۰ پرونده و گنبد کاووس با ۲۰۰ پرونده، بوده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

همچنین ثبت نام در شهر های ترکمن و آق قلا نیز انجام شده است.

وی در مورد ادامه روند اداری این طرح گفت: بعد از مرحله ثبت نام، یک غربالگری از پرونده های ثبت شده انجام می شود و پرونده هایی که این طرح به آن ها تعلق نمی گیرد و یا مشکلات فرمی یا بدهی قبلی داشته اند، از این طرح کنار گذاشته می شوند و برای جایگزینی پرونده های حذف شده، زمانی برای ثبت نام در نظر گرفته خواهد شد.

خراسانی گفت: در برخی شهر ها مانند علی آباد، مشکل تامین زمین وجود دارد که در صورت تهیه زمین، نام آن شهر ها برای ثبت نام در این طرح، معرفی خواهد شد.

وی در ادامه به تشریح روند این طرح پرداخت و گفت: پس از مرحله، غربالگری، پرونده های تایید شده، مبلغ ۳۰ میلیون تومان به حساب بانک عامل واریز می کنند و پس از مدتی مبلغ ۷۵ میلیون تومان وام با فرجه دو ساله به آن ها تعلق می گیرد که بایستی در مدت ۱۰ سال، برگردانده شود.

خراسانی ادامه داد: مردم باید پس از اتمام مبلغ واریز شده در ابتدا و وام پرداخت شده که جمعا به مبلغ ۱۰۵ میلیون تومان می رسد، مابقی قیمت تمام شده مسکن را نیز بپردازند و دولت تنها زمین را به صورت رایگان برای این طرح، اختصاص داده است.

وی همچنین گفت: هزینه های دیگر مسکن نیز مانند آسفالت منطقه، آب، برق و دیگر خدمات شهری نیز، با متقاضیان این طرح است.

کد خبر 4774967

منبع: مهر

کلیدواژه: گرگان طرح اقدام ملی مسکن اداره کل راه و شهرسازی گلستان بوشهر زلزله شهرکرد ایلام گرگان شیراز هفته وحدت قزوین خطبه های نماز جمعه سفر استانی تئاتر کودک و نوجوان بیرجند بارش برف قیمت بنزین

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۸۲۵۵۱۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بازشدن گره های کور چنددهه ای استان گلستان با اهتمام دستگاه قضایی 

 به گزارش جام جم آنلاین از گرگان حیدر آسیابی افزود: پتروشیمی گلستان یکی از طرح هایی بود ۱۶ سال  ابتر مانده بود که با تفویض اختیارات ویژه از طرف رئیس قوه قضاییه به دادگستری استان، مشکلات پیچیده حقوقی طی ۱۶ ماه تلاش شبانه روزی رفع شد.
وی ادامه داد: طرح گردشگری آشوراده هم از ۲۵ سال پیش بلاتکلیف مانده بود که با اقدام جهادی دادگستری طی یک ماه  ، مشکل حقوقي آن رفع و مقدمات اجرای طرح فراهم‌شد.
وی با اشاره به این که یکی از دغدغه های مقام معظم رهبری صیانت از انفال است گفت: منطقه زیارت گرگان ۲۰ سال جولانگاه ساخت و سازهای غیرمجاز بود که با اقدام دادگستری استان و کنترل ورودی این منطقه اکنون ۲ سال است ساخت و ساز غیرمجاز متوقف شده است.
رئیس کل دادگستری استان از تلاش برای حل مشکل سند واحدهای مسکونی در ۳۰۰ روستای استان هم گفت و افزود: ۴۷ درصد جمعیت گلستان روستایی هستند و یکی از معضلات در این بخش موضوع اسناد زمین های حاشیه روستاها بود که با مصوبه شورای حفظ حقوق بیت المال استان و دریافت مجوز از بنیاد مسکن انقلاب اسلامی کشور، مشکل سند ۱۵ هزار خانوار روستایی حل شد که سرمایه اجتماعی عظیمی و موجی از رضایت مردمی را به دنبال داشت .
حیدر آسیابی افزود: رویکرد قوه قضاییه جلب رضایتمندی مردم و افزایش سرمایه اجتماعی و کمک به دولت برای تحقق شعار سال در زمینه جهش تولید است.
وی ادامه داد:در سال ۱۴۰۲ بیش از ۱۰۰ واحد تولیدی در استان احیا و یا از ورشکستگی آنها جلوگیری  شد که در نتیجه این اقدام بیش از ۳ هزار شغل حفظ شد.
رئیس کل دادگستری گلستان تعیین تکلیف پرونده کثیرالشاکی موج های آبی گنبدکاووس را نیز یکی دیگر از توفیقات دادگستری استان در سال ۱۴۰۲ برشمرد.

دیگر خبرها

  • صدور بیش از ۱۵ هزار مجوز الکترونیکی کسب و کار در استان گلستان
  • بازشدن گره های کور چنددهه ای استان گلستان با اهتمام دستگاه قضایی 
  • افزایش تسهیلات ودیعه مسکن در خوزستان+فیلم
  • مبلغ حق مسکن کارگران افزایش می‌یابد
  • افزایش مبلغ حق مسکن؛ عیدی کارگران در هفته کارگر
  • بازنگری طرح هادی ۸ روستای آستارا در دستور کار قرار دارد
  • بخشودگی ۴۱۰ میلیارد ریال سود تسهیلات بانک کشاورزی چهارمحال و بختیاری
  • اعلام رای کمیته وضعیت در باره پرونده باشگاه ذوب آهن
  • مهندس حسینی، مدیرکل راه و شهرسازی استان گلستان شد
  • کشف و ضبط ۱۷۶۰ سکه فلزی در شهرستان مراغه