Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «الف»
2024-04-19@09:57:58 GMT

اپل میزبان ترامپ خواهد بود

تاریخ انتشار: ۲۷ آبان ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۵۸۲۵۵۶۹

اپل میزبان ترامپ خواهد بود

به گزارش ایسنا و به نقل از انگجت، رئیس جمهور آمریکا می‌خواهد به دیدن یکی از کارخانه‌های اپل که وظیفه تولید رایانه‌های "مک پرو"(Mac Pro) را دارد، برود.

به نظر می‌رسد اپل تصمیم دارد در حد توان از معافیت تعرفه بهره‌مند شود و در همین راستا در پی ملاقات و مذاکره با دونالد ترامپ است.

کاخ سفید تأیید کرده است که رئیس جمهور ترامپ در تاریخ ۲۰ نوامبر از کارخانه تولید "Mac Pro" اپل در شهر آستین ایالت تگزاس بازدید می‌کند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

حضور "تیم کوک" مدیر عامل اپل یا دیگر مدیران اپل در این بازدید هنوز مشخص نیست، اما حضور آنها دور از ذهن نیست.

اپل می‌خواهد حمایت دولت ترامپ را داشته باشد، از آن طرف هم ترامپ می‌خواهد به عنوان یک حامی مشاغل آمریکایی‌ها دیده شود.

البته این دیدار برای اپل مهمتر است، چرا که دور بعدی اعمال تعرفه‌های سنگین ایالات متحده روی کالاهایی که در چین مونتاژ می‌شوند از ۱۵ دسامبر به مرحله اجرا در خواهد آمد و این امر می‌تواند به راحتی هزینه‌های فروش تلفن، لپ‌تاپ، مانیتور و سایر محصولات اپل را بالا ببرد.

ملاقات‌هایی مانند این ممکن است به اپل کمک کند ترامپ را ترغیب کند معافیت‌هایی را برای اپل قائل شود یا تعرفه‌ها را برای پایین آمدن هزینه‌ها تغییر دهد.

تیم کوک مخالف سیاست‌های ترامپ در این زمینه است و به رئیس جمهور هشدار می‌دهد که این تعرفه‌ها می‌تواند به توانایی اپل در رقابت با سامسونگ و سایر رقبا آسیب برساند.

اینکه ترامپ تحت تأثیر قرار بگیرد یا نه، موضوع دیگری است. در هر حال کارخانه آستین یک مرکز فوق اتوماتیک و حرفه‌ای است.

اپل برخلاف اغلب محصولات خود می‌تواند به راحتی "Mac Pro" را در آمریکا مونتاژ کند، زیرا این محصول کم حجم است و به تعداد زیادی کارگر برای مونتاژ نیاز ندارد.

معافیت تعرفه‌ای اخیر این کار را رونق بخشیده است و این کارخانه به تعداد کارکنان خود اضافه می‌کند، اما نه به حدی که سهم عمده‌ای در اقتصاد آمریکا داشته باشد.

منبع: الف

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.alef.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «الف» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۸۲۵۵۶۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بایدن ورود کشتی های روسی به بنادر آمریکا را برای یک سال دیگر ممنوع کرد

به گزارش ایسنا، بایدن در بیانیه‌ای در این باره گفت: من وضعیت اضطراری درباره فدراسیون روسیه و قوانین اضطراری مربوطه در رابطه با مقررات لنگرگیری و جا به جایی شناورهای مرتبط با روسیه در بنادر آمریکا را به مدت یک سال تمدید می‌کنم.

کانال عصر ایران در تلگرام بیشتر بخوانید: جو بایدن: رهبران اروپایی ترامپ را به موسولینی تشبیه می‌کنند جو بایدن خطاب به ترامپ: بزرگ شو و توئیت کردن را تمام کن

دیگر خبرها

  • گاف عجیب بایدن درباره حمله اسرائیل به حیفا (فیلم)
  • گاف جنجالی و جدید بایدن در حین گرفتن عکس دسته‌جمعی (فیلم)
  • ترامپ دوباره در دادگاه
  • اعتراف ترامپ درباره هزینه‌های آمریکا برای جنگ در خاورمیانه (فیلم)
  • ببینید | توهین جدید ترامپ به بایدن؛ جنگ‌ها در حال وقوع هستند
  • ترامپ: در نظرسنجی ها خیلی جلوتر از بایدن هستیم
  • بایدن ورود کشتی های روسی به بنادر آمریکا را برای یک سال دیگر ممنوع کرد
  • تعرفه روانشناسی در سال ۱۴۰۳
  • ببینید | ترامپ در دادگاه جنایی
  • دیدنی های امروز؛ از دادگاه ترامپ تا جنگ غزه