Web Analytics Made Easy - Statcounter

مسیح‌الله سلطانی روز دوشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا، اظهار داشت: به استناد مواد ۱۲ تا ۲۱ دستورالعمل اجرایی آیین‌نامه تشکل‌های مردم‌نهاد مصوب سال ۱۳۹۵ هیات وزیران و بخشنامه‌های صادره از سوی وزارت کشور، انتخابات تعیین نمایندگان تشکل‌های مردم‌نهاد در شورای توسعه و حمایت از تشکل‌های استان با حضور آن دسته از سازمان‌های مردم‌نهادی که مجوز خود را از وزارت کشور (استانداری و فرمانداری‌ها) دریافت کرده و شعبه و نمایندگی‌های آن‌ها که مجوز فعالیت در استان دارند، برگزار خواهد شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با اشاره به پنج نامزد واجد شرایط برای حضور در شورای توسعه و حمایت از تشکل‌های استان، خاطرنشان کرد: پس از تشکیل هیات‌های اجرایی و نظارت بر برگزاری انتخابات، سه نفر از میان این پنج نامزد با رای نمایندگان واجد شرایط سازمان‌های مردم‌نهاد انتخاب می‌شوند.

سلطانی افزود: ۲ نفر به عنوان عضو اصلی و یک نفر به عنوان علی‌البدل برای مدت ۲ سال انتخاب خواهند شد.

مدیرکل امور اجتماعی و فرهنگی استانداری زنجان گفت: شورای توسعه و حمایت از تشکل‌های استان همان هیات نظارت بر سازمان‌های مردم‌نهاد سابق است که بر اساس دستورالعمل جدید به ریاست معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار و دبیری مدیرکل امور اجتماعی و فرهنگی استانداری تشکیل می‌شود.

وی اظهار داشت: مدیران کل تعاون، کار رفاه اجتماعی، ورزش و جوانان، میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری و نمایندگان سازمان‌های مردم‌نهاد، اعضای این شورا هستند.

سلطانی خاطرنشان کرد: صدور مجوز بر سازمان‌های مردم‌نهاد و خیریه‌ها، نظارت بر عملکرد آنان، رسیدگی به تخلفات احتمالی و فراهم کردن بستر فعالیت قانونمند برای تشکل‌های مردمی در استان از وظایف این شورا است.

استان زنجان، ظرفیت بالایی در مشارکت اجتماعی داشته و با احتساب ۲۵۰ کانون سلامت محله، ۳۴۹ کانون فرهنگی و هنری مساجد، ۲۹ موسسه قرآنی، ۵۲ تشکل سیاسی و صنفی، ۵۵ موسسه فرهنگی و هنری، ۳۸۰ تشکل مردم‌نهاد و خیریه و یک هزار و ۳۰۰ هیات مذهبی در مجموع بیش از ۲ هزار و ۵۰۴ تشکل مدنی در این استان فعال است.

مجموع تشکل‌ها و سازمان‌های مردم‌نهاد کشور ۲۰ هزار بوده که به ازای هر چهار هزار نفر، یک تشکل محسوب می‌شود در حالی که در استان زنجان با بیش از ۳۸۰ تشکل فعال به ازای هر ۲۷۰۰ نفر، یک تشکل مردم‌نهاد وجود دارد.

برچسب‌ها سازمان های مردم نهاد استانداری زنجان زنجان

منبع: ایرنا

کلیدواژه: سازمان های مردم نهاد استانداری زنجان زنجان سازمان های مردم نهاد استانداری زنجان زنجان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۸۲۵۷۰۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تشکر تشکل‌‌های فرهنگیان در حمایت از پاسخ مقتدرانه سپاه

شورای هماهنگی تشکل‌های انقلابی فرهنگیان طی پیامی از پاسخ مقتدرانه سپاه پاسداران انقلاب اسلامی به حمله رژیم صهیونیستی علیه کنسولگری ایران تقدیر کرد. - اخبار اجتماعی -

به گزارش گروه اجتماعی خبرگزاری تسنیم، شورای هماهنگی تشکل‌های انقلابی فرهنگیان، اطلاعیه‌ای به این شرح صادر کرد:

و سَیعلَمُ الّذینَ ظَلَموا أَی مُنقَلَبٍ ینقَلِبون

این وعده تخلف‌ناپذیر الهی است که ظالمان را در شدیدترین حالت به سزای اعمال ناشایست خود می‌رساند و در این مسیر مردان و زنان شجاع و مومن در سرتاسر عالم کارگزاران و سربازان تحقق این امر الهی هستند.

قریب به 7 ماه است که رژیم کودک‌کش اسرائیل با قساوت قلب و بی‌رحمی تمام، زنان، مردان و کودکان بی‌دفاع و مظلوم فلسطین و غزه مقاوم را به خاک و خون کشیده و جسارت و حماقت خود را به جایی رسانید که در جلوی دیدگان دولت‌های خاموش مدافع حقوق بشر، هفت نفر از برگزیدگان سپاه اسلام را به شهادت رسانید و مستقیماً به خاک جمهوری اسلامی ایران در سوریه تجاوز کرد.

اینک و با فرمان پرصلابت رهبر حکیم و شجاع انقلاب اسلامی، توسط فرزندان سپاه اسلام پاسخی اولیه بر این حملات ددمنشانه داده شد و انشاالله پاسخ‌های اصلی و تمام کننده در راه خواهد بود.

ما معلمان و فرهنگیان و اعضای تشکل‌های فرهنگیان سراسر کشور ضمن لبیک به فرماندهی کل قوا حضرت امام خامنه‌ای مدظله العالی و حمایت از این اقدام شجاعانه سپاه پاسداران انقلاب اسلامی و سایر نیروهای مسلح آمادگی خود را برای حضور در لشکر آزادسازی قدس به رهبری مقام معظم رهبری اعلام می‌نمائیم و تا پایان جان در این راه مقدس استقامت خواهیم کرد.

تا لحظه‌ای که آن منادی حق و منجی عالم بشریت حضرت بقیه الله الاعظم ارواحنا له الفداه ظهور کنند و پرچم پیامبر گرامی اسلام و اهل بیت را در سراسر عالم به اهتزاز درآورند و ریشه ظالمان عالم را نابود کنند.

إِن تَنصُرُوا اللَّهَ يَنصُرْكُمْ وَيُثَبِّتْ أَقْدَامَكُمْ

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • نشست خبری معرفی کتاب «توسعه سیاسی و امنیت ملی» در شیراز برگزار شد
  • حمایت جدی وزارت فرهنگ از ترویج عفاف و حجاب
  • تشکر تشکل‌‌های فرهنگیان در حمایت از پاسخ مقتدرانه سپاه
  • پیام شورای تشکل‌های انقلابی فرهنگیان در حمایت از سپاه پاسداران
  • رهاورد ملاقات ۲/۵ ساعته
  • جشن عید سعید فطر در زیر پرچم برگزار شد
  • انتخابات دوره هفتم نظام صنفی رایانه‌ای ، رو به بهبود یا افول؟
  • اجرای ۱۰۰ برنامه اجتماعی و فرهنگی در استان مرکزی هدفگذاری شد
  • مدیریت شهری ارتباط و تعاملات خود را با سازمان‌های مردم‌نهاد گسترش دهد
  • فرصت یکماهه مجلس برای تصویب طرح قانون تأسیس نهاد کتابخانه‌ها