Web Analytics Made Easy - Statcounter

«مریم حضرتی» معاون مراقبت‌های پرستاری وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی در گفتگو با خبرنگار ایلنا گفت: وزارت بهداشت در نظر دارد، ۹ هزار پرسنل جدید را در سیستم درمانی کشور استخدام کند. طبق رایزنی‌‌‌های معاونت پرستاری ۵ هزار نفر از این نیروهای استخدامی، پرستار هستند. اقدامات لازم برای جذب این پرستاران انجام شده است و بزودی نیروهای پرستاری جذب خواهند شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

وی افزود: این ۹ هزار نفر برای مراکز تازه تاسیس جذب می‌شوند. بنابراین گروه‌های مختلف مانند فوریت‌های پزشکی، اورژانس‌ها و بهداشت عمومی از این پرستاران استفاده خواهند کرد.  

حضرتی گفت: تلاش وزیر بهداشت این است بر جذب ۹ هزار نیروی دیگر است. معاونت پرستاری سعی می‌کند در سال آینده سهم بیشتری را به جذب نیروی  پرستار اختصاص دهد. البته کمبود‌های ما با این تعداد پرستار حل نمی‌شود، اما کمک بزرگی برای خدمات  پرستاری کشور خواهد بود.  

 معاون پرستاری وزارت بهداشت ضمن مقایسه دانش مراقبت پرستاری ایران با کشورهای منطقه گفت: خوشبختانه ایران از نظر سطح آموزش پرستاری در رتبه بسیار خوبی قرار دارد. این برتری آموزش پرستاری توسط سازمان جهانی بهداشت اعلام شده است. ایران با ۸۲ دانشکده پرستاری، ۸۲ عضو هیئت علمی پرستاریو ۴۴ هزار دانشجوی پرستاری در مقاطع مختلف، پژوهش گسترده‌ای در حوزه مطالعات پرستاری دارد. 

وی در ارتباط با نقش پرستاران در نظام درمانی کشور گفت: باید توجه کرد که پرستاران جایگاه چندبعدی در سیستم درمانی دارند. از پرستاران باید در مدارس به عنوان "مدرس پرستار" استفاده شود. پرستاران می‌توانند در جامعه ارائه خدمت بدهند. در همه دنیا ما مدل‌های "پرستار خانواده"، "پرستار مدرسه" و "پرستار جامعه" را داریم. وزارت بهداشت امروز در نظر دارد مراقبت‌های پرستاری جامعه را گسترش دهد. 

حضرتی گفت: تا زمانی که پرستار در جامعه حضور پیدا نکند، نمی‌توانیم صلابت نظام درمان را محقق کنیم. پیشگیری از بیماری‌ها از ارزش بالائی برخوردار است. بویژه که ما با سونامی پیرسالی در کشور روبرو هستیم. فرد کهنسال بیمار تلقی نمی‌شود، اما نیاز به مراقبت دارد. مراقبت‌های سالمندان آینده اهمیت "پرستار جامعه"را نشان می‌دهد. 

وی در پایان بیان کرد: لازم است که ما برنامه‌ریزی‌های لازم را برای سالمندان آینده انجام دهین. باید سالمندان ما دوران موفق سالمندی را تجربه کنند. لازم است برای بیماری‌های کهن‌سالی، در مراکز سلامت جامعه   پیشگیری‌های لازم انجام شود. 

منبع: ایلنا

کلیدواژه: پرستار جذب پرستار

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.ilna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایلنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۸۲۵۷۰۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

شهردار منطقه ۱۱ تهران : برخی سازمان ها به آتش نشانی اجازه بازدید ایمنی نمی‌دهند

شهردار منطقه ۱۱ تهران با اشاره به بافت قدیمی این منطقه گفت: متأسفانه اکثر مراکز درمانی منطقه ۱۱ مشکل ایمنی دارند؛ اما ما تک به تک در حال رفع این مشکلات هستیم.   به گزارش ایسنا، سید محمد موسوی، با اشاره به تعداد مراکز درمانی منطقه ۱۱ تهران گفت: در منطقه ما، بیش از ۲۰ بیمارستان و مرکز درمانی وجود دارد و سرانه آموزشی و درمانی ما زیاد است. بافت قدیمی منطقه ۱۱ و مشکلات ایمنی برخی از ساختمان های منطقه  وی با اشاره به بافت قدیمی این منطقه افزود: از آنجایی که این منطقه از مناطق قدیمی و پرجمعیت پایتخت است؛ متأسفانه اکثر ساختمان‌های موجود، مشکلات ایمنی دارند. برخی از ساختمان‌ها خیلی مشکل دارند و برخی ساختمان‌ها هم مشکلات کمتری دارند.   شهردار منطقه ۱۱ تهران ادامه داد: از مدتی پیش، بازرسی تک تک ساختمان های مراکز درمانی آغاز شده و همکاران من از ساختمان ها بازرسی می کنند تا با شناسایی و رفع مشکلات، ضریب ایمنی این مراکز درمانی و در مجموع کل منطقه را بالا ببرند.   موسوی در پاسخ به این پرسش که آیا در بازدید از مراکز درمانی اعم از بیمارستان‌ها و درمانگاه‌ها، این مراکز با مشکلی مواجه هستند؟ گفت: آتش نشانی در زمینه بازدید و بررسی از این مراکز هیچ مشکلی ندارد. همچنین ساختمان های تحت نظر شهرداری نیز با آتش نشانی در این زمینه همکاری دارند؛ زیرا آتش نشانی جزئی از شهرداری است؛ اما برخی مالکان ساختمان های شخصی یا برخی مراکز و ارگان‌های دولتی ممکن است اجازه این کار را ندهند.   وی افزود: عوامل آتش نشانی هر جا که بخواهند به ساختمان های مدیریت شهری ورود کنند؛ نه تنها هیچ مانعی وجود ندارد؛ بلکه ما استقبال هم می کنیم.   شهردار منطقه ۱۱ تهران ادامه داد: متأسفانه برخی از مردم و سازمان‌ها اجازه بازدیدهای ایمنی را به آتش نشانی نمی دهند و این مسئله تخصصی باید در قانون دیده شود. کانال عصر ایران در تلگرام

دیگر خبرها

  • شهردار منطقه ۱۱ تهران : برخی سازمان ها به آتش نشانی اجازه بازدید ایمنی نمی‌دهند
  • برخی سازمان‌ها به آتش نشانی اجازه بازدید ایمنی نمی‌دهند
  • تکلیف مددجویان کمیته امداد و بهزیستی با افزایش تعرفه‌های درمانی چه می شود؟
  • ساخت دستگاهی که میزان اکسیژن بیمارستان‌ها را مدیریت می‌کند
  • افزایش حق‌الزحمه کار دانشجویی
  • تحویل ۵ دستگاه آمبولانس به مرکز درمانی خوزستان+فیلم
  • افزایش ۵۰ درصدی حق‌الزحمه کار دانشجویی
  • افزایش ۵۰ درصدی حق‌الزحمه کار دانشجویان پرستاری
  • قطع انشعاب ساختمان‌های ناایمن در پایتخت
  • استقرار عوامل مختلف درمانی در مسیر صعود به ارتفاعات بازی دراز