Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرنگار  گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از رشت، جلال‌الدین محمد شکریه، نایب رئیس اتاق اصناف کشور و رئیس اتاق اصناف استان گیلان گفت: با توجه به سهمیه‌بندی بنزین هرگونه افزایش کرایه حمل و نقل ممنوع است بنابراین در صورت مشاهده با متخلفان بر اساس قانون برخورد می‌شود.

او، از اجرای طرح تشدید نظارت و بازرسی واحد‌های صنفی خبر داد و افزود: با گرانفروشان و اخلالگران نظم بازار برخورد خواهد شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

نایب رئیس اتاق اصناف کشور و رئیس اتاق اصناف استان گیلان، با اشاره به اعضای ۱۳ گانه کمیسیون نظارت که ریاست آن بر عهده سازمان صمت است است، گفت: ۴ عضو این کمیسیون را بخش خصوصی تشکیل می‌دهد و این موضوع نشان می‌دهد بخش دولتی به عملکرد اصناف اشراف کاملی داشته از طرف دیگر سازوکار برخورد را هم قانون برای ما مشخص کرده است.

جلال‌الدین محمد شکریه، با بیان اینکه اصناف خود در کف بازار حضور دارند و به عنوان مصرف‌کننده بسیاری از کالا‌ها و خدمات محسوب می‌شوند، افزود: در حال حاضر ۲ هزار و ۸۰۰ رسته شغلی در گیلان وجود دارد بنابراین یک واحد صنفی فقط در یک رسته خودکفا بوده و در بقیه رسته‌ها خودش به عنوان مصرف‌کننده و جزئی از مردم تلقی می‌شود.

او، از وجود ۱۰۸ هزار واحد صنفی دارای پروانه در استان خبر داد و گفت: با توجه به وجود این تعداد واحد صنفی و رقابتی که بین آنان وجود دارد هر محتکر، گران فروش و یا فردی که اصرار به عرضه کالای بی‌کیفیت داشته باشد خود به خود از عرصه بازار خارج می‌شود.

نایب رئیس اتاق اصناف کشور، با بیان اینکه تشدید نظارت و بازرسی در دستور کار این نهاد و به تبع آن سایر اتاق‌های شهرستانی و اتحادیه‌های صنفی قرار گرفته است، افزود: در صورت دریافت گزارش‌هایی مبنی بر افزایش کرایه و نرخ حمل و نقل در سطح گیلان به ویژه تاکسی تلفنی یا تاکسی‌های درون شهری با متخلفان برخورد می‌شود.

شکریه، از تمهیدات اندیشیده شده ستاد سوخت کشور، اتاق اصناف و وزارت صمت برای کارت سوخت واحد‌های خدماتی که در حوزه حمل و نقل فعالیت می‌کنند خبر داد و گفت: علاوه بر این واحد‌ها حتی برای پیک‌های موتوری و تاکسی‌های تلفنی نیز برنامه‌ای برای اعطای سهمیه بنزین تدوین شده که متعاقباً اطلاع‌رسانی می‌شود.

او تصریح کرد: مردم در صورت مشاهده هرگونه تخلف و گران‌فروشی کالا‌ها باید به بازرسی سازمان صمت، اتاق اصناف و یا سازمان تعزیرات حکومتی مراجعه کنند.

 

انتهای پیام/م.ع

ممنوع بودن افزایش کرایه حمل و نقل

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: اخبار اقتصادی صنعت

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۸۲۵۷۱۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

پیگیری مشکلات تاکسی رانی و وضعیت کرایه تاکسی در مهدیشهر

به گزارش خبرگزاری صداوسیما؛ مرکز سمنان،️  در بخش اتاق خبر صداوسیمای مرکز سمنان، تلفن‌ها و تصاویر ارسالی شما برای اطلاع رسانی بدون واسطه و مستقیم به مسئولان پخش می‌شود.
شما هم استانی‌های عزیز می‌توانید از سوژه ها، مشکلات و اتفاق‌های مهمی که در شهر و روستای شما رخ می‌دهد، تصویر بگیرید و به شماره ۰۹۱۰۸۹۹۴۶۹۷ ارسال کنید.
این تصاویر در قالب بخش شهروند خبرنگار با نام شما در بخش خبری، سایت و کانال خبرگزاری صداوسیمای استان سمنان منتشر می‌شود.
مشکلاتی که از طریق شهروند خبرنگار به اطلاع ما برسد در فهرست برنامه اتاق خبر قرار گرفته و پیگیری می‌شود.

کد ویدیو دانلود فیلم اصلی

دیگر خبرها

  • تشدید برخورد با افزایش دهندگان خودسرانه قیمت کالا و خدمات در اردبیل
  • ۵ واحد صنفی متخلف در مشهد پلمب شد
  • پلمب ۵ واحد متخلف صنفی در مشهد
  • پلمب پنج واحد صنفی متخلف در مشهد
  • هزینه اضافی به بنگاه ممنوع؛ حق انتخاب با مشتری است سامانه خودنویس یا مشاور املاک؟
  • پیگیری مشکلات تاکسی رانی و وضعیت کرایه تاکسی در مهدیشهر
  • تشکیل بیش از ۲ هزار پرونده تخلف صنفی در خوزستان
  • جزئیات گران شدن کرایه تاکسی، مترو و اتوبوس
  • ۳ تخلف مهم اصناف هرمزگان در طرح نظارتی رمضان و نوروز
  • رانندگان قبل از مصوبه ستاد تنظیم بازار حق افزایش کرایه را ندارند