Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «خبرگزاری برنا»
2024-04-18@23:16:31 GMT

سال گذشته دو میلیون تن برنج صادر شد

تاریخ انتشار: ۲۷ آبان ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۵۸۲۵۷۹۰

سال گذشته دو میلیون تن برنج صادر شد

مرکز آمار اعلام کرد: سال گذشته یک میلیون و ۹۶۰ هزار تن برنج در کشور تولید شد که از این میزان یک هزار و ۹۶۱ تن صادر شده است.

به گزارش گروه خبر خبرگزاری برنا، سال گذشته ۳۹۷ هزار هکتار از سطح زیر کاشت مربوط به برنج بود که از این سطح یک میلیون و ۹۶۰ هزار تن برنج تولید شد. همچنین در این دوره یک میلیون و ۶۵۰ هزار تن برنج وارد کشور شد و در مقابل یک هزار و ۹۶۱ تن صادرات داشتیم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

سال گذشته خانوارها یک میلیون و ۳۳۰ هزار تن برنج ایرانی، یک میلیون و ۳۰۰ هزار تن برنج خارجی مصرف کردند.

سهم استان‌های کشور در تولید برنج متفاوت است و مازندران با ۳۸ درصد و گیلان با ۳۳ درصد بیشترین تولید را دارند. همچنین ۱۱ درصد برنج تولیدی در خوزستان،  چهار درصد در فارس و گلستان و ۱۰ درصد در سایر استان‌ها برنج تولید می‌شود.

 

بیشتر بخوانید: رقم واقعی ماهانه سبد معیشت خانوارهای کارگری چقدر است؟ جزییات کامل درآمد و هزینه‌های یک خانواده دو نفره ایرانی

منبع: خبرگزاری برنا

کلیدواژه: مرکز آمار ایران مرکز آمار

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.borna.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری برنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۸۲۵۷۹۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

کشاورزان مازندران به استقبال کشت زراعی جدید رفتند

کشاورزان مازندران با آغاز آئین نشای مکانیزه در ۸ هکتار از اراضی شالیزاری روستای فیروزکلای بخش دشت سر آمل به استقبال کشت زراعی جدید رفتند.

به گزارش خبرگزاری ایمنا از مازندران، شامگاه_پنجشنبه سی‌ام فروردین _ اولین نشای مکانیزه مازندران با حضور استاندار مازندران، نماینده مردم آمل در مجلس، سرپرست جهاد کشاورزی مازندران در هشت هکتار از زمین کشاورزی مرحوم اولیایی روستای فیروزکلای بخش دشت سر آمل آغاز شد؛ بابک مؤمنی سرپرست جهادکشاورزی استان مازندران در این مراسم با بیان اینکه ۲۱۵۰۰۰ هکتار از اراضی استان سطح زیرکشت برنج وجود دارد که بیشتر از این امکان قابلیت کشت این محصول امکان نیست، اظهار کرد: با توجه به جذابیت اقتصادی سایر فعالیت‌ها رو به کاهش است.

وی امنیت غذایی در کشور را مهم دانست و گفت: در چهارچوب برنامه‌ها وزارت کشاورزی و در تبیین شورای سیاست‌گذاری نگاه به سمت بهره‌بری و عملکرد است که با دانش محققین و انتقال این دانش همراه است.

سرپرست جهاد کشاورزی مازندران از تشکیل انجمن کشاورزان پیش رو در مازندران اشاره کرد و گفت: پیش‌بینی شده ۱۰ تا ۱۵ درصد با استفاده از برنامه کود کامل و ریزمغذی‌ها در سیستم آبیاری متناوب و ارتقای عملکرد داشته باشیم که این برنامه قابل تحقق خواهد بود.

مؤمنی با تاکید بر اینکه بیش از ۹۱ درصد ظرفیت آبندان پر شده است ولی سدها مشکل داریم، خاطرنشان کرد: ۱۷۵۰۰۰ هکتار با بیش از ۸۰ درصد شخم اولیه انجام شده و قریب به ۵۸۰۰۰ هکتار با ۳۰ درصد آماده نشاست.

وی از اولین پروژه پایلوت ملی طرح جامع زیرساخت اراضی کشاورزی در نواحی محله فریدون‌کنار خبر داد و گفت: در کشاورزی بحث بازچرخانی آب و تکمیل طرح زیرساخت در اراضی شالیزار که هم زیرساخت تأمین آب داشته باشد و از دسترس خارج نشود تا ظرف دو هفته آینده آماده افتتاح خواهد شد.

وی ضمن پیش‌بینی توسعه ارقام پرمحصول در امسال خاطرنشان کرد: امسال ۲۷۰۰۰ هکتار به سمت کشت پرمحصول داشتیم که با اتخاذ تدابیری از ۹۰۰۰۰۰ تن برنج سفید به بیش از یک میلیون تن برنج خواهیم رسید.

کد خبر 745869

دیگر خبرها

  • کشاورزان مازندران به استقبال کشت زراعی جدید رفتند
  • نخستین نشای مکانیزه مازندران آغاز شد
  • شالیکاری در مازندران مکانیزه شود
  • ۳.۶ میلیون تن‌کالا از آذربایجان غربی به خارج کشور صادر شد
  • اپل کنار رفت، سامسونگ بزرگ‌ترین گوشی ساز جهان شد
  • کشف برنج و آرد خارج از شبکه در نهاوند
  • ثبت بالاترین میزان تولید فولاد ایران در سال ۱۴۰۲
  • کشف برنج و آرد خارج از شبکه در نهاوند 
  • اوجی: امسال در رشد تولید نفت و گاز رکورد می‌زنیم
  • امسال در رشد تولید نفت و گاز رکورد می‌زنیم