Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «فرارو»
2024-04-23@10:19:29 GMT

کاهش ۱۲ درجه‌ای دمای هوا در برخی مناطق کشور

تاریخ انتشار: ۲۷ آبان ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۵۸۲۶۱۱۷

کاهش ۱۲ درجه‌ای دمای هوا در برخی مناطق کشور

مدیرکل پیش‌بینی و هشدار سریع سازمان هواشناسی ضمن اشاره به این‌که بارش‌ها در کشور تا پایان هفته ادامه دارد، از کاهش هفت تا ۱۲ درجه‌ای دمای هوا در برخی مناطق شرقی و شمال شرقی کشور خبر داد.

صادق ضیاییان در گفت‌وگو با ایسنا، اظهار کرد: طی امروز و فردا (۲۷ و ۲۸ آبان‌ماه) در سواحل شمالی، نواحی مرکزی کشور، استان‌های واقع در دامنه‌های جنوبی البرز مرکزی، جنوب غرب، جنوب، بخش‌هایی از شمال غرب و غرب بارش برف و باران و وزش باد پیش‌بینی می‌شود که بارش در مناطق جنوبی با رعد و برق همراه است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی ادامه داد: شدت بارش امروز در چهارمحال و بختیاری، کهگیلویه و بویراحمد، بوشهر، نیمه غربی فارس، نیمه شرقی خوزستان، جنوب لرستان، شمال و مرکز خلیج فارس و روز سه‌شنبه در بوشهر برخی نقاط فارس و مرکز خلیج فارس است.

به گفته مدیرکل پیش‌بینی و هشدار سریع سازمان هواشناسی روز چهارشنبه (۲۹ آبان‌ماه) بارش در نوار غربی کشور قطع می‌شود و در نیمه شرقی، سواحل شمالی، استان‌های واقع در دامنه‌های جنوب البرز مرکزی و مرکز کشور و روز پنج‌شنبه (۳۰ آبان‌ماه) بارش در نیمه شرقی، سواحل شمالی، اردبیل و شرق آذربایجان شرقی و ارتفاعات البرز مرکزی رخ می‌دهد.

ضیاییان با بیان این‌که روز جمعه (۱ آذرماه) نیز در سواحل شمالی، استان اردبیل و شرق آذربایجان شرقی بارش رخ می‌دهد، تصریح کرد: روزهای چهارشنبه و پنج‌شنبه (۲۹ و ۳۰ آبان‌ماه) کاهش هفت تا ۱۲ درجه‌ای دما در شمال شرق و شرق پیش‌بینی می‌شود. همچنین دریای خزر و خلیج فارس طی سه روز آینده مواج است.

مدیرکل پیش‌بینی و هشدار سریع سازمان هواشناسی در پایان درباره‌ وضعیت جوی تهران طی دو روز آینده اظهار کرد: آسمان تهران فردا (۲۸ آبان‌ماه) نیمه ابری در بعضی ساعات ابری و بارش پراکنده با حداقل دمای صفر و حداکثر دمای هشت درجه سانتیگراد و طی روز چهارشنبه (۲۹ آبان‌ماه) نیز صاف تا کمی ابری با همان دما پیش‌بینی می‌شود.

منبع: فرارو

کلیدواژه: کاهش دما هواشناسی بارش برف بارش باران

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت fararu.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فرارو» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۸۲۶۱۱۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

پیش بینی بارش های رگباری پراکنده در البرز/ دمای هوا کاهش می یابد

آرش بهاروند احمدی در گفت وگو با خبرنگار مهر گفت: مطابق با هشدار سطح زرد هواشناسی، تحلیل آخرین الگوهای پیش یابی حاکی از گذر موج تندری و ضعیف از عصر یکشنبه تا چهارشنبه از منطقه البرز مرکزی است.

مدیرکل هواشناسی استان البرز ادامه داد: به موجب آن بارش‌های رگباری پراکنده و رعد و برق، در بعضی ساعات وزش باد به نسبت شدید و گرد و خاک و روند کاهش نسبی دما در استان مورد انتظار است.

وی مطرح کرد: امروز یکشنبه آسمان کمی تا نیمه ابری همراه با وزش باد شدید و گرد و خاک، عصر رگبار پراکنده در پاره‌ای نقاط و رعد و برق و فردا دوشنبه آسمان قسمتی ابری تا ابری همراه با وزش باد لحظه‌ای شدید، رگبار پراکنده و رعد و برق است.

بهاروند احمدی خاطرنشان کرد: برای روز سه شنبه نیز آسمانی نیمه ابری تا ابری همراه با وزش باد در بعضی ساعات، رگبار پراکنده و رعد و برق و برای چهارشنبه آسمانی نیمه ابری در صبح همراه با احتمال بارش پراکنده و وزش باد در بعضی ساعات پیش بینی می‌شود.

کد خبر 6084209

دیگر خبرها

  • پیش‌بینی وضعیت دما و بارش کشور تا نیمه خرداد
  • بارش‌ شدید باران در تهران و ۱۰ استان دیگر | هوا تا این روز سردتر خواهد شد
  • پیش بینی افزایش ابر و بارش باران در برخی مناطق استان کرمان
  • آغاز بارش‌ها در کشور از امروز | بارش‌ شدید در تهران و ۷ استان | کاهش دما در این مناطق از فردا
  • شدت گرفتن بارش‌ها در کشور/ دمای هوا کاهش می‌یابد
  • بارش‌های بهاری و رگباری از فردا ۳ اردیبهشت در فارس
  • پیش بینی بارش های رگباری پراکنده در البرز/ دمای هوا کاهش می یابد
  • آخرین جزئیات پیش‌بینی بارش‌ها و دمای هوا تا مهر ۱۴۰۳ / لانینا جایگزین ال‌نینو می‌شود؟
  • پیش بینی هواشناسی؛ تداوم رگبار و رعدوبرق در کشور/ کاهش دما در نوار شمالی
  • پیش بینی افزایش ابر و بارش‌های رگباری در ارتفاعات کرمان