Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرنگار مهر، عبدالله آقا علی خانی صبح دوشنبه در جلسه هم اندیشی بازرسی کل استان با دادسرای عمومی و انقلاب شهرستان قزوین، سازمان بازرسی را سازمانی کاملا مستقل شبه قضایی دانست که وظیفه اصلی آن تطبیق عملکرد دستگاه ها با قانون است.

بازرس کل استان قزوین افزود: تمامی دادستان های استان با سازمان بازرسی همکاری نزدیکی دارند و در بسیاری از  موارد هنگامی که قرار است هیئت بازرسی در اداره ای مستقر شود نسبت به هماهنگی با دادگستری شهرستان اقدام لازم را صورت می دهند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی تصریح کرد: برگزاری این نشست ها می تواند به نزدیکی دیدگاههای مسئولان کمک کرده و ما را سرعیت به نتایج کاربردی برساند زیرا باور داریم منطق حقوق مانند علم ریاضی نیست منطق خاص خود را دارد.

آقا علی خانی ادامه داد: موضوع سازمان بازرسی مانند سایر نهادهایی که بعنوان ضابط و یا در حکم ضابط هستند متفاوت است و یکی از ویژگی هایی که در سازمان بازرسی اهمیت دارد قانونی بودن گزارش های آن است و در کنار آ« شبه قضایی بودن سازمان، هماهنگی در اهداف مشترک با دادگستری در برخورد با مفاسد برای ارتقاء سلامت اداری و حاکمیت قانون از دیگزر ویژگی های این سازمان محسوب می شود.

وی یادآور شد: کارشناسی بودن گزارش های بازرسی از شاخص های مهم سازمان بازرسی است که به دلیل تخصصی یا فوق تخصصی بودن آن به نوعی به فعالیت های دادگستری هم کمک می کند.

آقا علی خانی در ادامه بیان کرد: گزارش های سازمان بازرسی به صورت علمی تدوین شده و به صورت خاص در اسرع وقت رسیدگی می شود.

کد خبر 4775069

منبع: مهر

کلیدواژه: دادگستری قزوین نظارت و بازرسی بوشهر زلزله شهرکرد ایلام شیراز گرگان هفته وحدت قزوین خطبه های نماز جمعه سفر استانی تئاتر کودک و نوجوان بیرجند بارش برف قیمت بنزین

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۸۲۶۱۶۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اجرای پروژه‌های شهری طبق مصوبه

نیکونژاد رئیس کمیسیون نظارت و حقوقی شورای اسلامی شهر یزد گفت: بر اساس مصوبه شورای اسلامی شهر یزد، طرح تحقیق و تفحص در قسمت انتهایی بلوار مرحوم ابوترابی مبنی بر بررسی تطبیق طرح اجرایی با طرح مصوب، به کمیسیون نظارت و حقوقی شورا واگذار گردید و این طرح در دستور کار کمیسیون قرار گرفت.

وی افزود: موضوع درچندین جلسه کمیسیون به صورت میدانی و ستادی با حضور شهردار وقت و شهردار فعلی منطقه ۳ همچنین مدیر املاک وقت و فعلی منطقه و سایر مدیران شهرداری دخیل در موضوع مطرح و بررسی‌های لازم صورت گرفت.

به گفته او: با بررسی کلیه سوابق، مستندات و مکاتبات موجود از سال ۱۳۷۷ تاکنون و تشکیل جلسه کمیته نظارت با حضور مدیران ادارات بازرسی، حقوقی و حراست شهرداری و احصاء اقدامات و فعالیت‌های صورت گرفته و همچنین بررسی تطبیق یا عدم تطبیق طرح اجرایی با طرح مصوب بلوار مذکور، گزارش اولیه آن آماده شده که پس از نهایی شدن، گزارش مبسوط آن به صحن علنی شورا جهت تصمیم گیری ارسال خواهد شد.

لازم به ذکر است رئیس کمیسیون نظارت و حقوقی شورای اسلامی شهر یزد ضمن تاکید بر نظارت جدی و موثر بر اجرای پروژه‌ها بر اجرای پروژه‌های شهری طبق طرح مصوب اصرار ورزید.

باشگاه خبرنگاران جوان یزد یزد

دیگر خبرها

  • عامل ایجاد تنش قومیتی در ورزشگاه ارومیه دستگیر شد
  • توزیع ۲۰۰ تن آرد تشویقی بین ۴۹۵ واحد خبازی
  • آغاز تحقیقات اتحادیه اروپا درباره تیک‌تاک لایت
  • بررسی عملکرد مراکز مهر خانواده در سلماس
  • منتخبان مجلس دوازدهم باید مکلف به پاسخگویی باشند
  • برای تحقق شعار سال باید از انحصار و رانت‌های اقتصادی جلوگیری شود
  • ضرورت حمایت از کارآفرینان و تسهیل صدور مجوزهای کسب و کار
  • سازمان بازرسی به وزیر جهاد کشاورزی هشدار داد
  • اجرای پروژه‌های شهری طبق مصوبه
  • کپی ایتالیایی، اجرای ایرانی