Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرنگار مهر، حسین فیروزی صبح دوشنبه در کارگروه تسهیل و رفع موانع تولید استان کردستان، اظهار داشت: تا امروز تنها حدود سه میلیارد تومان از طریق تسهیلات در نظر گرفته شده در تبصره ۱۸ به دو واحد تولیدی در کردستان پرداخت شده که نسبت به پرداختی سایر استان های کشور بسیار ناچیز است.

وی افزود: زمانی که دستورالعمل تبصره ۱۸ برای پرداخت تسهیلات به واحدهای صنعتی و تولیدی فعال به کردستان ابلاغ شد، انتظار داشتیم میزان این پرداختی ها رقم قابل توجهی باشد اما در امروز با وجود اینکه تنها چهار ماه تا پایان سال باقیمانده می بینیم که اتفاق خاصی در این خصوص نیافتاده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار کردستان ادامه داد: متاسفانه بیشتر مشکلاتی که در این خصوص وجود دارد مربوط به بانک ها و ضوابط اجرایی آنها است که انتظار داریم بانک ها در این زمینه منعطف تر برخورد کنند تا بتوان در راستای توسعه واحدهای تولید و صنعتی از ظرفیت تسهیلات تبصره ۱۸ بیشتر بهره بگیریم.

فیروزی یادآور شد: با توجه به آمارهای سازمان صمت کردستان بیش از ۱۰۰ مورد از واحدهای تولیدی و صنعتی استان برای بهره مندی از تسهیلات تبصره ۱۸ در سامانه ثبت نام کرده اند اما تنها ۱۰ مورد آنها پذیرفته شده که نیاز به بازنگری است.

وی بیان کرد: باید پرونده هر ۱۰۰ واحد ثبت نام کننده مورد بررسی قرار گیرد و موانع پیش روی آنها که از دریافت این تسهیلات منع می شوند مورد پیگیری قرار گیرد و در جهت رفع آنها اقدام کرد.

معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار کردستان گفت: ممکن است واحدی به یکی از بانک های عامل بدهی داشته باشد اما در اعتبارسنجی خود بانک از نظر مالی در جایگاه مناسبی برخوردار باشد که باید از همین ظرفیت استفاده کرد و به بهانه اینکه به سیستم بانکی بدهکار است، پرونده آن واحد کنار گذاشته نشود.

فیروزی اظهار داشت: حمایت از سرمایه گذار و سرمایه گذاری در حوزه تولید و صنعت بنای فعالیت های دولت است و در این راستا باید از تمام ظرفیت هایی که ایجاد می شود، حداکثر استفاده را انجام داد.

وی در بخش دیگری از سخنان خود به وضعیت زمین های صنعتی در کردستان اشاره کرد و افزود: با توجه به توپوگرافی منطقه ما در این استان زمین صنعتی کمی داریم و از این رو شرکت شهرک های صنعتی باید نسبت به زمین هایی که چندین سال از واگذاری آنها می گذر اما تا کنون اقدامی روی آنها انجام نگرفته، تصمیمات جدیدی برابر قانون اتخاذ کند.

معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار کردستان ادامه داد: باید از هر گونه تغییر کاربری زمین های صنعتی در شهرک های صنعتی کردستان جلوگیری کرد چرا که کاملا غیر قانونی بوده و در صورت وقوع این مسئله در مرحله اول از طریق تذکر به صاحبان زمین ها و در مرحله دوم از طریق مراجع قضایی نسبت به بازگرداندن زمین ها به دولت و تغییر کاربری مجدد آنها اقدام کرد.

فیروزی یادآور شد: در حال حاضر سرمایه گذارانی در استان هستند که تنها به دلیل نبود زمین مناسب نمی توانند واحدهای تولیدی خود را راه اندازی کنند در صورتی که زمین های مرغوبی در شهرک های صنعتی وجود دارند که چندین سال است بدون استفاده تملک شده که می توانند به سرمایه گذاران فعال واگذار شوند.

کد خبر 4775027

منبع: مهر

کلیدواژه: استانداری کردستان ستاد ملی تسهیل و رفع موانع تولید بوشهر زلزله شهرکرد ایلام شیراز گرگان هفته وحدت قزوین خطبه های نماز جمعه سفر استانی تئاتر کودک و نوجوان بارش برف بیرجند قیمت بنزین

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۸۲۶۴۰۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

هفت واحد تولیدی در استان اردبیل موفق به اخذ گواهینامه ملی و بین المللی شدند

هاشم علایی امروز در بازدید از شهرک صنعتی شماره ۲ اردبیل گفت: واحدهای صنعتی با نگاه ویژه می‌توانند مسیر تولید و زمینه صادرات را تسهیل کنند که اخذ استانداردها و گواهینامه‌های ملی و بین المللی، یکی از الزامات ورود محصولات تولیدی به بازارهای داخلی و صادراتی است.

مدیرعامل شرکت شهرک‌های صنعتی استان اردبیل افزود: رعایت استانداردها در بخش تولید و افزایش محصولات صادراتی، از مولفه‌های لازم در دستیابی به تحقق شعار سال با مشارکت کارآفرینان و تولیدکنندگان است.

به گفته او، با حمایت از واحدهای تولیدی و ترغیب آنان به دریافت استانداردهای لازم به حضور آنان در بازارهای داخلی و بین المللی کمک می‌کنیم.

علایی با اشاره به حمایت شهرک‌های صنعتی از واحدهای تولیدی در قالب بسته‌های حمایتی افزود: این نوع مشوق‌ها باعث ارتقای محصولات تولیدی و افزایش صادرات کشور خواهد شد و تولید کنندگان می‌توانند از این ظرفیت مهم برای افزایش تولید و صادرات استفاده کنند.

 

باشگاه خبرنگاران جوان اردبیل اردبیل

دیگر خبرها

  • پرداخت بیش از ۹۰ درصد تسهیلات تبصره ۱۸ در لرستان 
  • خط و نشان صریح ابراهیم رئیسی برای بانک‌ها با «حق ندارید»! | فیلم
  • ایجاد ۱۳ هزار فرصت شغلی مشاغل خانگی در خراسان‌شمالی
  • شمار واحدهای نهضت مسکن ملی از ۲ میلیون و ۵۰۰ هزار گذشت
  • موانع پرداخت نشدن تسهیلات به واحدهای تولیدی شناسایی شود
  • واحدهای تولیدی دارای استاندارد و گواهینامه‌ حمایت می‌شوند
  • هفت واحد تولیدی در استان اردبیل موفق به اخذ گواهینامه ملی و بین المللی شدند
  • پرداخت ۵۲۷ میلیارد تومان تسهیلات تبصره ۱۸ در استان بوشهر
  • استاندارمرکزی:مشکلات واحدهای تولیدی و صنعتی گره‌گشایی می‌شود
  • ۷۳۸ واحد مسکن مددجویی به ولی نعمتان کمیته امداد در کردستان واگذار شد