Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش حوزه دولت گروه سیاسی باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از پایگاه اطلاع رسانی دولت، در جلسه عصر یکشنبه هیئت دولت که به ریاست حجت‌الاسلام والمسلمین حسن روحانی، رئیس جمهور برگزار شد، اساسنامه شورای اجرایی فناوری اطلاعات که با همکاری سازمان اداری و استخدامی و وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات تدوین شده است، به تصویب رسید.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

بر این اساس، هدف از تشکیل شورای اجرایی فناوری اطلاعات، تعیین خط مشی‌های اجرایی در قلمرو فناوری اطلاعات جهت توسعه و استقرار دولت الکترونیک و ایجاد زمینه و بستر گسترش کاربردهای فناوری اطلاعات و ارتباطات در کشور و برنامه‌های توسعه‌ بخش‌های مختلف در چهارچوب سیاست‌های کلی نظام، مصوبات شورای عالی فضای مجازی و قوانین مربوط است.

همچنین تصویب اهداف و خط مشی‌های اجرایی توسعه صنعت و کاربری فناوری اطلاعات براساس سیاست‌های کلی نظام و مصوبات شورای عالی فضای مجازی، تصویب خط مشی‌ها و اعمال هماهنگی‌های اجرایی و فنی لازم در گسترش به‌کارگیری فناوری اطلاعات در ارایه خدمات الکترونیک در زمینه‌های اجتماعی، اقتصادی و فرهنگی، تصویب نقشه فنی و اجرایی توسعه دولت الکترونیک و بهره‌گیری حداکثری از ظرفیت‌های بخش غیردولتی برای توسعه و بکارگیری فناوری اطلاعات در خدمات عمومی از جمله وظایف این شوراست.

تمدید ریاست سازمان مدیریت بحران کشور

با تصویب دولت، اسماعیل نجار برای مدت پنج سال به عنوان رئیس سازمان مدیریت بحران کشور منصوب شد.

براساس قانون مدیریت بحران کشور، رئیس سازمان مورد اشاره به پیشنهاد وزیر کشور از میان افراد با تحصیلات دانشگاهی مرتبط و حداقل ۷سال سابقه کار تخصصی در زمینه مدیریت بحران، برای یک دوره پنجساله با تصویب هیات وزیران و با حکم رئیس جمهوری منصوب می‌شود.

تصمیم‌گیری درخصوص طرح مدیریت تعارض منافع

با توجه به تصویب لایحه «نحوه مدیریت تعارض منافع در انجام وظایف قانونی و ارائه خدمات عمومی» در دولت، با طرح مجلس شورای اسلامی درخصوص مدیریت تعارض منافع مخالفت شد.

همچنین رئیس سازمان اداری و استخدامی کشور به عنوان نماینده دولت به مجلس تعیین شد.

بیشتر بخوانید: روحانی: پرداخت کمک‌های معیشتی از دوشنبه آغاز می‌شود/ اعتراض حق مردم است، اما حساب اعتراض از اغتشاش جداست

انتهای پیام/

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: هیئت دولت فناوری اطلاعات

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۸۲۶۴۱۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

رصد اقدام های دستگاههای اجرایی در حیطه امنیت غذایی و سلامت غذای کشور

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما:دکتر محمد اسماعیل مطلق گفت: اقدام‌های دستگاه‌های اجرایی مربوطه در حیطه امنیت غذایی و سلامت غذا توسط دبیرخانه شورای عالی رصد می‌شود و تمامی دستگاه‌ها موظفند گزارش اقدامات را جهت جمع بندی به دبیرخانه شورای عالی سلامت و امنیت غذایی ارسال نمایند.
وی افزود: دبیرخانه شورای عالی سلامت و امنیت غذایی پیرو ابلاغ رهنمود‌های رئیس جمهور در هجدهمین جلسه شورای عالی سلامت و امنیت غذایی، جلسه هم اندیشی و هماهنگی اجرای رهنمود‌های رئیس جمهور در خصوص اهمیت توجه به امنیت غذایی و سلامت غذای مصرفی مردم و تکالیف وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی و سایر دستگاه‌های مرتبط را برگزار کرد.
رئیس دبیرخانه شورای عالی سلامت وامنیت غذایی تصریح کرد: وزارت بهداشت با همکاری وزارت جهاد کشاورزی و معاونت علمی، فناوری و اقتصاد دانش بنیان رئیس جمهور طی مدت ۲ ماه اقدامات لازم در راستای تولید مواد غذایی از مزرعه تا سفره را تدوین خواهند کرد و در جلسه بعدی شورای عالی سلامت و امنیت غذایی ارائه نمایند.

دیگر خبرها

  • اساسنامه شورای عالی نوجوانان و جوانان تصویب شد
  • عملیات اجرایی منوریل قم پس از ۱۰ سال توقف آغاز می‌شود
  • تصویب و تکمیل اساسنامه شورای عالی نوجوانان و جوانان
  • جزئیات برنامه های دولت برای ارتقای رتبه ایران در کاربرد هوش مصنوعی 
  • جزئیات برنامه های دولت برای ارتقای رتبه ایران در کاربرد هوش مصنوعی
  • تمهیدات حفاظتی و اجرایی برگزاری آزمون سراسری تشریح شد
  • سند هوش مصنوعی به زودی تصویب می شود
  • رصد اقدام دستگاه‌های اجرایی در حیطه امنیت غذایی و سلامت غذای کشور
  • رصد اقدام های دستگاههای اجرایی در حیطه امنیت غذایی و سلامت غذای کشور
  • حمایت معاونت علمی از انعکاس دستاورد‌های امیدآفرین دانش‌بنیان توسط دستگاه‌های اجرایی