Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایران آنلاین»
2024-04-24@07:23:43 GMT

توئیتر، ابزار حمله ترامپ به منتقدان

تاریخ انتشار: ۲۷ آبان ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۵۸۲۶۴۴۰

توئیتر، ابزار حمله ترامپ به منتقدان

امروزه بسیاری از سیاستمداران جهان با حضور در شبکه‌های اجتماعی تلاش دارند تا از این ظرفیت برای بیان دیدگاه‌های خود درباره موضوع‌های مختلف نهایت استفاده را ببرند اما رئیس جمهوری امریکا را شاید بتوان از برخی جهات یک سیاستمدار رکوردشکن در توئیتر دانست. میترا جلیلی خبرنگار

نیویورک تایمز با تحلیل توئیت‌های«دونالد ترامپ» به این نتیجه رسیده که وی بسیاری از این رکوردها را از زمان مطرح شدن موضوع استیضاح، به خود اختصاص داده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

ترامپ همچنین از نظر خودستایی، حمله به دیگران و انتشار اخبار جعلی توئیتری نیز رکوردهایی را در اختیار دارد و حتی گفته می‌شود در توئیت‌های ترامپ جاسوسی، توطئه و نژادپرستی هویداست.

هزار توئیت ریاست جمهوری
دونالد ترامپ حساب توئیتری خود را در مارس 2009 باز کرد و از آن زمان تاکنون بیش از 45هزار توئیت انجام داده که البته برخی از آنها ریتوئیت(RTs) بوده است ولی طبق گزارش نیویورک تایمز، تعداد توئیت‌های اوریجینال ترامپ تا 12 اوت 2019 حدود 34هزار و 732عدد بوده است.
«کارن یوریش» یکی از روزنامه نگاران نیویورک تایمز در گزارش خود به تحلیل توئیت‌های ترامپ از زمان ورود وی به کاخ سفید یعنی 20ژانویه 2017 تاکنون پرداخته و نوشته است: ترامپ در مدتی بیشتر از 33ماه بیش از 12هزار توئیت انجام داده است و البته اگر بازه رقابت وی برای ورود به کاخ سفید را هم در نظر بگیریم این تعداد به بیش از 17هزار توئیت می‌رسد. این روزنامه نگار با آنالیز دیتای اکانت توئیتری ترامپ، به آمارهای جالبی درباره وی دست یافته است.
طبق این گزارش، دونالد ترامپ در میان رؤسای جمهور جهان بیشترین میزان استفاده از توئیتر را در بازه زمانی 2017 تا 2019 داشته و جالب اینجاست که وی برای انجام توئیت‌های رسمی‌اش هیچ تیمی هم ندارد و شخصاً توئیت‌ها را انجام می‌دهد درحالی که باراک اوباما رئیس جمهوری سابق امریکا در زمان ریاست جمهوری خود برای توئیت‌هایش از یک تیم ویژه کمک می‌گرفت.
همچنین این گزارش نشان می‌دهد رئیس جمهوری امریکا 66میلیون فالوئر دارد درحالی که تعداد فالوئرهای اوباما هم‌اکنون بیش از 110میلیون نفر است و به این ترتیب پرفالوئرترین اکانت توئیتی را به خود اختصاص داده است. وی که تاکنون 15هزار و 685توئیت انجام داده، از این ظرفیت بیشتر برای قانونگذاری و بیان سیاست‌های خود و همچنین پاسخ به مطالبات عمومی درباره اقتصاد و اشتغال استفاده کرده است.
هر روز 36 توئیت
یکی از موضوع‌های جالب دیگری که در تحلیل روزنامه نیویورک تایمز مورد توجه قرار گرفته، متوسط تعداد توئیت‌های روزانه ترامپ است درحالی که ترامپ در روزهای آغازین ریاست جمهوری اش روزانه 9توئیت انجام می‌داد ولی به تدریج این رقم افزایش پیدا کرد.
طبق این گزارش، از زمانی که موضوع استیضاح به میان آمده، تحرک توئیتری ترامپ بیش از همیشه شده است چرا که قبل از کلید خوردن ماجرای استیضاح، وی به طور متوسط روزانه 18بار توئیت می‌کرد ولی حالا این تعداد دوبرابر شده و ترامپ اکنون به طور متوسط روزانه 36توئیت انجام می‌دهد. طبق این تحلیل، 5روز بعد از کلید خوردن استیضاح یعنی 29 سپتامبر، تعداد توئیت و ریتوئیت‌های روزانه ترامپ رکورد زد و حتی به 48 توئیت در یک روز رسید. یکی دیگر از رکوردهای ترامپ، انجام 33توئیت تنها در 20 دقیقه است.

دموکرات‌ها در تیررس ترامپ
در گزارش نیویورک تایمز رفتار توئیتری ترامپ مورد بررسی قرار گرفته و درآن آمده است که حدود نیمی از پست‌های توئیتری این رئیس جمهوری در سیاست خارجی، حمله به یک فرد، گروه، شهر یا موضوع بوده است. طبق این گزارش، ترامپ نخستین حمله توئیتری را روز سوم ریاست جمهوری اش در کاخ سفید انجام داد و عملاً به معترضان به انتخاب وی حمله کرد. وی در سال نخست ریاست جمهوری اش با  1150 توئیت به دیگران حمله کرد و انتظار می‌رود در سال آینده نیز با همین تعداد توئیت به مخالفانش حمله کند.
بیشترین اهداف وی را دموکرات‌ها، رسانه‌های خبری و کسانی تشکیل می‌دهند که در تحقیق و تفحص پروژه‌های مربوط به روسیه دخالت دارند. ترامپ در 5هزار و 889 توئیت به اهدافی همچون Federal Reserve (یک گروه که درباره نقش روسیه در انتخابات امریکا و پیروزی دونالد ترامپ تحقیق می‌کرد) حمله کرده است. همچنین این گزارش نشان می‌دهد شهرهایی که ساکنان آن بیشتر طرفدار دموکرات‌ها بوده‌اند هدف حمله توئیتری ترامپ قرار گرفته‌اند.
تاکنون ترامپ4هزار و 496 حمله توئیتری علیه دموکرات‌ها، رسانه‌ها و مؤسسات تحقیق و تفحص انجام داده است. به‌عنوان مثال ترامپ به 4 نماینده کنگره به‌دلیل رنگ پوست‌شان توهین کرد و البته این اولین بار نیست که از توئیتر برای حمله به گروه‌های اقلیت استفاده کرده و آخرین بار هم نخواهد بود چراکه تاکنون 851 حمله به گروه‌های اقلیت در کشور امریکا، کنگره و... داشته است.
وی همچنین در 36 توئیت رسانه‌ها را «دشمن مردم» خوانده و «جف بزوس» مدیرعامل آمازون و مالک واشنگتن پست را بارها در توئیت‌های خود مورد حمله قرار داده است. ترامپ همچنین تاکنون در 570 توئیت به مهاجران حمله کرده و تعداد حمله‌های توئیتری وی به کشورهای دیگر 233 مورد بوده است.
بخشی دیگر از توئیت‌های وی به خودستایی یا تعریف از یک شخص یا شیء مربوط می‌شود. وی تاکنون 2026 بار در توئیت‌ها از خودش تعریف کرده و در 26 توئیت خودش را رئیس جمهوری محبوب خوانده و 132بار دیکتاتورها را ستایش کرده است.
توئیت‌های دروغ رئیس جمهور
گزارش نیویورک تایمز نشان می‌دهد که ترامپ در زمینه انتشار توئیتری اخبار جعلی یا ادعاهای دروغ نیز در میان سیاستمداران یکه تاز است. وی حالا بیش از همیشه اخبار و ادعای توئیتری غلط منتشر می‌کند و تعداد آن روزانه به 14 عدد رسیده است.
وی با نزدیک شدن به هزارمین روز از حضورش در دفتر ریاست جمهوری یعنی تا 9 اکتبر مصادف با 993امین روز حضورش در دفتر ریاست جمهوری 13 هزار و 435 ادعای غلط یا گمراه‌کننده توئیتری داشته است که بسیاری از این ادعاهای توئیتری به «جو بایدن»، رقیب اصلی وی در انتخابات ریاست جمهوری سال 2020 و همچنین ماجرای اوکراین بازمی گردد. وی از سال 2018 تاکنون 204 ادعای توئیتری دروغ با مضمون«امروز امریکا بهترین اقتصاد تاریخ کشور را دارد»، داشته است.
طبق این گزارش، ترامپ برای ریتوئیت کردن نیز هیچ تلاشی برای شناسایی اکانت‌های حقیقی از فیک انجام نمی‌دهد و درمجموع مطالب 217 اکانت که توسط توئیتر تأیید نشده را ریتوئیت کرده که حداقل 145مورد از این اکانت‌ها حاوی مطالب افراط‌گرایی و توطئه‌آمیز بوده است.
یکی دیگر از موارد این گزارش، تعداد بالای فالوئرهای تقلبی ترامپ است. در اکتبر 2018 مشخص شد که 61 درصد فالوئرهای ترامپ روبات، اسپم، اکانت‌های غیرفعال و تبلیغات هستند که از آنها با نام فالوئرهای فیک یاد می‌شود و این رقم تاکنون نسبت به همه سیاستمداران امریکایی در توئیتر بالاتر بوده است.
جالب است بدانید در جولای 2018، توئیتر مقابله با روبات‌های فعال در توئیتر را آغاز کرد. این روبات‌ها به طور اتومات ریتوئیت انجام می‌دهند یا برخی توئیت‌ها را لایک می‌کنند. با این اقدام توئیتر بسیاری از کاربران به‌صورت میلیونی کاربران خود را از دست دادند که ترامپ هم جزو همین افراد بود.
توئیتر ترامپ نسبت به سایر سیاستمداران امریکا، درصد بالاتری روبات داشته و حاوی اخبار جعلی بیشتری است چراکه در انتخابات 2016 روبات‌های مرتبط با اکانت‌های توئیتری روسی، توئیت‌های ترامپ را در روزهای سرنوشت ساز منتهی به انتخابات 500 هزار بار ریتوئیت کردند درحالی که توئیت‌های هیلاری کلینتون در همین بازه زمانی تنها 50 هزار بار ریتوئیت شدند.
همچنین گفتنی است که سیاستمدارانی با درصد بالای فالوئر فیک پس از ترامپ«جری براون» با 50 درصد، هیلاری کلینتون با 43.8 درصد، مایک پنس با 41.5 درصد، ال گور با 41 و باراک اوباما با 40.9 درصد هستند.

منبع: ایران آنلاین

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت ion.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایران آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۸۲۶۴۴۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

پس لرزه حمله تند حسین شریعتمداری به عضو دفتر رهبری / توئیت‌های آقای فضائلی بدون هماهنگی نوشته نمی‌شود

علی قلهکی در توئیتی نوشت: برآوردم این است که ماجرای طرح نور (گشت ارشاد سابق) به پشت بلندگویی دیگر ختم می‌شود.

در پی جنجال‌ها در خصوص توئیت مهدی فضائلی عضو دفتر حفظ و نشر آثار رهبر انقلاب، درباره بازنشر بیانات رهبر انقلاب درباره حجاب، علی قلهکی فعال رسانه در شبکه اجتماعی ایکس به حمله حسین شریعتمداری به فضائلی اشاره کرده و نوشت:

حسین شریعتمداری امروز در روزنامه کیهان نوشته "اگر قرار باشد تذکری از طرف رهبری داده شود از طریق دفتر معظم‌له (آقایان گلپایگانی و حجازی) داده می‌شود. "

پی نوشت:

۱. چندبار تاکنون آقایان گلپایگانی و حجازی چنین مطالب و تذکراتی را علنی دادند که برای این فقره این طور باشد؟!

۲. در جلسه‌ای که دو سال قبل در دفتر حفظ و نشر آیت الله خامنه‌ای برگزار شد اعلام گردید (که حقیر هم حضور داشتم) توئیت‌های آینده مهدی فضائلی که مرتبط با رهبری هست، بدون هماهنگی نوشته نمی‌شود؛ نظارت محتوایی و البته غیررسمی مجموعه «خامنه‌ای دات آی آر» نیز در اختیار یکی از فرزندان رهبری است.

۳. برآوردم این است که ماجرای طرح نور نیز (گشت ارشاد سابق) به پشت بلندگویی دیگر ختم می‌شود!

tags # حجاب اسلامی سایر اخبار (تصاویر) عجیب‌ترین موجودات دریایی جهان؛ از شیطان دریایی تا ماهی خون‌آشام! حقایقی عجیب درباره اژد‌های کومودو؛ از بچه‌داری بدون جفت‌گیری تا شنیدن بوی خون از ۴ کیلومتری! چه کسی لباس را اختراع کرد؛ آیا انسان‌های اولیه همیشه لخت بودند؟ اولین قتل در جهان چگونه اتفاق افتاد؟!

دیگر خبرها

  • عملیات وعده صادق ، بدون دخالت متحدان منطقه‌ای انجام شد
  • ‌نمی‌توان برای اتفاق اصفهان عنوان «حمله» را به کار برد
  • ترامپ: با بایدن، صلح در خاورمیانه وجود نخواهد داشت
  • آکسیوس: دیدار ترامپ و رئیس‌جمهور آرژانتین، کاخ سفید را خشمگین کرد
  • حمله کنندگان سایبری به عضو دفتر رهبری، از چه کسانی خط می‌گیرند؟
  • طرح «عروسِ ترامپ» برای جلوگیری از تقلب در انتخابات
  • طرح «عروسِ ترامپ» برای جلوگیری از تقلّب در انتخابات
  • پس لرزه حمله تند حسین شریعتمداری به عضو دفتر رهبری / توئیت‌های آقای فضائلی بدون هماهنگی نوشته نمی‌شود
  • پس‌لرزه حمله تند حسین شریعتمداری به توئیت عضو دفتر رهبری | این توئیت‌ها بدون هماهنگی نیست؟
  • پس لرزه حمله تند حسین شریعتمداری به عضو دفتر رهبری