Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایسنا»
2024-04-25@09:44:12 GMT

افزایش ۱۱ درصدی تولید چای خشک در کشور

تاریخ انتشار: ۲۷ آبان ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۵۸۲۶۵۵۵

افزایش ۱۱ درصدی تولید چای خشک در کشور

ایسنا/گیلان رئیس سازمان چای کشور گفت: چای خشک استحصال‌ شده امسال در مقایسه با تولید سال گذشته ۱۱ درصد رشد داشته است.

جهانساز با بیان اینکه چایکاران گیلان و مازندران در سالجاری ۱۲۶ هزار و ۷۵۳ تن برگ سبز چای به ارزش ۳۴۳ میلیارد و ۴۰۰ میلیون تومان برداشت کرده‌اند، خاطرنشان کرد: ۵۷ هزار و ۲۱۵ تن معادل ۴۵ درصد برگ‌های سبز چای تولیدی امسال از نوع درجه‌یک و ۶۹ هزار ۵۳۸ تن معادل ۵۵ درصد درجه دو بوده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با یادآوری اینکه چای خشک استحصال‌ شده در مقایسه با تولید سال گذشته ۱۱ درصد رشد داشته است، گفت: در سالجاری،  ۲۸ هزار و ۵۱۹ تن چای خشک استحصال‌شده است.

جهانساز با تأکید بر اینکه پرداخت وام به‌زراعی ارزان‌قیمت و افزایش قیمت خرید تضمینی توسط دولت با استقبال چایکاران برای تولید این محصول همراه بوده است، تصریح کرد: شرایط مناسب آب‌وهوایی نیز موجب شد تا چایکاران امسال رغبت و دقت بیشتری در برداشت برگ سبز چای داشته باشند.

انتهای پیام 

منبع: ایسنا

کلیدواژه: استانی اقتصادی چایکاران برگ سبز چای

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۸۲۶۵۵۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

سهم ۳۲.۶ درصدی بخش کشاورزی از اشتغال استان زنجان

به گزارش خبرگزاری صدا و سیمای زنجان؛ حسنی گفت: در حال حاضر ۱۰۰ هزار بهره بردار در بخش کشاورزی استان مشغول به کار هستند که سالانه ۳۰۶ هزار و ۵۸۹ تن محصول تولید می‌کنند.

وی افزود:  پنج درصد از اراضی کشاورزی کشور معادل ۸۳۹ هزار هکتار در استان زنجان است که این میزان شامل ۴۴۵ هزار هکتار اراضی زراعی و ۸۳ هزار و ۴۲۸ هکتار اراضی باغی می باشد.

رییس سازمان جهادکشاورزی استان با بیان اینکه بیش از ۳۳۸ هزار هکتار از زمین‌های زراعی استان دیم و بیش از ۱۰۶ هزار هکتار آبی است، ادامه داد: هزار و ۳۲۵ هکتار از سطح زیرکشت باغات استان زنجان  نیز دیم و ۸۲ هزار و ۱۰۳ هکتار آبی است.

حسنی سهم بخش کشاورزی از تولید ناخالص داخلی استان را ۲۶.۷ درصد بیان کرد و گفت: این میزان در میانگین کشوری ۱۲.۵۷ درصد است.

وی کشاورزی را به عنوان محور پیشران اصلی توسعه اغلب شهرستان‌های استان خواند و افزود: ۳۷ درصد جمعیت استان زنجان ساکن مناطق روستایی هستند که این میزان نیز نسبت به میانگین کشوری بالاتر است.

رئیس سازمان جهادکشاورزی استان گفت: استان زنجان دارای یک میلیون و ۵۹۰ هزا رو ۵۹۲ راس دام سبک و سنگین، ۷۹۱ واحد آبزی پروری، ۳۲۰ واحد طیور صنعتی، ۱۸۹ واحد صنایع تبدیلی است.

دیگر خبرها

  • افزایش ۱۱.۱۵ درصدی مبادلات گمرکی آذربایجان شرقی
  • افزایش ۱۱.۶ درصدی اهدای خون در قم
  • افزایش ۲۲ درصدی تولید برق در نیروگاه رامین اهواز 
  • رشد ۶ درصدی مصرف برق در صورت افزایش قابل توجه دما
  • چای از لیست کالا‌های مشمول مالیات یک درصدی حذف می‌شود
  • سهم ۱۷ درصدی تهران از صادرات کشور/ ۲۰۰ واحد راکد احیا شد
  • افزایش ۱۶ درصدی بارش‌ها در کشور
  • خوب و بد وضعیت بارندگی در کشور/ افزایش و کاهش۱۶ درصدی بارش ها
  • افتتاح نخستین طرح پیشران اقتصادی کشور با سرمایه‌گذاری «ومعادن»
  • سهم ۳۲.۶ درصدی بخش کشاورزی از اشتغال استان زنجان