Web Analytics Made Easy - Statcounter

عامل انتشار تصاویر خصوصی در شبکه های اجتماعی در دام پلیس فتا قزوین گرفتار شد .

سرهنگ‌ محمدعلی فرهودی سرپرست پلیس فتا قزوین گفت: در پی شکایت یکی از شهروندان مبنی بر انتشار تصاویر شخصی و خصوصی خود در شبکه اجتماعی اینستاگرام، بلافاصله موضوع به صورت ویژه در دستور کار ماموران این پلیس قرار گرفت.

---

وی ادامه داد: ماموران پلیس فتا با انجام اقدامات فنی ، پلیسی و جمع آوری مستندات مربوطه در شبکه اجتماعی اینستاگرام موفق به شناسایی عامل انتشار تصاویر شده و با هماهنگی مراجع قضائی وی را دستگیر کردند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

سرهنگ فرهودی در ادامه گفت :متهم به بزه ارتکابی اعتراف کرد که صفحه اینستاگرامی توسط وی ایجاد شده که در آن به انتشار تصاویر شخص شاکی اقدام کرده است.

این مقام مسئول افزود: شهروندان، قانون جرائم رایانه‌ای را به دقت مطالعه و از پیامدهای استفاده نادرست و نابجا از این فضا و مجازات‌های پیش روی مجرمان اطلاع حاصل کنند.

سرپرست پلیس فتا قزوین بیان داشت: تجاوز به حریم شخصی افراد، افشای اسرار آنها در فضای مجازی و انتشار فیلم و عکسهای خصوصی دیگر کاربران از نظر قانون گذاران جرم تلقی شده و با خاطیان برابر قانون برخورد می شود.

این مقام انتظامی از شهروندان خواست در صورت مواجهه با موارد مشابه، آن را از طریق سایت پلیس فتا به آدرس www.Cyberpolice.ir بخش مرکز فوریت‌های سایبری، ثبت گزارشات مردمی در میان بگذارند/پلیس فتا

بیشتر بخوانید/ بازداشت عامل هتک حیثیت در فضای مجازی

 

منبع: ایران آنلاین

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت ion.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایران آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۸۲۶۵۷۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

افزایش ۳۰ درصدی جرایم سایبری در گلستان/کاربران فضای مجازی مراقب کلاهبرداران اینترنتی باشند

رئیس پلیس فتا فرماندهی انتظامی استان گلستان با اشاره به افزایش ۳۰ درصدی جرایم سایبری در استان، گفت: کاربران فضای مجازی مراقب کلاهبرداران اینترنتی باشند.

به گزارش خبرگزاری ایمنا از گلستان، سعید تجری شامگاه _دوشنبه، بیست‌وهفتم فروردین_ در جمع خبرنگاران، اظهار کرد: کاربران فضای مجازی مراقب لینک‌های جعلی و کلاهبرداران اینترنتی باشند. وی با اشاره به افزایش ۳۰ درصدی جرایم سایبری در استان، افزود: کاربران فضای مجازی مراقب کلاهبرداران اینترنتی باشند. رئیس پلیس فتا فرماندهی انتظامی استان گلستان با بیان اینکه سال گذشته بیشترین جرایم در برداشت‌های غیرمجاز و کلاهبرداری رایانه‌ای بود، اضافه کرد: جرایم در این حوزه سال گذشته نسبت به مدت مشابه ۶۰ درصد افزایش داشت. وی با تاکید بر این مطلب که هر لینکی را باز نکنید، افزود: بحث لینک‌های آلوده موضوعی است که سال گذشته به وفور شاهد آن بودیم. کلاهبرداران با عناوین مختلفی مثل سهام عدالت، یارانه معیشتی و سامانه ابلاغ اوراق قضائی پیامک جعلی به تلفن همراه هم استانی‌ها ارسال می‌کردند که به محض کلیک بر این لینک‌های آلوده و حساب‌های بانکی این افراد خالی می‌شد. تجری ادامه داد: در حوزه جرایم سایبری یک زمان طلایی داریم؛ به محض اینکه برای هر یک از افراد چنین اتفاقی افتاد باید با شماره تلفن ۰۹۶۳۸۰ مرکز فوریت‌های پلیس سایبری فتا تماس بگیرید تا اقدامات اولیه برای این افراد انجام شود و سپس در قدم بعدی با مراجعه حضوری نسبت به شکایت اقدام کنند. کد خبر 744968

دیگر خبرها

  • دستگیری متهمان سایبری کنکور/ دریافت بالغ بر ۱۰۰ هزار «تتر» از داوطلبان
  • دریافت ۱۰۰ هزار تتر برای فروش سوالات کنکور | دستگیری مجرمانی که سکه طلا می‌خواستند | قرار گذاشتن با متقلبان کنکور در جاده
  • عجیب اما واقعی؛ دریافت رمز ارز به خاطر تقلب در کنکور
  • دستگیری متهمان سایبری کنکور/ دریافت بالغ بر ۱۰۰ هزار تتر رمز ارز از داوطلبان
  • دستگیری ۴۰۰ نفر مجرم فعال آزمون سراسری در فضای مجازی + فیلم
  • دستگیری عامل انتشار فیلم آدم ربایی در فضای مجازی در زابل
  • کاریابی اینترنتی، ترفند کلاهبرداران سایبری
  • کشف ۷ فقره جرایم سایبری در دورود
  • دستگیری عامل تیراندازی در گرمسار
  • افزایش ۳۰ درصدی جرایم سایبری در گلستان/کاربران فضای مجازی مراقب کلاهبرداران اینترنتی باشند