Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایلنا»
2024-04-25@14:50:20 GMT

دولت مقابل پای تولیدکنندگان سنگ‌اندازی نکند

تاریخ انتشار: ۲۷ آبان ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۵۸۲۶۷۳۷

محمدرضا هاشم الحسینی در گفت‌وگو با ایلنا در خصوص وضعیت صادرات شرکت نورد لوله کوثر صنعت اسپادانا گفت: عمده صادرات این شرکت به کشورهای عراق، افغانستان و ترکمنستان است. در سال گذشته شرایط بهتری را در صادرات مخصوصا برای کشور عراق تجربه کردیم؛ اما امسال صادرات محدودتر شده است، زیرا شرکت‌های مشاورین آن‌ها که عمدتا از کشور اروپایی و آمریکایی هستند؛ متوجه شده‌اند  که محصولات فولادی که برای اسکله بصره استفاده شده، از ایران وارد می‌شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

در نتیجه اجبار کرده‌اند که بیشتر واردات از کشورهای هند و ترکیه صورت بگیرد.

هاشم الحسینی، کلید رفع مشکلات این صنعت را تغییر در اقتصاد کشور و ثبات قیمت دلار دانست و  تشریح کرد: سال گذشته افزایش قیمت دلار باعث شد که کشورهایی همچون عراق، افغانستان و ترکمنستان واردات خود را از ایران افزایش دهند؛ اما با کاهش قیمت دلار آن‌ها نیز تمایل خود را به واردات محصولات فولادی از ایران از دست دادند.

هاشم الحسینی با انتقاد از سنگ اندازی‌های گمرک گفت: با وجود مشکلات اقتصادی، گمرک مانع از ترخیص دستگاهی را که برای تولید سفارش داده‌ایم، شده است،.زیرا عنوان می‌کند رنگ این دستگاه تطبیق نداشته و دست دوم است. این عوامل در سال رونق تولید مانع از پیشرفت بنگاه‌های اقتصادی می‌شود.

وی با اشاره به گرانی اخیر بنزین گفت: گرانی بنزین در همه مسائل از جمله حمل‌ونقل و قیمت‌های تمام شده تولید اثر گذار خواهد بود که این خود موجب کاهش رقابت بین بنگاه‌های اقتصادی خواهد شد.

بر اساس این گزارش: لوله‌های فولادی اسپیرال از سایز 8 تا 120 اینچ  برای پروژه‌های آبرسانی خط‌های نفت و گاز از تولیدات این شرکت است.

منبع: ایلنا

کلیدواژه: افغانستان ترکمنستان صنعت کاهش قیمت دلار گفتگو با ایلنا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.ilna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایلنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۸۲۶۷۳۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

جزئیات تخصیص ارز ۲۸۵۰۰ تومانی/ چقدر ارز پرداخت شد؟

از اول فروردین ماه تا چهارم اردیبهشت ماه سال جاری، ۳ میلیارد و ۴۶۵ میلیون دلار ارز برای واردات کالاهای اساسی، دارو، کالاهای تجاری و بازرگانی، واردات در مقابل صادرات و خدمات تامین شده است. - اخبار اقتصادی -

به گزارش خبرگزاری تسنیم؛‌ علی طرزعلی معاون ارزی مرکز مبادله ارز و طلای ایران گفت: برای کالاهای اساسی به نرخ 28500 تومان 662 میلیون دلار،‌برای نیاز صنعت و تجهیزات تولید به نرخ 41 هزار تومان مبلغ 2 میلیارد و 108  میلیون دلار و برای خدمات 110 میلیون دلار  به نرخ 44038 تومان و برای واردات در مقابل صادرات  به نرخ توافقی 585 میلیون دلار تامین ارز صورت گرفت.

دلار مبادله‌ای ثابت ماند؛ یورو کاهشی شد




طرزعلی بیان داشت: برای واردات کالای اساسی کشاورزی شامل گندم، دانه‌های روغنی و نهاده‌های دامی 578 میلیون دلار، برای دارو، مواد اولیه دارویی و تجهیزات پزشکی 83  میلیون دلار و در مجموع 662 میلیون دلار برای کالای اساسی و دارو ارز پرداخت شد.

معاون مرکز مبادله ارز و طلای ایران افزود: تامین ارز نیمایی برای «صنایع حمل و نقل و خودرو»  معادل 450 میلیون دلار، «صنایع تجهیزات برق و الکترونیک» معادل 182 میلیون دلار، «صنایع معدنی» معادل 145 میلیون دلار ، «ماشین آلات و تجهیزات تولید» معادل 122 میلیون دلار و «منسوجات و پوشاک» معادل 181 میلیون دلار صورت گرفته است. این گروه های صنایع همچنین به ترتیب 174، 27، 142، 94 و یک میلیون دلار ارز توافقی یا واردات در مقابل صادرات تا پایان روز چهارم اردیبهشت ماه سال جاری دریافت کرده اند. 

علاوه بر این گروه ها، یک میلیارد و 28 میلیون دلار ارز نیمایی و 147 میلیون دلار ارز واردات در مقابل صادرات به سایر صنایع اختصاص داده شده است.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • جزئیات تخصیص ارز ۲۸۵۰۰ تومانی
  • جزئیات تخصیص ارز ۲۸۵۰۰ تومانی/ چقدر ارز پرداخت شد؟
  • ضوابط تامین ارز از محل واردات در مقابل صادرات اعلام شد
  • ضوابط تامین ارز از محل «واردات در مقابل صادرات» اعلام شد
  • ضوابط تامین ارز از محل «واردات در مقابل صادرات» اعلام شد
  • بازار لاستیک ترمز برید
  • ضوابط جدید تامین ارز از محل «واردات در مقابل صادرات» اعلام شد
  • دولت از بخش خصوصی حمایت کند/ تعویق ۸ ماهه مطالبات واردکنندگان برنج
  • تداوم آرامش و ثبات بازار برنج کشور با حمایت دولت
  • بدون حمایت دولت نمی‌توانیم بازار برنج را مدیریت کنیم