Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایسنا»
2024-04-19@18:02:44 GMT

تور مسن‌ترین برنده «بوکر» در استرالیا

تاریخ انتشار: ۲۷ آبان ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۵۸۲۶۸۱۴

تور مسن‌ترین برنده «بوکر» در استرالیا

«مارگارت اتوود» نویسنده برجسته کانادایی و برنده جایزه‌های متعدد ادبی، سال آینده به مناسبت انتشار کتاب جدیدش برای سخنرانی به شهرهای مختلف استرالیا سفر می‌کند.

به گزارش ایسنا به نقل از گاردین،‌ پس از آن‌که رمان «وصیت‌ها» به عنوان یکی از رمان‌های برنده جایزه بوکر امسال معرفی شد، «مارگارت اتوود» ‌نویسنده این اثر از سفر خود به شش شهر استرالیا در فاصله فوریه تا مارس سال آینده به مناسبت انتشار رمان «وصیت‌ها» خبر داد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

با این‌که هنوز میزبان سخنرانی‌های «اتوود» در شهرهای مختلف استرالیا مشخص نشده است، اما انتظار می‌رود مراسم بازدید این نویسنده با پرسش و پاسخ علاقه‌مندان، ‌صحبت‌های این نویسنده درباره زندگی شخصی‌ و حرفه‌ای‌اش و همچنین انگیزه نگارش رمان «‌وصیت‌ها» به عنوان دنباله‌ای برای رمان «سرگذشت ندیمه»‌ پس از حدود سه دهه همراه باشد.

«اتوود» که اکنون ۷۹ سال دارد، تاکنون بیش از ۶۰ کتاب از جمله رمان،‌ شعر،‌ داستان کوتاه، مقاله و حتی کتاب‌های مصور را به چاپ رسانده است. او برای نوشتن آثار شیوا شهرت دارد و توانسته جایزه‌های مختلف ادبی را از جایزه‌های ادبی ژانرمحوری همچون «آرتور سی کلارک» تا جایزه‌های ادبی معتبری همچون‌ «بوکر» به خود اختصاص دهد. 

رمان «وصیت‌ها» امسال به طور مشترک با رمان «دختر،‌ زن،‌ دیگر» نوشته «برناردین اواریستو» نویسنده بریتانیایی به عنوان برنده جایزه بوکر معرفی شد. «‌اتوود»‌ پیش‌تر نیز برای رمان «آدمکش کور» این جایزه را در سال ۲۰۰۰ دریافت کرده بود. او با دریافت دوباره این جایزه در سال ۲۰۱۹ به سالمندترین نویسنده‌ای تبدیل شد که جایزه بوکر را به خود اختصاص داده است.

تور استرالیای این نویسنده از شانزدهم فوریه از شهر «‌سیدنی» آغاز خواهد شد و  در شهرهای «کانبرا»، «بریزبِن»، «ملبورن»، «هوبارت» و «پرت» ادامه خواهد داشت.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: مارگارت اتوود استراليا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۸۲۶۸۱۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بازگشت عربستان به مسابقات با کسب پیروزی مقابل استرالیا

به گزارش خبرنگار مهر، دیدار تیم‌های ملی فوتسال عربستان و استرالیا از ساعت ۱۲:۳۰ امروز در مرحله گروهی جام ملت‌های آسیا به میزبانی تایلند برگزار شد که با برتری سه بر دو عربستان به پایان رسید.

عربستان در حالی به سه امتیاز این دیدار از گروه B این رقابت‌ها رسید که نخستین بازی خود را به عراق واگذار کرده بود. همچنین استرالیا بار دیگر نتیجه‌ای مشابه با انچه مقابل ازبکستان کسب کرده بود را رقم زد تا کمترین شانس را برای صعود به دور بعدی رقابت‌ها داشته باشد.

کد خبر 6082492

دیگر خبرها

  • عربستان از سد استرالیا گذشت
  • فوتسال جام ملت‌های آسیا؛ پیروزی عربستان مقابل استرالیا
  • بازگشت عربستان به مسابقات با کسب پیروزی مقابل استرالیا
  • ورود «مهمان سرزده» به کتابفروشی‌ها/یک‌قصه تصویری برای کودکان
  • «رئالیست‌ها» وارد بازار نشر شدند
  • تصویر زن فلسطینی برنده جایزه عکس سال شد
  • این فیلم برنده جایزه فیلم های ۱۰۰ ثانیه ای شد
  • رمان قتل داریوش مهرجویی به کجا رسید؟
  • بهروز افخمی در حال نوشتن رمان قتل داریوش مهرجویی
  • ساره خسروی؛ مترجم: روانشناسان خواندن «سلام زیبا» را به مراجعین خود پیشنهاد می‌کنند