Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایسنا»
2024-04-19@10:39:31 GMT

مصرف برنج ایرانی بیشتر است یا برنج خارجی؟

تاریخ انتشار: ۲۷ آبان ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۵۸۲۶۸۶۸

مصرف برنج ایرانی بیشتر است یا برنج خارجی؟

طبق اعلام مرکز آمار، سال گذشته دو میلیون و ۶۳۰ هزار تن برنج مصرف شده که تقریبا نیمی از آن برنج ایرانی و نیم دیگر برنج خارجی بوده است.

به گزارش ایسنا، مرکز آمار ایران میزان تولید، واردات، صادرات و مصرف برنج در سال گذشته را اعلام کرد که براین اساس، سطح زیر کشت برنج در سال ۱۳۹۷ معادل ۳۹۷ هزار هکتار بوده که معادل یک میلیون و ۹۶۰ هزار تن برنج برداشت شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

براساس این گزارش، پارسال یک میلیون و ۶۵۰ هزار تن برنج خارجی به کشور وارد شده و ۱۹۶۱ تن برنج ایرانی صادر شده است.

براساس اعلام مرکز آمار، مصرف برنج ایرانی در خانوارها طی سال گذشته یک میلیون و ۳۳ هزار تن بوده و مصرف برنج خارجی نیز یک میلیون و ۳۰ هزار تن بوده است. همچنین ۰.۵ میلیون تن سایر مصارف اعلام شده است.

همچنین شش استان برنج تولید کرده‌اند که استان مازندران با ۳۸ درصد بالاترین میزان تولید را داشته و استان گیلان با ۳۳ درصد دومین تولیدکننده برنج کشور است. همچنین سهم استان خوزستان ۱۱ درصد، استان گلستان چهار درصد، استان فارس چهار درصد بوده و ۱۰ درصد از این محصول استراتژیک نیز در سایر استان‌ها تولید شده است.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: برنج واردات مصرف برنج

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۸۲۶۸۶۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اولین نشای برنج در مازندران انجام شد

به گزارش خبرنگار مهر، اولین نشای برنج سال جاری به صورت مکانیزه با حضور مسئولان کشوری و استانی عصر پنجشنبه در روستای فیروزکلای علیا آمل و در زمین کشاورز علیایی انجام شد.

علی محمد رمضانی مدیر دفتر برنج جهاد کشاورزی مازندران در حاشیه این مراسم با بیان اینکه تاکنون ۱۷۳ هزار معادل ۸۱ درصد شخم و شیار شالیزار انجام شد، افزود: همچنین آب تخت ۱۳۳ هزار هکتار مزرعه معادل ۶۳ درصد، خزانه گیری ۶۷ هزار هکتار و بذرپاشی ۶۹ درصد مزارع انجام شد.

وی ادامه داد: با توجه به پیش بینی‌ها کشاورزان راغب به کشت ارقام پرمحصول کم آب بر شدند و پیش بینی می‌شود ۴۰ هزار هکتار از شالیزارها زیر کشت این ارقام رود.

مازندران ۲۱۳ هزار هکتار شالیزار دارد.

کد خبر 6082058

دیگر خبرها

  • کشاورزان مازندران به استقبال کشت زراعی جدید رفتند
  • نخستین نشای مکانیزه مازندران آغاز شد
  • اولین نشای برنج در مازندران انجام شد
  • زمانیکه ژاپنی‌ها برای خرید محصول کشاورزی ایران صف کشیدند! | تصویر
  • کدام استانهای کشور پر بارش تر بودند؟/ ایران پیشتاز تولید نفت اوپک
  • ژاپنی‌ها از ایران برنج خریدند/ عکس و قیمت
  • قطار ملی ساخت ایران به‌زودی وارد خطوط مترو می‌شود
  • امامی: حدود ۵/۵ درصد از مصرف فرهنگی خانواده ایرانی، پوشاک است
  • جین بلای جان زمین
  • کشف کالای میلیاردی قاچاق در بروجن