Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایسنا»
2024-03-28@08:32:55 GMT

همایش نقش اصول فقه در تفسیر قرآن برگزار می‌شود

تاریخ انتشار: ۲۷ آبان ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۵۸۲۶۹۰۵

همایش نقش اصول فقه در تفسیر قرآن برگزار می‌شود

ایسنا/قم رییس انجمن علمی اصول فقه حوزه علمیه گفت: همایش نقش اصول فقه در تفسیر قرآن کریم با محوریت تفسیر المیزان روز چهارشنبه ۲۹آبان‌ماه با سخنرانی آیت الله سبحانی و با همکاری انجمن اصول فقه حوزه و دارالقرآن علامه طباطبایی، برگزار خواهد شد.

حجت‌الاسلام و المسلمین سیدصادق موسوی امروز در نشست خبری انجمن اصول فقه حوزه که با موضوع ظرفیت‌های علم اصول برگزار شد، عنوان کرد: حوزه علمیه متشکل از انجمن‌های علمی زیادی است که در عرصه‌های مختلف فعالیت‌های بسیار خوبی دارند که انجمن اصول فقه یکی از این انجمن‌ها است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: به دلیل اهمیت اصول فقه به عنوان علم پایه‌ای حوزه، انجمن علمی اصول فقه حوزه تشکیل شد که یکی از مهمترین انجمن‌های علمی حوزه محسوب می‌شود. انجمن اصول فقه در عرصه‌های مختلف این علم، حلقه‌های علمی را تشکیل می‌دهد که بررسی تاریخ علم اصول و فلسفه آن در این حلقه‌های علمی بررسی می‌شود.

رییس انجمن علمی اصول فقه حوزه علمیه با بیان اینکه اصول فقه، منطق فهم متن است، اظهار کرد: کاربرد علم اصول در مباحث دینی بسیار زیاد است و حتی در عرصه‌های بین‌المللی و هرمونتیک کاربرد دارد و باید از این ظرفیت بالا در علوم استفاده کرد. علم اصول می‌تواند مباحث علمی در جهان را تحت پوشش قرار دهد و گستره وسیعی دارد.

وی ادامه داد: انجمن اصول فقه حوزه بنا دارد علم اصول را در عرصه‌های مختلف از جمله تفسیر قرآن کریم گسترش دهد، استفاده از علم اصول در تفسیر قرآن می‌تواند یک تحول در این عرصه ایجاد کند و تفسیر متفاوتی از قرآن ارائه خواهد کرد.

موسوی تصریح کرد: همایش نقش اصول فقه در تفسیر قرآن کریم با محوریت تفسیر المیزان روز چهارشنبه ۲۹آبان‌ماه با سخنرانی آیت الله سبحانی و با همکاری انجمن اصول فقه حوزه و دارالقرآن علامه طباطبایی، برگزار خواهد شد؛ این همایش با هدف معرفی ظرفیت علم اصول در تفسیر قرآن کریم و علم اصول در تفسیر المیزان اجرایی می‌شود.

وی اضافه کرد: علوم مختلف یک روز در سال را به عنوان روز آن علم معرفی می‌کنند و بر همین اساس در این همایش یک روز برای علم اصول معرفی می‌شود که ابتکاری در حوزه علمیه است، این اقدام با تایید شش مرجع تقلید انجام خواهد گرفت.

مرتضی نجفی قدسی مدیر دارالقرآن علامه طباطبایی نیز در این نشست عنوان کرد: علامه طباطبایی شخصیت بسیار بزرگی در تاریخ اسلام هستند و باید شخصیت و آثار ایشان به عنوان یک الگوی علمی و اخلاقی به طور کامل معرفی گردد.

وی افزود: علامه طباطبایی تنها در بخش علم تفسیر معرفی شده است ولی در تلاش هستیم تا شخصیت ایشان در علوم دیگر علی الخصوص علم اصول فقه نیز معرفی شود و در همین خصوص به مناسبت سی‌وهشتمین سالگرد رحلت علامه طباطبایی سه برنامه ویژه در بیت ایشان برگزار می‌شود.

وی افزود: برنامه اول با سخنرانی آیت الله جوادی آملی برگزار شد و برنامه دوم نیز با موضوع نقش علم اصول در قرآن کریم روز چهارشنبه با همکاری انجمن علمی اصول فقه حوزه و با سخنرانی آیت الله سبحانی برگزار خواهد شد.

مدیر دارالقرآن علامه طباطبایی بیان کرد: برنامه سوم نیز روز پنج‌شنبه با همکاری انجمن تبلیغ حوزه و با سخنرانی آیت الله نوری همدانی برگزار می‌شود و در پایان این مراسم از مبلغین دینی برتر کشور تقدیر خواهد شد که در همین زمینه از سیدهاشم رسولی محلاتی به پاس تالیفات ارزشمند و علمی ایشان تجلیل می‌شود.

وی ادامه داد: همچنین از ائمه جمعه، آیت الله پور محمدی امام جمعه مراغه تجلیل می‌شود. در بخش خطیبان نیز حجت الاسلام و المسلمین میرباقری در این برنامه مورد تجلیل قرار خواهد گرفت. حجت الاسلام خسروشاهی نیز به دلیل احیای آثار علامه طباطبایی و فعالیت‌ در عرصه بین المللی مورد تقدیر قرار خواهد گرفت.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: استانی فرهنگی و هنری تفسیر قرآن

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۸۲۶۹۰۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

هزار کودک سنندجی در حمایت از کودکان غزه گردهم می‌آیند

 مدیرکل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان کردستان اظهار داشت: هزار کودک سنندجی که عموما در محله‌های حاشیه شهر زندگی می‌کنند ۱۶ فروردین به یاد کودکان مظلوم غزه در همایشی با عنوان «پیک عبادت» به همراه خانواده هایشان گردهم می‌آیند تا در ماه مبارک رمضان با رنج کودکان فلسطینی همدردی و از آنها حمایت کنند.

حمیدرضا گوهری افزود: این همایش ساعت ۱۶ و ۳۰ دقیقه بعدازظهر روز پنجشنبه ۱۶ فروردین ماه در محل سالن آزادی سنندج برگزار می‌شود.

وی گفت: دختران و پسران کردستانی با لباس محلی در این همایش گردهم می‌آیند تا اعلام کنند فرزندان امام شافعی (ره) در کردستان در بهار قرآن به یاد کودکان و نوجوانان غزه زادگاه امام شافعی (ره) هستند.

به گفته گوهری، پیش بینی شده مجری برنامه مجری برنامه خاله شادونه (ملیکا زارعی) می‌باشد علاوه بر برنامه‌های فرهنگی و مذهبی، اهدای کتاب و برنامه‌های ویژه افطاری و افطار همزمان یک هزار کودک حاضر در همایش برگزار شود.

 برنامه ریزی شده که کودکان و خانواده‌های شان با اتوبوس‌های شهرداری از ایستگاه‌های مشخص شده به محل برگزاری همایش منتقل می‌شود.

باشگاه خبرنگاران جوان کردستان سنندج

دیگر خبرها

  • هزار کودک سنندجی در حمایت از کودکان غزه گردهم می‌آیند
  • گزارش آیت الله ایازی درباره انجمن مباحثات قرآنی ۸ فروردین
  • شروع صبح با قرآن کریم؛ صفحه ۲۰۱+صوت
  • اولین همایش قرآنیان شهرستان فلارد برگزار شد
  • ماه مهمانی خدا و تلاوت قرآن در مساجد استان همدان
  • بیش از ۱۰۰ مرکز قرآنی وابسته به انجمن قرآن‌پژوهی حوزه در قم فعال است
  • تولیدات و آسیب‌های علم‌گرایی قرآنی در هند
  • ۲۹‌امین دوره مراسم تجلیل از خامان قرآن کریم برگزار می‌شود
  • همایش پیشکسوتان جبهه و جنگ در اراک برگزار می‌شود
  • مراسم تجلیل از خامان قرآن کریم با حضور رییس جمهور برگزار می شود