Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش گروه اجتماعی ایسکانیوز، سید مالک حسینی ، در مورد اقدامات سازمان رفاه و خدمات اجتماعی در این شب‌های سرد پایتخت گفت: با همراهی مردم و رسانه‌ها شاهد افزایش 23 درصدی تماس با 137 برای کمک به افراد آسیب دیده در 48 ساعت گذشته بودیم. بر همین اساس در این شب‌های سرد پایتخت 14 درصد پذیرش گرمخانه‌ها افزایش یافته است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با بیان اینکه در موج اول سرما که حدود یک ماه پیش رخ داد آمار مراجعین به گرمخانه‌ها حدود 40 درصد افزایش یافت، گفت: به نظر می‌رسد که افراد بی‌خانمان با گرمخانه‌ها آشتی کرده‌اند؛ اما برخی از کارتن خواب‌ها بنا به دلایلی علاقمند به ماندن در پاتوق‌هایشان هستند که کمک به این افراد در حوزه اختیارات شهرداری نیست؛ اما از جنبه انسانی وسایل گرمایشی و غذای گرم بین این افراد توزیع می‌شود.

با همراهی مردم و رسانه‌ها شاهد افزایش 23 درصدی تماس با 137 برای کمک به افراد آسیب دیده در 48 ساعت گذشته بودیم. بر همین اساس در این شب‌های سرد پایتخت 14 درصد پذیرش گرمخانه‌ها افزایش یافته است

مدیرعامل سازمان رفاه شهرداری تهران با بیان اینکه در منطقه 2 و در محدوده دره فرحزاد گرمخانه‌ای برای زنان وجود نداشت و برای مردان نیز دو شلتر بهزیستی وجود داشت، گفت: با توجه به نیاز زنان این منطقه به داشتن یک گرمخانه موقت، کارشناسان این سازمان در پارک 15 خرداد در محله فرحزاد اقدام به راه اندازی یک گرمخانه اضطراری آن هم در 24 ساعت کردند اما متاسفانه اهالی محل بنا به دلایلی از جمله ترس، اجازه بهره برداری از این گرمخانه را ندادند و از آنجایی که احتمال خطر جانی این کارتن خواب‌ها وجود داشت نسبت به استقرار یک گرمخانه سیار در اتوبوس اقدام کردیم اما امکان تداوم استقرار زنان کارتن خواب در این گرمخانه سیار وجود ندارد و ما برای روزهای آینده که سردتر خواهد بود، نگران هستیم.

وی با بیان اینکه اهالی این محل معتقدند که این افراد بچه‌های محل‌شان در این دره نیستند، گفت: مگر کسانی که در پاتوق‌های هرندی یا خلازیر مستقر هستند ساکن همان محلند؟ مگر آمایش درستی وجود دارد که ببینیم چه کارتن خوابی برای چه محله‌ای است؟

حسینی با بیان اینکه شهرداری در احداث گرمخانه‌ها ملاحظات اجتماعی، فرهنگی و بافت اجتماعی را در نظر می‌گیرد، تصریح کرد گفت: در شرایط اضطراری اگر بخواهیم که همه ملاحظات را در نظر بگیریم نمی‌توان هیچ گرمخانه‌ای احداث کرد اما در این مورد کارشناسان سازمان، در پشتی پارک را که به سمت دره است برای رفت و آمد این افراد در نظر گرفتند و حتی دیوار حائلی ایجاد کردند تا هیچ فرد آسیب پذیری وارد فضای پارک نشود اما با این حال اهالی مقاومت کردند و امیدواریم بتوانیم برای این مسئله چاره اندیشی کنیم.

ایسنا

انتهای پیام/

20 / 20 سرپرست سازمان رفاه و خدمات اجتماعی سید مالک حسینی گرمخانه اعتیاد کارتن خواب شب های سرد تهران افزایش 23 درصدی تماس با 137 زنان احداث گرمخانه

منبع: ایسکانیوز

کلیدواژه: گرمخانه اعتیاد کارتن خواب شب های سرد تهران افزایش 23 درصدی تماس با 137 زنان احداث گرمخانه

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.iscanews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسکانیوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۸۲۶۹۴۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

افزایش ۷۰ درصدی تعداد تولدها از مادران غیر ایرانی در ۴ سال

طبق برآورد ها ۸۳ درصد کودکان خیابان از اتباع هستند که بین آنها فراوانی افغانستانی‌ها بیشتر است و بیش از ۶۰ درصد از آنها اتباع غیرمجاز هستند.

برخی از کارشناسان بر این باورند نبود نظارت کافی بر انبوه اتباع غیرمجاز و اینکه آنها به طور عمده از اقشار پایین هستند، بر شمار کودکان کار افزوده است. این اتباع اعتقادی به دوره کودکی ندارند و این فرهنگ بین آنها رایج است که فرزند از کودکی باید برای خانواده درآمد کسب کند. از سوی دیگر داشتن فرزند زیاد بین اتباع خارجی سبب‌شده نتوانند مخارج روزانه خود را تامین کنند.

بر اساس آخرین آمار اعلام شده از سوی سازمان بهزیستی کشور بیش از ۴۴ یا ۴۵ درصد از کودکان کار با بُعد خانوار بین ۴ تا ۶ نفر هستند. ۲۰ نهاد دولتی و غیردولتی در کشور متولی احقاق حقوق کودکان هستند اما رویکرد نادرست یا ترک فعل آنها سبب شده ساماندهی کودکان کار تا به این اندازه طولانی شده و ۲۰ سال به درازا کشیده است؛ طرح‌های جمع‌آوری یا ساماندهی کودکان تاکنون موفق عمل نکرده‌اند زیرا برخورد هدفمندی با کودکان اتباع و خانواده‌های آنها صورت نمی‌گیرد.

به گفته «آرزو فتحی» معاون اورژانس اجتماعی مرکز اورژانس اجتماعی، پیشگیری از آسیب‌های اجتماعی و باز توانی اعتیاد سازمان بهزیستی کشور، ۱۳ هزار و ۶۷۱ نفر از کودکان کار و خیابان در مراکز نگهداری روزانه و شبانه، خدمات متنوع این سازمان را دریافت می‌کنند. ۶۳ مرکز نگهداری روزانه و ۲۹ مرکز نگهداری شبانه‌روزی کودکان کار و خیابان در کشور فعالیت دارد.

منبع: خبرگزاری ایرنا

دیگر خبرها

  • جزئیات واریز مرحله سوم سود سهام عدالت | برای دریافت سود سهام عدالت به چه سایتی مراجعه کنید؟
  • دلیل کیفیت خواب پایین تر زنان نسبت به مردان مشخص شد
  • افزایش ۲۰ درصدی حقوق کارکنان دولت در سال جاری
  • افزایش ۷۰ درصدی تعداد تولدها از مادران غیر ایرانی در ۴ سال
  • زنان کمتر می‌خوابند و استرس بیشتری دارند
  • سقوط بیش از یک درصدی بهای نفت در بازار جهانی
  • افزایش ۳۷ درصدی احداث، بهسازی و روکش آسفالت راه های فرعی و روستایی خراسان شمالی
  • افزایش حداکثر ۴۵ درصدی نرخ تاکسی در تهران/ شهروندان آنلاین پرداخت کنند
  • این افراد به خدمت سربازی اعزام می شوند
  • افزایش ۳۲ درصدی اعزام زائران عتبات نسبت به سال گذشته