Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-04-23@18:34:20 GMT

۴۰ هزار دانش آموز البرزی آموزش قرآن می بینند

تاریخ انتشار: ۲۷ آبان ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۵۸۲۷۰۱۲

۴۰ هزار دانش آموز البرزی آموزش قرآن می بینند

مدرس کشوری دوره تربیت مربی حفظ جزء سی قرآن کریم روز دوشنبه در دوره توانمند سازی مربیان قرآن کریم که درکانون استانی فرهنگی تربیتی شهید محمد حسین فهمیده در کرج برگزار شد،اظهارداشت: استان البرز در زمینه آموزش های قرآنی  مدارس از پیشتازان کشور است.

حجت الاسلام مجتبی شغلی خاطرنشان کرد: یکی از ظرفیت‌های آموزش‌ و پرورش برای ترویج و فرهنگ‌سازی حفظ قرآن کریم است که در این راه نیاز به مشارکت بیشتر والدین و مربیان در استان های مختلف از جمله در البرز داریم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی بیان داشت: قرائت و حفظ قرآن بهترین فعالیت برای پیشگیری از آسیب‌های اجتماعی و اخلاقی است که همواره در مدرسه و خانه باید به آن نگاه عمیقی شود.

شغلی یکی از برکات نظام مقدس جمهوری اسلامی را مانوس شدن کودکان و نوجوانان با قرآن و سیره اهل بیت (ع) برشمرد و یادآورشد: انس با کتاب الهی سلامت جامعه را رقم می زند.

رئیس اداره قرآن ، عترت و نماز اداره کل آموزش و پرورش البرز گفت: حفظ جزء ۳۰ قرآن کریم به عنوان مدخل ورود به این کتاب آسمانی است .

عیسی بابالو تصریح کرد: مربیان قرآنی  در مدارس و دارالقرآن های وابسته به آموزش و پرورش از زمان شروع طرح ملی حفظ ۳۰ جزء قرآن کریم اقدام به آموزش شیوه های حفظ قرآن و تثبیت آن برای آشنایی بیشتر دانش آموزان و اولیا کرده اند.

وی اضافه کرد: برای مشارکت دانش آموزان در این طرح  گروه های هم اندیشی نیز در استان تشکیل شده است.

بابالو با اشاره به اینکه مجری این طرح معلم در کلاس است، ادامه داد: معلم ارتباط مستقیم و مستمر با دانش آموز دارد لذا در تشویق و هدایت دانش آموزان در حفظ ۳۰ جزء قرآن کریم نقش موثری دارد.

وی عنوان کرد: این طرح ملی در بین دانش آموزان کلاس اول تا سوم ابتدایی از سال ۱۳۹۰ به اجرا درآمده است.

برای ۹۰ مربی شرکت کننده در این دوره توانمند سازی گواهینامه صادر می شود.

استان البرز ۵۰۰ هزار دانش آموز دارد.

برچسب‌ها مدارس البرز قرآن کریم

منبع: ایرنا

کلیدواژه: مدارس البرز قرآن کریم مدارس البرز قرآن کریم

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۸۲۷۰۱۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

افتتاح ۲۷ مدرسه در ۶ ماه در وسیع ترین منطقه آموزش و پرورش کشور

 

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما، مرکز خراسان رضوی،  محمدحسین عبداللهی روز سه شنبه در آیین افتتاح مدرسه دو کلاسه روستای شاهین قلعه در بخش مرکزی مشهد افزود: وسیع ترین منطقه آموزش و پرورش کشور با ۱۵۱ هزار دانش آموز در روستاهای بخش مرکزی و مناطق شهری ۲، ۳، ۴، ۵، ۱۰ و ۱۲ در مناطق پیرامونی و حاشیه نشین کلانشهر مشهد خدمات آموزشی می دهد.

وی ادامه داد: از ۱۰ آبان ماه پارسال تا امروز، یعنی در مدت حدود ۶ ماه، ۲۷ مدرسه کوچک و بزرگ با ۲۱۸ کلاس درس با اعتبارات دولتی و کمک های خیران و با ۲ هزار و ۵۷۰ میلیارد ریال هزینه ساخته شده است.

رئیس منطقه آموزش و پرورش تبادکان مشهد ضمن تجلیل از کمک خیران در ساخت مدارس اظهار کرد: همچنین یک استخر، سالن ورزشی و چند زمین چمن در آستانه افتتاح در منطقه تبادکان قرار دارند که به زودی این طرح های ورزشی نیز به بهره برداری می رسند.

فرماندار مشهد نیز در این مراسم گفت: در ساخت مدارس به خصوص در مناطق کم برخوردار، خیران به شکل گسترده پای کار آمده اند.

محسن داوری افزود: ممکن است در برخی موارد میزان کمک خیران برای ساخت یک مدرسه کم باشد اما این مساله دارای اهمیت نیست چرا که مهم برکت کمک های خیران است.

وی ادامه داد: ساخت مدارس خیر ساز با برکت است چرا که سرعت اجرای طرح در این گونه موارد بیشتر است و از طرفی مردم به واسطه اینکه مدرسه وقف و خیرساز است در مراقبت از آن توجه بیشتری می کنند.

 

 مطابق اعلام فرمانداری مشهد :

سرانه فضای آموزشی برای هر دانش آموز در کشور ۵.۵ متر مربع، در خراسان رضوی ۴.۵ مترمربع و در حاشیه شهر مشهد و روستاهای اطراف این کلانشهر ۱.۲ مترمربع است.

با توجه به کمبود ۲ هزار کلاس درس در این شهرستان طرح ویژه ساخت مدرسه توسط خیران مورد حمایت قرار گرفته است و هر سه‌شنبه یک مدرسه در این شهرستان به بهره برداری می رسد.

تبادکان نام دهستانی در بخش مرکزی شهرستان مشهد است و همچنین از حیث تقسیم بندی آموزش و پرورش به محدوده‌ای چهار هزار کیلومتر مربعی واقع در شمال این شهرستان نیز اطلاق می‌شود، این منطقه وسیع از حیث سرانه های آموزشی نیازمند حمایت مسوولان و خیرین است.

تبادکان یک منطقه موزاییکی از نظر انواع گویشها، درآمد خانوار، مذهب و متنوع از نظر جمعیتی با بافت متراکم، بخشی از حاشیه کلانشهر مشهد نیز محسوب می‌شود که ۶۵ درصد دانش‌آموزان آن در زمره حاشیه‌نشینان هستند.

گرچه کم و بیش خیران و نیکوکاران تلاش ها و اقدام های موثری برای رفع این مشکلات داشته و دارند اما وسعت چهار هزار کیلومتر مربعی این منطقه و وجود بیش از ۱۴۰ هزار دانش آموز، که ۲۱ هزار نفر آنان را اتباع خارجی تشکیل می‌دهند و همگی از محرومیت و فقر رنج می برند، کار را برای اثربخشی چنین حمایت‌هایی سخت کرده است.

بخش مرکزی مشهد شامل ۲۲۰ روستا با افزون بر ۳۰۰ هزار نفر جمعیت شامل ۶ دهستان "تبادکان، توس، کارده، میان‌ولایت، کنه‌بیست و درزآب" است.

۱۲۸ روستا از این تعداد شامل برخی از روستاهای دهستان کنه‌بیست، در حریم کلانشهر مشهد قرار دارند.

۳۵ درصد دیگر دانش‌آموزان تبادکان ساکن روستاهای این منطقه وسیع هستند به طوری که فاصله دورترین مدرسه تبادکان تا شهر مشهد ۱۲۰ کیلومتر است.

دانش‌آموزان این منطقه با وجود همه محرومیت ها تاکنون چندین عنوان برتر مسابقات جامع علمی کاربردی کشور، قرآنی، جشنواره خوارزمی و دیگر رقابتهای مشابه را کسب کرده‌اند.

حدود ۸۰۰ هزار دانش آموز نیز در هفت هزار و ۵۰۰ واحد آموزشی شهرستان مشهد مشغول به تحصیل هستند.

استان ۶ میلیون و ۸۷۰ هزار نفری خراسان رضوی افزون بر یک میلیون و ۳۵۰ هزار دانش‌آموز شاغل به تحصیل در قالب ۴۷ منطقه آموزش و پرورش دارد.

 
 

دیگر خبرها

  • ۹۵ هزار نفر از دانش‌آموزان کرمانشاهی سفیر سلامت هستند
  • ۲۲۴۱ دانش آموز قشمی به طرح مسطورا پیوستند
  • افتتاح ۲۷ مدرسه در ۶ ماه در وسیع ترین منطقه آموزش و پرورش کشور
  • آموزش امداد و نجات به ۲۶ هزار البرزی
  • 13 هزار دانش آموز امسال به کلاس های درس بازگشتند
  • آموزش ۱۶۰۰ دانش‌آموز بوشهری با قوانین ایمنی عبور و مرور
  • استخدام ۴۱۷۰ مراقب سلامت و بهداشت
  • ارائه آموزش‌های امدادی به ۲۵ هزار البرزی
  • هزار دانش‌آموز پسر البرزی بهار تکلیف خود را جشن گرفتند
  • آموزش قوانین ایمنی عبور و مرور به ۱۶۰۰ دانش‌آموز بوشهری